Ik heb vandaag deze gemaakt, aanrader!! Ik heb er gekruide rijst en een salade bij gemaakt.
Heeft iemand wel eens onigiri gemaakt? Ik zou dat eigenlijk wel willen proberen vandaag. Geen idee of het te doen is
Heeft iemand een idee wat ik met tonijn en zalm kan maken? Gisteren gehaald voor sushi en sashimi, maar is nog best wat over, van allebei nog een filet van zoān 80-100 gram.
Dacht aan een simpele risotto en de vis erbij grillen, maar is zo saaiā¦
Een Thaise viscurry?
Misschien een hele gekke vraag, maar waar smaakt pesto naar? kan ik het vergelijken met kruidenboter?
Nee, dat is wel echt anders.
Pesto bestaat uit basilicum, olijfolie, parmezaanse kaas, pijnboompitten, knoflook, peper en zout. Ben je bekend met die smaken? Dan kan je een beetje een inschatting maken. Je kan het heel makkelijk zelf maken. Als je het wil kopen, is zoān verpakking van de versafdeling (bij de tapas) het lekkerst, vind ik.
Je kan het wel op een broodje smeren, zoals kruidenboter, maar vooral lekker door bijv. pasta vind ik.
Ah okayā:see_no_evil: kan er zo geen ābeeldā bij vormen. Misschien moet ik het gewoon eens proberen en dan inderdaad voor die van de versafdeling gaan! Dankjewel!
Grappig, heb hier nooit eerder over nagedacht. Maar kan eigenlijk ook niet iets bedenken met een vergelijkbare smaak. Ik vind het wel superlekker!
Je hebt groene en rode, ik denk dat je de groene bedoelt. Het is erg smaakvol, dus vaak wel een kwestie van āwel of nietā lekker vinden. Proeft nog het meest alsof je op pure basilicum kauwt denk ik? (Dat is het ook grotendeels)
Eigenlijk best moeilijk om te beantwoorden! Als je de smaak van basilicum kent zou ik zeggen, die smaak maar dan iets zoutiger/hartiger en noot-achtig. En een (heel lichte) zurige smaak door de citroen. Ik vind gekochte en zelfgemaakte pesto wel echt een zeer groot verschil dus daar zou ik wel rekening mee houden (de typische pesto in glazen potjes uit de supermarkt vind ik bijvoorbeeld echt niet te eten).
@Virago @bostons ik vind aardappeltjes,chips en crackers met basilicum niet per se naar iets smakenš dus dat wordt gewoon uitproberen denk ikš
Grappig, ik zou ook echt niet goed weten waar ik het mee kan vergelijken qua smaak. De supermarktpesto in potjes vind ik inderdaad geen aanrader, is ook vaak erg zout of er zitten hele andere ingredienten in (cashewnoot bijvoorbeeld). Dan zou ik idd echt voor de versafdeling gaan. Maar zelf maken vind ik het allerlekkerst. Is ook heel makkelijk, alles in je keukenmachine gooien en later draaien.
Die heb ik helaas nietš
Ik zou zeggen, ruik eens aan een verse basilicumplant dan kun je je er vast wel iets bij voorstellen! Je kunt de basilicum ook vervangen door peterselie, rucola, spinazieā¦ geeft allemaal lekkere resultaten vind ik.
Als je een staafmixer of zoān hakmolentje hebt werkt dat ook
Ik ga van het weekend maar eens op zoek naar de ingrediƫnten in de supermarkt lijkt mij lekker voor op stokbrood
Ja lekker op stokbrood! Ook met een tomaatje en mozzarella erbij
Vijzel is ook nog een optie! Vind dat echt een mooi resultaat geven.
Klinkt niet heel duur om aan te schaffen
Citroen? Heb ik nog nooit in pesto gehad