Favoriete recepten

Deze is het! Ik heb hem hier bij de toko gekocht, de substantie bevriest niet, dus je kunt er altijd een lepel uit halen, heel handig! Voor mijn vriend is 1 grote theelepel voldoende, ik vind 2 ook lekker. We eten allebei niet heel erg pittig.

3 likes

Dit doe ik dan met couscous nog een soepje vooraf.

1 like

In shaksuka kan je altijd veel groenten kwijt!

1 like

Iemand hier een top recept voor uiensoep?

Ja 2!
1 die ik door het forum ken: https://www.sjeef.nl/Recepten/Soepen/sjalotten.html

Technisch gezien geen uiensoep en schrik niet van de lay-out

En als je een goed vullende wil:

Beide zijn echt heerlijk

1 like

Hebben jullie nog lekkere recepten met Gochujang? Ik maak het meestal met tofu, ketchup en honing. Alleen gebruiken jullie het ook in andere recepten?

Ik maak weleens een soort stir fry met allemaal groenten en noodles, dan op het einde als saus gochujang en zwarte bonensaus. Heel hartig en vegan :slight_smile:
Maar kan ook in bao buns (gestoomde broodjes) met allerlei vullingen.

Oeee die stirfry klinkt lekker! Hoe maak je die saus klaar?

Ik kom dit even de hemel in prijzen. Zo lekker en makkelijk te maken, stokbrood erbij en klaar.

Oprecht geen recept haha. Meestal als de groentes bijna klaar zijn een paar scheppen zwarte bonensaus (pot bij de toko) en gochujang zoveel als je qua pittigheid wil.

1 like

Wat zijn jullie favoriete soeprecepten?

De Franse uiensoep uit Super Simple van Half Baked Harvest (help me morgen even herinneren, dan maak ik er een foto van)

en

4 likes

Dit is mijn favoriete soep, indiase linzensoep met kerrie van Karin Luiten.

Ingrediënten

• 125 gram rode lizen
  • 300 gram wortelen
  • 2 uien
  • 2 knoflooktenen
  • 1 liter groentebouillon kokend heet (gebruik zelf altijd bouillonblokje van de ekoplaz)
  • 200 ml kokosmelk
  • 1 limoen
  • 1 el kerrie madras (maar garam masala kan ook)
  • snuf chilivlokken
  • Handje koriander. (vers of uit potje of gewoon weg laten)
  • Komijnzaadjes (maar deze skip ik zelf vaak)

Bereiding

1. Snipper de uien en fruit ongeveer 5 minuten
  2. Snij de wortelen en knoflook in kleine stukjes en voeg samen met de kerrie en de chilivlokken toe. Bak al omscheppend ongeveer 5 minuten mee (evt. olie toevoegen)
  3. doe de kokosmelk, linzen, de bouillon toe en breng aan de kook. laat zachtjes 20 minuten doorkoken
  4. rooster de komijnzaadjes tot ze geuren. Hak de koriander fijn en pers de limoen uit.
  5. pureer de soep en voeg het limoensap toe. Breng op smaak met zout en peper. Strooi de komijnzaadjes als finishing touch er over heen.

En deze soep vind ik ook erg lekker, maar ik vind pompoen snijden altijd zo’n rotklus. Wel echt een easy recept.

En de AH of jumbo verkocht een courgette soeppakket met appel. De is ook echt heel lekker. Misschien dat ik dat recept nog wel ergens heb, maar die moet ik dan even zoeken voor je.

1 like

Ik moet hier echt van huilen :sob: dit is toch niet te eten zo droog? Risotto moet echt veel vochtiger zijn dan dit

@Harmon

Maar het recept zelf gebruikt zo bizar veel water? Ik weet niet hoeveel gram risotto je maakt voor 4 personen, maar laten we uitgaan van een grote portie. Dan is 400 gram risottorijst op 4,5(!!) liter water toch veel te veel? Of houd ik gewoon van droge risotto haha

Gister dit weer eens gemaakt. Zo heerlijk fris en dan met een stukje zalm uit de oven erbij. Ik maak het zonder kardemom peulen trouwens.

1 like

Ik ben ook benieuwd naar dat recept van die uiensoep! Wil dat ook nog een x maken.

Haha nee dit dacht ik ook al toen ik dat recept las. Dan verdrinkt de risotto in die hoeveelheid water. Sowieso gaat het vocht bij de risotto bij mij altijd een beetje op gevoel, maar voor 4 personen gebruik ik ongeveer een liter bouillon en iets van 200 ml wijn.

1 like

@jigglypuff

4 likes

https://www.rewe.de/rezepte/auberginen-reis-pfanne-feta/

aanrader!!