Favoriete recepten

Ik eet vanavond deze:

Wat wel belangrijk is, ik wok eerst de witte steeltjes, en op het allerlaatst gooi ik de blaadjes erbij. De steeltjes hebben echt veel langer nodig, dus ook als dat niet in het recept staat (zoals in deze) dan doe ik het zelf wel.

2 likes

Als ik noedels eet wok ik er altijd paksoi door. Meestal doe ik paksoi, Chinese kool, knoflook en bosui. Ik maak altijd een marinade van sojasaus, sesamolie, gembersiroop, vissaus en mirin, daar laat ik een stukje zalm een uur in marineren. De noedels kook ik volgens de verpakking en de zalm bak ik aan beide zijden zo’n 3 minuten op hoog vuur, dan krijg je een mooi knapperig korstje.
Ondertussen laat je sesamolie heet worden in de wok en wok je alle gesneden groenten op hoog vuur. Je doet de noedels en een scheutje marinade door de groenten, goed mengen en serveren met de zalm bovenop.

2 likes

Ik wil even laten weten dat ik deze soep nu een aantal keer gemaakt heb sinds je het hier gepost hebt. Mn vriend vroeg er net weer om en noemt het ‘je forum soep’ XD Heel lekker!
Ik gooi er indiase kruiden doorheen :yum:

2 likes

Hebben jullie nog tips voor lekkere (Aziatische) amuses? Ik ben volgende week uitgenodigd voor een diner en ik heb beloofd amuses en dessert te verzorgen. Het hoofdgerecht krijgt een Aziatisch tintje, dus vandaar dat een Aziatische amuse me ook wel leuk lijkt.
Het mogen best lastige recepten zijn, ik heb wel zin om uit te pakken!

Ooit getipt door het forum en ik maak dit echt zoooo vaak! Doe wel andere kruiden door het gehakt haha

1 like

Oehh als amuse kun je perfect een mini bao bun met vulling doen. Of een zelfgemaakte dumpling/potsticker met vulling naar keuze!

Dumplingdeeg zelf maken en de dumplings vouwen is best een werkje, dus grote batch maken en de rest lekker invriezen voor door een Aziatisch soepje een andere keer. Je kunt ook kant-en-klare dumplingvelletjes bij de toko halen.

Wat inspo van mijn favo foodtuber (en die van 8 miljoen andere subscribers op zijn kanaal): Binging with Babish.

2 likes

Weet iemand misschien een lekker recept met witlof? Als het even kan zonder room en heel veel kaas. Die recepten vind ik allemaal lekker, maar niet perse gezond :wink:

Witlof stamppot?

1 like

Vond het wat gek lijken maar is echt heel lekker. Wel heeel veel witloof gebruiken. Het smelt best weg in de pan. De balletjes kan je maken zoals je zelf wil (ik gebruik wat ik in huis heb).

1 like

Je kan witlof heel lekker stoven in aceto balsamico met een beetje bruine basterdsuiker, lekker als bijgerecht of bij een agv’ tje.

1 like

(wel roomkaas, maar die kan je voor de helft weglaten vind ik)
witlof smoren is altijd lekker

En als salade met fruit inderdaad!

1 like

Ik vind witlofsalade heel lekker. Zijn heel veel variaties: met appel, sinaasappel, rozijnen, walnoot, kaas, spekjes. Zou wel een selectie maken hieruit :grin:

2 likes

Als ik witlof (of bloemkool) ‘gratin’ uit de oven maak dan doe ik dat met een bechamelsaus van halfvolle melk (meestal iets van 30g boter, 30g bloem, 300ml halfvolle melk) waar ik flink peper, zout en nootmuskaat doorheen doe voor de smaak. Dan alleen een beetje geraspte kaas eroverheen. Nog steeds geen Sonja Bakker approved maaltijd natuurlijk maar op deze manier wel een stuk minder machtig dan room en kaassaus. (hoewel dat ook heel lekker is :grimacing:)

En idd witlofsalade, ik maak dan een dressing van Griekse yoghurt, een klein beetje mayo, peper en zout en knoflookpoeder, met fijngesneden witlof, stukjes appel, veel verse peterselie, rode ui, en wat je nog meer lekker vindt.

2 likes

https://www.jumbo.com/recepten/roergebakken-witlof-met-paprika-en-hoisinsaus-503852

Wokken met hoisinsaus!

1 like

Wow wat een goede ideeën allemaal! Ik wist dat er meer mogelijk was met witlof. Komende tijd even veel uitproberen. Bedankt :slight_smile:

1 like

Dit is mijn favoriete Bbq salade :slight_smile:

deze is ook lekker! met nog wat extra kruiden door de paprikasaus

2 likes

Hebben jullie nog een geweldig soep recept? ik maak meestal geroosterde tomaten en zoete punt paprika soep. Het smaakt heerlijk, maar ik wil wel eens wat anders!

De Franse uiensoep van Half Baked Harvest is heerlijk! Mijn kookboek zit in een verhuisdoos, dus kan helaas nu nog geen foto maken voor je, misschien dat ze hem ook online heeft staan (sowieso is Tieghan Gerard wel een tip voor recepten)!

Oh en deze soep is weleens voorbijgekomen op het forum, heb hem al een paar keer gemaakt en valt goed in de smaak:

Ik doe er zelf alleen gewoon geraspte kaas door in plaats van edelgistvlokken. Oh en ik gooi er ook wat :hot_pepper: vlokken doorheen haha.

Oehhh hier ben ik wel benieuwd naar, zou je het recept misschien willen delen?