Duurzame modetopic

Wow die broek!!

Ja cool he! Er is ook een bijpassende jas/ding

5 likes

Blutsgeschwister, Skfk, Ragwear.

1 like

Ik heb een paar jaar terug twee keer besteld omdat ze fijne basics hebben. En heb het ook best vaak gedragen en het is allemaal nog goed en niet afgelubberd. De maten varieren wel. Heb ene broek in 12 en andere in 14.

Maar wat me tegen begon te staan was dat ze elke week wel iets nieuws lanceren en dat vind ik niet passen. Ik vind het nu zonde en niet duurzaam om het vanuit Amerika over te laten komen. En een tijdje terug las ik dat ze hun customer service team heel slecht behandelen en ze waren daarna ook in het nieuws over racisme.

Een collega heeft twee van de alpaca truien en ze is er heel blij mee. En ze zijn true to size.

Ik vraag me altijd af hoe duurzame merken kleren met zulke velle kleuren kunnen produceren. Want dat kunnen dan toch nooit natuurlijke kleuren zijn, moet wel chemisch geverfd zijn dan? Dus niet zo duurzaam. Hoop 't niet, want drie broek is echt :heart_eyes::heart_eyes:

Thanks voor je uitgebreide antwoord. Hmmm ja, ook door wat @wompie zei heb ik inderdaad opgezocht waar die ophef over ging (had dat toen niet meegekregen) maar nu denk ik inderdaad toch niet dat ik daar ga bestellen.

Ja de hele tijd die nieuwe collecties sluit voor mij ook een beetje aan bij dat ze al die bloggers/youtubers zo ongans veel spullen sturen. Dezelfde trui in drie kleuren, dezelfde laarsjes jn twee kleuren… dat vind ik ook niet per se duurzaam/bewust.

Maar wel jammer, sommige dingen zien er wel echt heel mooi uit!

1 like

Heb er nooit wat besteld maar wel een keer de halve winkel gepast toen ik in NY was. Vond de kwaliteit goed aanvoelen maar qua model en passing vond ik het allemaal niet mooi zitten. Ik heb geen idee of er veel verschil zit tussen de Amerikaanse en Europese fit maar had toevallig hetzelfde probleem bij Reformation. Mouwen te kort, broeken met een vreemde fit, tailles op andere hoogten. Overigens twee bedrijven waar ik inderdaad ook gezien de omstandigheden (afstand i.vm. duurzaamheid en nieuwsberichten) niet zou bestellen of kopen.

2 likes

Nou dat ligt misschien per persoon. Ik had in Everlane echt de perfecte pasvorm gevonden (met name qua broeken!) en het past helemaal bij mij qua vorm en stijl. Ook de kwaliteit is top over het algemeen.

Maar ik koop er nu niet door de ophef, zelfde bij Reformation btw! Zo niet erger…

Reformation is de pasvorm wel heel wisselend vind ik. Ik ben echt niet lang, maar sommige jurkjes zijn voor mij echt te kort. Hun t-shirt zijn wel heerlijk vind ik (wel wisselende kwaliteit).

Anyway, hoop dat beide merken hun shit op orde krijgen (met name Everlane :see_no_evil:)

1 like

Wat een geweldige tuinbroeken, die zet ik op mijn lijstje. :heart_eyes:

1 like

Een vriendin heeft een tuinbroek van dat merk en het is echt een leuk en comfortabel ding!

1 like

Kan iemand mij meer vertellen over de pasvorm van Armedangels? Ik heb een trui op het oog maar twijfel over de maat vanwege mijn lengte (1.83m).

Ligt denk ik aan het model maar ik vind het niet extreem lang vallen, eerder wijd. De maten zijn vrij ruim in mijn ervaring.

1 like

Ik vind ook dat Armed Angels over het algemeen ruim valt, maar het hangt idd van het kledingstuk/model af hoe het qua lengte valt. Ik heb een blouse in maat M die vrij kort is en een trui in maat S die ik juist weer een tikkie lang vind - maar ik ben veel kleiner dan jij, scheelt ca. 20 cm haha.

1 like

Dank jullie wel, ook @Swelgje. Ik waag dan de gok met maat M.

1 like

Ik heb zo’n mooi merk ontdekt! Voor de meeste van jullie misschien wat minder duurzaam, want niet uit Europa. Maar wou 't toch even delen!

2 likes

Wat prachtig :heart_eyes:

Gaaf he! Ik heb net een setje besteld, de broek en die boxtop. Ben zo benieuwd :grin:

1 like

Weet iemand waar ik een mooie joggingsbroek zou kunnen kopen? Ik ben zelf trouwens klein (155 cm) en een goed achterwerk. Overal waar ik zo’n beetje kijk zie ik alleen maar lange mensen die joggingsbroeken dragen die bij mij over de grond zullen slepen. Ook zoek ik een beetje duurzaam en in mijn levenskleur zwart. Mocht iemand toevallig iets vinden, let me know!

Goat heeft joggingbroeken. Ze hebben maar 1 model, weet niet of dat is wat je zoekt.

Had ik inderdaad gezien maar daar vallen ze dus enorm groot. Het model is 180 cm en past haar perfect. Ik ben gewoon bijna 30 cm kleiner haha