Favoriete recepten

Ik had laatst gegrilde bloemkool met alleen wat simpele kruiden, volgens mij puur knoflook/djinten. En dat was zó lekker! Echt heel knapperig en smaakvol, vooral de bloemkoolsmaak zelf kwam goed naar voren en werd niet (onnodig) gemaskeerd. Maar wel in een restaurant dus geen recept, sorry.

Deze lijkt mij ook wel lekker, ik zou er alleen niet voor kiezen om er een saus/marinade overheen te doen tijdens het grillen maar die juist erbij te serveren.
2 likes

Bloemkool insmeren met olie gemixt met shoarmakruiden(gewoon zo’n zakje uit de supermarkt), of met wat zout, Peper en geroosterde paprika poeder (en dan serveren met tahini :blue_heart:)?

1 like

Deze :heart_eyes:

Heeft iemand nog lekkere en makkelijke recepten die een beetje kidsproof zijn? Mijn jongste heeft een hekel aan groente dus het is handig als het een beetje erin verstopt zit :sweat_smile:

Ik eet geen vlees maar recepten waar oorspronkelijk vlees in zit zijn ook welkom, ik weet meestal zelf wel hoe ik het kan vervangen.

Ik vind de website van Lekker en Simpel heel fijn voor, je raadt het niet, lekkere en simpele recepten :joy: ook wel veel keuze in filteren en volgens mij hebben ze ook een categorie die kidsproof of familieproof is.

Verder heb ik via dit forum het fantastische recept voor Bloemkool buffalo wings ontdekt en die vallen altijd in de smaak. Oké, geen kinderen, maar bij wel mijn vriend die ook moeilijk groenten eet :joy:

1 like

Heeft iemand een goed recept voor pindasoep?

Nog niet zelf gemaakt, maar ik wilde ook pindasoep gaan maken deze week en door het enthousiasme van @Pantalones en @Dazed denk ik dat ik deze ga maken

https://cookieandkate.com/west-african-peanut-soup/

2 likes

Deze ovenschotel vindt m’n kind heel erg lekker.

1 like

Ben benieuwd wat je ervan vindt! :grin:

1 like

Heeft er iemand nog een lekker gerecht met veel groenten? (en kruiden of een sausje ofzo)
Ik wil wat gezonder gaan eten :slight_smile: December is zo slecht voor je :sweat_smile:

Ratatouille? Vind ik altijd erg lekker

Een pasta waarbij je 50/50 spaghetti en courgetti doet (alleen courgetti vult voor mij niet lang), daar een rucolapesto bij en dan nog kerstomaten/geroosterde broccoli/paprika/…?

1 like

Wij gooien vaak een bakplaat vol groenten in de oven (courgette, tomaatjes, aubergine, venkel, champignons, wortels, pastinaak ect). Dan erbij een vega iets en sausje van yoghurt met kruiden of kruidensalsa.
Anders soep van veel groenten? Maaltijdsalade met weinig koolhydraten?
Pasta met (deels) courgette als pasta, couscous met bloemkool ipv cous, risotto met deels bloemkoolrijst ipv rijst, wraps met als wraps sla of die groentewraps.

1 like

Moussaka vind ik altijd erg lekker om aan m’n dosis groente te komen. Wel even oppassen met de room als je het gezond wil maken :stuck_out_tongue_winking_eye:

Tomatensoep eten we, áls we het eten, vooral uit blik, maar ik zou graag verse kunnen maken.
Wie heeft er een lekker recept, zonder teveel tierelantijntjes?

Uitje fruiten met knoflook, tomatenpuree meebakken, tomaten in stukjes erbij, bouillon erbij, tijdje laten pruttelen en dan pureren. Daarna nog (veel) basilicum en evt. room of mascarpone toevoegen.

Oh en eventueel balletjes toevoegen als je die wil, maar dat doe ik nooit

2 likes

Ik vind deze erg lekker (sowieso dat roosteren doet zoveel bij iedere soep), maar ik maak het wel met verse basilicum/oregano ipv gedroogd.

1 like

Ik vind curry dan altijd lekker en makkelijk! Ik begin dan met het fruiten van een ui en twee teentjes knoflook, daar voeg ik dan currypasta en een bouillon blokje aan toe (ik heb standaard een pot currypasta in de vriezer staan). Vervolgens voeg ik een blik kokosmelk toe en daar gaar ik groenten naar keuze in. Meestal bloemkoolroosjes, doperwten en soms ook wat aardappel. Als de curry ingekookt is roer ik er nog een fijngesneden paksoi doorheen, die blijft dan lekker knapperig.

Edit: En dan serveren met rijst of naan haha

2 likes

@Puzzelmeiske @bostons Ik ga ze allebei uitproberen, thanks!

Welke curry pasta heb je in de vriezer? Of is dit zelfgemaakte?