Favoriete recepten

Dit!

Of anders simpel met bruine boter, salie en geroosterde pompoen, ook altijd lekker.

3 likes

Deze is ook top:

2 likes
1 like

Ik maak dit heel vaak! Ook leuk als je een keer eters krijgt en je niet te uitgebreid wil koken, maar je ze wel wilt verrassen.

5 likes

Heeft iemand tips voor maaltijden die je vooraf kunt bereiden en in de vriezer kunt bewaren?

Ik wil wel eens iets anders dan een quiche of nasi voorbereiden. Ovenschotels vind ik vaak mwoa, met veel slagroom enzo. Maar recepten voor lekkere en gezonde ovenschotels zijn welkom :wink: Heb op kookblogs etc al veel gezocht, maar nog steeds niet echt een lijst waar ik de komende tijd mee aan de slag kan.

Ik vries zelf nooit maaltijden in, maar misschien voor inspiratie het vriezerproof kookboek van clf?

1 like

Pastasaus is ook makkelijk! Hoef je alleen nog maar de pasta te koken.

Ik vries eigenlijk ongeveer alle eenpansgerechten behalve pasta in, dus alles met rijst, couscous en quinoa.

Mijn favo-recepten daarvoor zijn:

1 like

Ik heb nog keiveel basilicum over. Iemand nog leuke receptjes met basilicum?
Ik heb al pesto gemaakt dus liever wat anders :smiley:

Als je van zoete aardappel houdt, is ook heel simpel (en lekker!) niet enorm veel basilicum maar toch

En deze

https://ottolenghi.co.uk/recipes/iranian-herb-fritters#

Ook heel lekker en gebruik je heel veel basilicum in.

Sorry ben ook een otto simp

1 like

@flalamingo deze van Ottolenghi is ook erg lekker

1 like

@Zemraluani @TantePollewop Dankje!

Ik heb nog (vegetarische) pikante worstjes in de vriezer liggen en wil daar iets van tagine/couscous mee maken. Iemand toevallig een goed recept? Mag gerust wat langer/uitgebreider zijn!

1 like

oke ik heb echt een superlekkere salade ontdekt dus die eet ik al een paar dagen als lunch

het gaat als volgt:

• spinazie
  • peer
  • feta
  • semi-zongedroogde tomaatjes
  • kikkererwten
  • amandelstiften
  • simpele dressing van olijfolie en wittewijnazijn en peper en zout

gooi het bij elkaar en het is fantastisch

6 likes

Heeft er iemand een succesrecept voor zoā€™n lekkere romige pompoensoep?

Eigenlijk echt niets anders dan uitje, knoflook, flespompoen bakken, water erbij, bouillonblokjes erbij, 20 min koken en dan pureren haha. Dan krijg je superchille soep.
Mijn favoriete pompoensoep begint trouwens precies hetzelfde, maar dan ipv pureren met een houten lepel de stukjes platdrukken tegen de zijkant van de pan, en dan nog even pasta toevoegen en meekoken. Dan wordt het meer een stoofpotjeachtigiets dan soep, maar zooo lekker

3 likes

Ik vind dat pompoen vooraf roosteren in de oven veel extra smaak geeft! En ik doe er vaak een zoete aardappel doorheen voor meer romigheid.

3 likes

Dank voor de tips! Ik ga morgen wat proberen

Ik heb van het weekend een hele lekkere romige pompoensoep gemaakt!

1,6 kg flespompoen in blokjes, 2 uien in grote stukken, hele knoflook bol (kapje eraf snijden en op zā€™n kop in de ovenschaal), bakje verse Italiaanse kruiden en zout en peper.
Doe dit alles in een grote ovenschaal, schenk wat olijfolie eroverheen en husselen. De verse kruiden even ā€˜verstoppenā€™ onder wat blokjes pompoen zodat het niet aanbrandt.
Vervolgens maak je wat ruimte in de ovenschaal voor een boursin kaasje of ricotta. Een halfuur in de oven op 180 graden. Vervolgens in de pan nog even met de staafmixer en klaar ben je! Eventueel nog wat water toevoegen als je de soep te dik vindt.

1 like

Oeh dit klinkt ook heel lekker! Dus dan gebruik je helemaal geen bouillon verder?

1 like