Ik heb het ook. Twee jaar geleden vastgesteld bij mij.
De pijn bij mijn menstruatie werd iedere maand erger, en de laatste maanden voor de diagnose was het zelfs zo erg dat ik twee dagen niet kon lopen van de pijn. Daarbij kwam ook nog eens dat ik allergisch ben geworden voor ontstekingsremmers zoals ibuprofen en naproxen, dus er was echt niet meer op te boksen tegen de pijn. Ik ben door de dokter doorverwezen naar de gynaecoloog en die heeft een inwendige echo gedaan. Ze kon niet super veel zien toen en wist me te vertellen dat er in ieder geval nog niks was aangetast, maar al mijn symptomen wezen iig op endometriose.
Ik kreeg toen orgametril voorgeschreven. Dat zet je hele cyclus stil en zorgt er dus voor dat de endometriose niet meer kan groeien. Als dat zou werken, dan was het dus zeker dat ik het heb. En inderdaad, het werkte. Geen pijn meer, geen last. Ik slik het nu bijna twee jaar en het gaat hartstikke goed. Geen last van bijwerkingen gelukkig ook, want die kunnen wel stevig zijn.Het is alleen geen anticonceptie, dus ik heb nog wel een spiraaltje erbij.
Als ik ooit kinderen wil moet ik wel terug naar de gynaecoloog, omdat we dan een plan moeten opstellen om pijnvrij te blijven tijdens het hele proces, want ik moet van de orgametril af dan. Maar in theorie kan ik dit dus blijven slikken tot de overgang.
Het is wel een paar keer gebeurd dat orgametril slecht te verkrijgen was, dus ik ben vooral bang dat het ooit helemaal niet meer te krijgen is. Ik ben er nu dus afhankelijk van om geen pijn meer te hebben…