Een huis vol

Als ik zo een huis volg mag geloven gaat dat geld hoe dan ook goed besteed worden, misschien gaat hij het zelf wel gebruiken voor de buurt of apart zetten voor zijn kinderen. Denk wel dat daar mooie dingen mee gaan gebeuren in elk geval :slight_smile:

2 likes

Wow er is inderdaad nu al veel geld binnen gehaald. Ik vind het aan de ene kant ook dubbel doordat ze inderdaad allemaal op een sport zitten en de kleding er ook niet goedkoop uitzien. Maarja wij zien natuurlijk alleen wat er wordt uitgezonden en wij kunnen niet in zijn portemonnee kijken. Ik vind het wel mooi dat mensen dit doen.

1 like

Kleding kan natuurlijk ook tweedehands zijn. Ik koop tweedehands en krijg soms ook dingen doorgeschoven voor mijn kinderen. En dat zijn vaak merkkleding die er nog goed uit zien.

1 like

Dat is zeker waar!

1 like

Van dat sport dacht ik ook inderdaad… Maar daarna dacht ik dat dat misschien lullig van mezelf om te denken is want kinderen moeten gewoon op sport kunnen eigenlijk. Zou niet alleen voor mensen met geld moeten zijn. Blijft altijd lastig zulke kwesties

Omg inmiddels al ruim €25000 zo knap en dat eigenlijk in eeen dag

Ik zie een aantal zeggen ze zitten allemaal op sport. Maar ga je dan tegen het ene kind zeggen dat ie op een sport mag en de ander niet? Mogelijk kan Jay ook geen aanspraak maken op diverse potjes bij de gemeente omdat hij alsnog teveel verdiend.

1 like

Ja dat ben ik met je eens. Ik dacht precies hetzelfde, dat kinderen ook gewoon op een sport moeten kunnen.

1 like

Inmiddels gewoon al 30.000 euro hè… zou me gewoon bezwaard voelen dat aan te nemen?

2 likes

Ik vind dat eerlijk gezegd best veel geld voor één familie. Zullen een hoop families zijn die dat ook nodig hebben terwijl zij niet op tv komen, maar wel fijn voor ze.

Nou ja, het is niet alsof Jay hierom gevraagd heeft en de man achter de donatie ging voor de 5000 euro. Het is gewoon gigantisch ontploft en met mooie/emotionele/ontroerende verhalen werken doneeracties heel goed. Net als Tijn tijdens Serious Request. Dat was ook zo bizar veel: 2,5 miljoen euro ofzo? Op een gegeven moment krijgen mensen ook adrenaline kick om het bedrag zo hoog mogelijk te krijgen en te zien groeien.

Hoop dat Jay het allemaal aanneemt en een spaarpotje voor de kinderen bijvoorbeeld kan beginnen!

1 like

Ja ik gun hun echt alles, maar vind het ook scheef ergens. Voor een single moeder in die situatie was niet zo snel een actie opgezet denk ik?

1 like

Ik vind veel reacties hier best jammer eigenlijk. Ik snap best dat sommigen het misschien oneerlijk vinden tegenover andere gezinnen die dit niet krijgen. Maar alle mensen die een bedrag aan Jay en zijn gezin schenken doen dit omdat ze dit graag voor hen willen doen, dus dan hoort het toch niet uit of zijn kinderen allemaal op een sport zitten of niet?
Er zijn echt superveel dingen nog oneerlijker verdeeld in het leven. En als je een beetje hulp kan krijgen dan is dat toch alleen maar mooi denk ik dan. Vooral omdat iedereen die een donatie doet dit graag wil doen.
Ik hoop in ieder geval dat hij flink wat kan sparen voor de kids.

7 likes

Ik hoop dat ze het wel goed regelen. Want ineens zo’n bedrag hebben heeft wel invloed op subsidies etc!
Ik denk dat het wel een hele fijne pot is om je kinderen te geven wat ze nodig hebben. Sport, school, schoolreisje, nieuwe boeken.
Ik weet van mijn ouders dat dat vroeger best veel stress gaf al die extra kosten

1 like

Er staat toevallig net een update op de doneerpagina over belasting etc.:

“Belasting - toeslagen etc.
Er zijn ook meerdere vragen geweest of dit allemaal goed gaat met Jay zijn inkomstenbelasting en toeslagen etc. Doordat ik ook zelfstandig ben heb ik voldoende adviseurs (zoals accountant) om me daar goed bij te helpen. Wij laten ons goed adviseren hoe we dit het beste fiscaalvriendelijk bij hem kunnen krijgen! Dus dat komt zeker goed!”

2 likes

Ah wat fijn!

Papa Jay kan het bijna niet geloven. Vijfendertigduizend euro, hij is er stil van. “God is in beweging”, reageert hij. En dan: “Als ik honderd euro had gekregen, was ik ook dankbaar geweest.”

Het geld gaat hij verdelen onder de vijf kinderen. Opgetogen: “Talitha is de oudste. Zij kan nu in elk geval gaan studeren.”

8 likes

Ja… prinsessenkroontjes noemen ze het zelf.

2 likes

Oh jeetje, ik had daar helemaal niet uit opgemaakt dat het om kronen ging. :sweat_smile:

1 like

wooow het is nu boven de 50.000,00 euro! :smiley: