Favoriete recepten

Deze bonenburgers gemaakt vanavond, waren echt mega lekker!

1 like

Gisteren voor het eerst aioli gemaakt, maar door de 6 teentjes pure knoflook veel te scherp.
Heeft iemand een goed recept?

2 likes

Heel makkelijk en lekker en ook gewoon leuk om ze zelf te maken!

sowieso een tip om de knoflook na het hakken of persen even in azijn in citroensap te leggen. Dat haalt de scherpte eraf.

2 likes

We hebben champignons gekocht maar omdat ze in een bakje zitten hebben we nu vet veel over. Iemand nog tips wat je hiermee klaar kan maken (geen pasta haha want dat is zowat het enige wat ik krijg als ik Google)

In ovenschaal (met uitje, oregano, feta - of andere (vegan) kaas) en dan bladerdeeg deksel eroverheen maken, erbij een frisse salade.

Soep!

Ik vind de chimichurri taco’s van Chloe erg lekker met champignons!

Toast champignon?

Risotto :heart_eyes:

1 like

Opbakken met ui en op een burger doen of bij vlees(vervanger)? :see_no_evil:

Door de woksaus is ook nog een optie

Je kan er ook bouillon van trekken! Gewoon in een pan met water een half uurtje laten koken. De bouillon kun je invriezen (eventueel in een ijsblokjesvorm) en gebruiken als basis voor soep of pastasaus.

Het is ook lekker om ze in plakjes te snijden en op te bakken met wat truffelolie en room (eventueel met bieslook of bosui erdoor) en dan op toast te serveren. Luxe valentijnslunch!

Omdat er best vaak gevraagd word naar lekkere soeprecepten, dacht ik, hier nog een lekkere versie! (is van een jumbo maaltijdpakket van een paar jaar geleden. Die maak ik gewoon na)

Ingrediënten

• 1 flespompoen, 950 gram
  • 1 aardappel
  • 2 uien
  • 1 knoflookteen
  • 1 Spaanse peper (of cayennepeper)
  • 2 groentebouillonblokjes
  • 1 el kerrie
  • 1,2 l water

Bereiding

1. doe de flespompoen op 800 watt in de magnetron voor 3 minuten. dan is die makkelijker te snijden straks
  2. snijd de uien in halve ringen, hak de knoflook en Spaanse peper fijn (of laat weg als je cayennepeper gebruikt)
  3. pompoen in vieren snijden, ontpitten en daarna in blokjes
  4. de aardappel schillen in even grote blokjes snijden
  5. fruit de uien en de pompoen aan (ongeveer 5 minuten)
  6. voeg de knoflook, aardappelblokjes, Spaanse peper/cayennepeper en kerrie toe en bak aan tot het geurt
  7. doe de water en de bouillonblokjes erbij en breng aan de kook. Laat zachtjes 15 minuten doorkoken.
  8. breng op smaak met zout en peper. Eventueel nog een scheutje azijn/citroensap/limoensap
4 likes

Deze heb ik afgelopen vrijdag geprobeerd voor de eerste keer en was inderdaad echt lekker

1 like

Heeft er iemand een recept voor saag/palak paneer? Ik wil heel graag meer Indiase recepten leren omdat ik het zo lekker vind (en ik ben vegetariër) maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen :woman_shrugging:
Currypasta uit de supermarkt gebruik ik wel eens maar dat is vast vergelijkbaar met het gebruiken van een Knorr wereldgerechten doosje :see_no_evil:

1 like

Geen saag of palak paneer, maar wel een heel fijn filmpje om je het zelfvertrouwen te geven dat je geen currypasta’s uit een pakje nodig hebt om lekker Indiaas te koken. Heb al deze recepten geprobeerd en ze zijn allemaal heel lekker.

3 likes

Super! Dank je wel :slight_smile:

Dit recept eet ik regelmatig. De zoete aardappel uit de oven en het sausje zijn zo lekker! Ik gebruik trouwens niet de zonnebloemolie in de saus, want dat maakt het naar mijn smaak te vettig. Ik gebruik zelf gewone mayonaise en niet speciaal de kewpie. Ook makkelijk vegan te maken door vegan mayonaise te gebruiken.

Edit: even een plaatje erbij

Heb je een DM gestuurd met mijn recept!

1 like