Duurzame modetopic

Ik was hier ook over aan het nadenken en ik wil het ook gaan doen. In principe gaat geen kleding kopen mij vrij gemakkelijk af en koop ik vaker een half jaar geen kledingstuk. Maar af en toe heb ik fases waarin ik meer kleding koop en dan vind ik het heel lastig om te relativeren dat ik die stukken écht niet nodig heb. Dus ik wil ook bewuster geen kleding kopen.

2 likes
  • Hoeveel zouden jullie uitgeven aan zo’n onderbroek?
    Max 10€
  • Welke kleuren onderbroek dragen jullie het meest?
    Zwart, heel soms donkerrood
  • Wat type onderbroek draag je het meest?
    Hipster/boxer brief
  • Zou je dit kopen als het op Depop/onafhankele website verkocht werd?
    Depop ken ik niet, maar op Etsy zoals al eerder werd geopperd, of een eigen website zou ik het kopen
  • Heb je nog andere tips/ideeen? Ik ben zelf altijd goed over te halen met aanbiedingen à ‘1 voor 10€, 3 voor 25€’, dus setjes met een klein beetje korting aanbieden wellicht?
2 likes

Heeft hier iemand tips voor een winterjas? Ik wil eigenlijk een dikke maar ook mooie geklede jas. Ik heb een gezien op internet maar €350 vond ik toch echt te veel.
Alle tips zijn welkom, budget is ongeveer €150

Ah jullie zijn superlief, bedankt voor de antwoorden! Een hoge slip zat ik ook aan te denken, wat meer een control slip (niet zo strak als spanx maar een lichte control), en strings ook! Setjes ook, maar bralettes zijn voor mij een stapje te moeilijk, misschien phase 2 als ik een ontwerper kan betalen lol!

2 likes

Wordt het nog steeds verzonden vanuit de VS? Want dat op zich is natuurlijk al niet heel duurzaam.

1 like

Ik denk dat je voor dat bedrag toch bij tweedehands uitkomt, of moet wachten tot de uitverkoop na de winter en dan hopen dat er iets goed in de uitverkoop gaat. Maar tweedehands zijn er genoeg goede winterjassen te vinden! Hier bijvoorbeeld

Ik wilde Ragwear voorstellen maar dat is niet heel erg gekleed denk ik. Ik zag vorige week een mooie zwarte jas daar van.

Weet je wel merken/jassen die duurzaam warm en gekleed zijn? Heb toch echt dit jaar een nieuwe winterjas nodig, dus dan moet ik nadenken of ik toch m’n budget moet verhogen. Vind het zonde om dit jaar weer een goedkopere jas te kopen waar ik zo’n 3 jaar mee doe.

@Parasol ik heb idd liever een iets gekledere jas. Maar ze zien er wel warm uit

Voor gekleed zou ik dan toch snel aan Filippa K bijvoorbeeld denken, maar dan ben je toch al snel rond de 450€ kwijt

Reformation heeft ook wel wat, ietsje goedkoper dan Filippa.

Kwam ook deze lijst van WhenSaraSmiles tegen, wel van vorig jaar, maar daar staat misschien wel wat betaalbaarders tussen?

@Vanjie

• Hoeveel zouden jullie uitgeven aan zo’n onderbroek?
    10-15 euro
  • Welke kleuren onderbroek dragen jullie het meest?
  • Wat type onderbroek draag je het meest?
    Zwart, andere donkere kleuren
    Hipsters, die niet snijden in je bil (vanwege strakke broeken),
  • Zou je dit kopen als het op Depop/onafhankele website verkocht werd?
    Ja
  • Heb je nog andere tips/ideeen?
    Ik houd wel van mooie onderbroeken, ook van kant oid, maar dat is nog al persoonlijk
1 like

Ja dat is sowieso ook een lastige overweging. Ik zou wel samen met een vriendin bestellen, en ben sowieso niet van plan terug te sturen (als het niet past ga ik naar kleermaker/zoek ik een nieuwe bestemming), maar dat blijft natuurlijk alsnog een belasting.

Mijn ervaring met duurzame mode is toch dat het vaak wat basic is qua kleuren, veel bruin, zwart, donkerblauw. Ik houd juist van knalkleuren en gave prints. Hebben jullie nog tips voor duurzame merken die wat funky’er zijn?

1 like

Ken je Hund hund? Die hebben wel wat funky prints. En Thinking Mu heeft vaak ook wel wat.

2 likes

Thinking Mu misschien?

Oh @Lemongrab was me voor haha

1 like

Reformation of King Louie?

Dit gebruik ik altijd als ik een nieuw merk zoek! http://whensarasmiles.nl/eerlijke-duurzame-kledingmerken-lijst/

Wow, dit is super vet!!

@Lemongrab ja die ken ik :slight_smile: daar moet ik wel even voor sparen. @K4as jij ook bedankt, ga de link bekijken!

Ik zou vooral tweedehands kijken denk ik…?

@Vanjie niet meer dan 10 euro, graag hoge strings met een fatsoenlijk kruisje, zwart donkergroen donkergrijs en ik hou meer van gladde stoffen dan katoen.
Ik zou het hier wel kopen maar die andere site ken ik niet.

1 like

Heeft iemand tips voor duurzame pantoffels (liefst ook vegan) die lekker warm zijn én lekker zitten? Mag wel wat kosten, nu ik toch voorlopig thuiswerk :grimacing:

Ik vind deze bijv erg mooi maar meer in grijs:

Of deze :heart_eyes: https://www.toms.com/nl/dames/categorie/pantoffels/black-fair-isle-knit-womens-india-slippers/10014943.html

2 likes

Ah dankje! Toms is wel een goede. Vind die onderste wel leuk. Zie ook nog een paar anderen, maar die zijn dan weer niet vegan jammer genoeg