Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik toch nog niet geopereerd hoef te worden, ik ben heel opgelucht. Ik kreeg begin februari de diagnose dat ik endometriose (DIE) heb. Het zit tussen mijn darm en baarmoeder en het leek er eerst op dat het in de darm gegroeid was omdat ik rectaal bloedverlies had tijdens de menstruatie, maar nu is dat waarschijnlijk ‘gewoon’ irritatie omdat er van alles op de darm groeit. Ik ben enorm verdrietig geweest. Ik was een week voor de de uitslag (van de mri) begonnen met de pil, ik denk dat die hormonen ook niet bepaald hielpen. Ik heb al een aandoening waardoor ik heel veel hoofdpijn heb en niet kan werken, dus nu ook nog iets in mijn buik voelt zo rot. Ook hebben we wel een kinderwens die sowieso al wat ingewikkeld voelde omdat ik veel pijn heb.
Wat wel fijn is is dat ik het boek ‘Beating Endo’ aan het luisteren ben (mijn vriend luistert het ook, zo lief van hem) en dat we daarin hoorden dat een vrouw ook last had van haar heup. En ik kreeg zeven jaar geleden een hardloopblessure (frictiesyndroom en begon bij de knie maar werd daarna vooral de heup) en ben naar vier fysio’s geweest maar niets hielp. En nu na twee keer pelvic yoga (van Yoga with Adriene) te hebben gedaan heb ik voor t eerst in jaren geen zere heup meer. Het voelt wel nog wat raar en niet helemaal geweldig maar toch, ik vind het zo bijzonder (maar ook weer verdrietig, al die tijd die pijn gehad…) Ben ook doorgestuurd naar de bekkenbodemfysio in het ziekenhuis die ook in het endo-team werkt. Ik ben benieuwd, hopelijk ben ik snel aan de beurt.