Broccolisoep vind ik ook lekker! Vooral handig als je nog een restje hebt, je kan de stengel/stam/hoe heet dat? ook gewoon meekoken en pureren. Als ik er een paar handjes spinazie bij doe vind ik het nog lekkerder.
Een snelle kokos curry soep
- Blikje kokosmelk
- Pakje currypasta (ik gebruik de rode van Fairtrade)
- Glazen pot kippenbouillon (waar ook kip in zit)
Het liefst ook nog limoenblad en sereh mee laten koken, ik heb dat standaard in de vriezer liggen, maar je kan het eventueel ook weglaten.
Ingrediënten voor 2L rodelinzensoep:
- 500g rode linzen
- 1 ui
- 1 teentje knoflook (al gooi ik er meestal heel veel knoflook in want ik hou gewoon van knoflook)
- 1 chilipeper (halve als je totaal niet van pittig houdt, meer kan natuurlijk ook)
- Duimpje gember (ik doe meestal wel meer)
- Blik tomatenblokjes
- 4 groentebouillonblokjes
- 2L water
Eerst even ui, knoflook, gember en peper fruiten. Dan water en bouillonblokjes erbij en aan de kook brengen. Vervolgens tomatenblokjes en rode linzen erbij en het 15-20 minuten (op wat lager vuur) laten pruttelen. Als laatste met de staafmixer er doorheen en het zo glad mogelijk maken.
Het is eigenlijk een beetje een basisrecept waar je mee kunt variëren. Gooi er vooral wat kruiden of andere dingen doorheen als je dat lekker vindt en je kunt het zo pittig/mild maken als je wil.
Oh dan las ik het verkeerd gelukkig. Ik dacht dat het voor 1 persoon was. Leek me al niet echt gezond. Dank!
@Bubbless Broccolisoep heb ik weleens gemaakt maar was ik niet weg van
@George Ga ik proberen!
@Pantalones Dankjewel voor het uitschrijven!
Zo leuk jullie reacties voor soepen
Deze vind ik erg lekker
Ik zou dus nooit bietsoep bedacht hebben en ik heb geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen maar ik ga hem eens proberen!
Deze is echt mega lekker, ik voeg er zelf altijd nog prei en wat paprika toe en laat de boter voor wat het is, voor een wat gezondere variant.
Heeft iemand nog tips voor een salade bij een barbecue? Geen aardappel / pasta o.i.d., en lekker veel groente. Dacht aan een simpele Griekse salade, maar dat vind ik toch wat te saai. Zag ook een lekkere met spinazie, aardbei en mozzarella, maar dat vind ik weer te weinig groenten. Ben wel kieskeurig, haha.
Oh, dit heb ik zo lang niet gegeten! Was in m’n studententijd (oma hier) een standaard recept als ik met twee vriendinnen at. Zo lekker!
Haha ik herken je kieskeurigheid, zo ben ik ook.
Ik had van de week gemaakt: tomatensalade met olijven en basilicum. Allemaal verschillende soorten lekkere tomaten gekocht en mooi opgemaakt en een koolsalade, met evt radijs, wat rode ui, appel erdoor.
Wat ook altijd een hit is: venkelsalade met citroen. De citroen en venkel allebei heel fijn snijden (het liefst door de keukenmachine laten doen haha). Citroen laat ik heel, de schil kan je ook eten en wordt wat zachter als je em uurtje ofzo laat staan. Lekker met feta en simpele dressing.
Thanks! Venkel is idd altijd lekker fris.
Deze heb ik afgelopen weekend gemaakt en heb aan verschillende mensen het recept doorgegeven omdat het zo in de smaak viel! Heb er zelf nog pistachenoten en limoensap aan toegevoegd. Super lekker!
Watermeloen-fetasalade https://www.ah.nl/r/1188858
Dacht kunnen beter hier even verder
Spitskool eet ik graag als stamppot. Dus gewoon gekookt met aardappels in een pan en dan met jus en braadworst ofzo. En ik heb een lekkere manier uit India.
Chinese kool eet ik niet zo vaak dus ik weet zo even geen recept.
Lust je wel rode kool? Want dat is heel lekker als je dat kookt met een appel en wat rozijnen.
Ik heb vandaag je snelle kokos currysoep gemaakt! Precies zoals je zei. Hij was wel erg sterk van smaak dus de volgende keer doe ik de helft van de curry en misschien een 2e blikje kokosmelk. En ik had eerst ui gebakken, samen met paprika. Dus dat zat er ook in. De volgende keer ga ik er nog champignons bij doen en olijven
Lekker! Paddenstoelen erin zijn inderdaad ook een hele goede combinatie! Beetje Tom Kha Kai achtig!
Ohja net zo handig! dankjewel! Jaa rode kool vind ik ook lekker, maar ik doe mijn aardappeltjes vaak in de airfryer en dan vind ik die combi wat minder
#verwendnest
Ik maakte vandaag een supereasy salade die echt goed uitpakte. Hoeveelheden doe ik altijd op gevoel maar dit waren de ingrediënten:
Dressing: sesamolie, vissaus, knoflook, gemalen korianderzaad, gemberpoeder en chilipoeder of sambal
Blik kikkererwten
Mango in blokjes
Avocado in blokjes
Flink wat koriander
Gebakken garnalen
Voor het serveren even in de koelkast zetten zodat de smaken goed in kunnen trekken (kun je in de tussentijd mooi de garnalen bakken) en het lekker fris is.
Ik weet eindelijk hoe je soufflé pannenkoekjes maakt dankzij dit filmpje en ze waren erg goed gelukt!
Heeft iemand een goed recept voor paksoi? Ik heb weer eens een stronk (of is het struik) gekocht en weet niks er mee te maken.
Appie heeft een lekker recept voor noodlesoep met oa paksoi.
Ook lekker zonder kip trouwens