Duurzame modetopic

Oeh spannend :smiley:
maar op zich niet gek gezien de productietijd, hopen dat je snel iets hoort

Ja, klopt. Maar het is mij niet helemaal duidelijk of de order zelf wel goed verwerkt is en op die vraag reageren ze ook niet.
Edit; op de website las ik dat het binnen 1 a 2 weken klaar is om te verzenden maar op hun etsy shop staat dat het 4 tot 6 weken kan duren! Ben benieuwd wat het gaat zijn.

1 like

Kan iemand al een review geven over een bestelling bij Love and Confuse? Ik ben benieuwd!

Ik heb 13 mei besteld en nog niets gehoord :woman_shrugging:
Ik wacht het maar gewoon af. Een paar mensen hier hebben wel eerder besteld, misschien weten zij meer. In het ergste geval maak ik een geschil aan via paypal haha😂

Edit: hun laatste ig post is van maart en de reacties zijn uitgeschakeld. Op de voorlaatste post zie je een aantal mensen die hebben geDM’d zonder respons of hun order nog niet hebben ontvangen :grimacing: haha hopelijk zijn zij gewoon ongeduldig?

Haha ja dat was ik, denk dat ik gewoon ongeduldig ben! Al vind ik het wel raar dat ze mn mails niet beantwoorden. Maar op hun etsy shop staat dat ze een pauze hebben ingelast voor nieuwe orders en het 4-6 weken duurt voordat ze verzenden, dus het kan nog wel ff duren haha.

1 like

aah zo! Zag wel dat er meer reacties waren hoor, dus je bent niet de enige. Ik kan me best voorstellen dat ze de plotselinge run niet kunnen handelen? Het is volgens mij helemaal geen groot/commercieel bedrijf en alleen al vanuit FF hebben ze waarschijnlijk meer bestellingen dan normaal :joy:

Het zou gewoon slim zijn even een update-mailtje te sturen oid.

2 likes

Oh shit, ik ga voor je duimen!

1 like

Heb een mailtje terug!

-verwijderd door moderator-

update: Krijg nu een sms van DHL dat het pakket is aangemeld en maandag geleverd wordt! Dus heel erg netjes en snel ‘opgelost’!

9 likes

Oeh spannend! En best een eerlijke en duidelijke uitleg ook. Als ze slim waren geweest hadden ze gewoon even zo’n update naar iedereen gestuurd.

Fijn dat je het hier deelt, want nu weet ik dat ik ook gewoon rustig af kan wachten. Leuk!!

Oeh dus vandaag binnen?
Ben plaatsvervangend excited, benieuwd naar je kleding!

En heel gerustgesteld dat het dus gewoon wat langer duurt en een sympathiek bedrijf is :slight_smile:

1 like

Ben ook heel benieuwd!

Heb de laatste tijd best wat duurzame kleding gekocht en dit is wel echt m’n favoriet nu. Een jumpsuit van Armedangels die heel mooi valt en super comfortabel zit

12 likes

@Ladyhawke
Yess, zojuist binnen gekregen! Mooi en netjes verpakt zonder onnodig verpakkingsmateriaal en met een monsters van de verschillende kleuren stof (dus ik ga nu sowieso meer bestellen haha). Korte review; Aurora jumpsuit in de kleur navy blue en het zit heel mooi en comfortabel. Zou denk ik ook nog mooi staan zonder de strik. Ik heb een vrij lang bovenlichaam dus vaak zitten jumpsuits vrij hoog bij mijn kruis maar deze zit heel comfortabel!
Deliliah kimono in de kleur rust en deze is echt prachtig en zit ook heerlijk. Super fijn kledingstuk wat heel casual kan staan maar ook fancy.
De broek Brinley had ik in het zwart besteld en een maat groter dan normaal omdat ik dacht dat ie vrij aangesloten zat maar die is echt veeeeel te groot dus moet helaas terug. Maar ben echt heel blij met de kwaliteit, pasvorm en comfort van de kleding!

Had overigens ook deze schoenen (https://www.alohas.io/products/west-black-vintage?variant=30368838975566) gekocht van Aloha (ken het merk via de site van WhenSarasmiles) en deze zijn ook prachtig!! Ik kan normaal niet heel goed op hakken lopen, maar de hak loopt heel comfortabel. Het leer knelt wel nog een beetje, heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? En hoe ik het leer goed kan verzorgen?

11 likes

Fijne review, dank! Veel plezier ermee

Leder kan je oprekken door natte kranten erin te doen dacht ik… zelf nooit geprobeerd. En er gewoon veel op gaan lopen zal het ook soepeler maken

1 like

Je kan er ook mee naar de schoenmaker gaan. He ik gedaan met paar bandjes van sandalen en die zitten nu perfect. Koste me 5 euro en als ze toch te straks zouden zitten kon ik ook nog gewoon terug komen, dat hoorde bij de service. (Was echt zo’n ouderwetse schoenmaker.)

1 like

Ik heb me door alle black lives matter protesten afgelopen week ook een beetje zitten verdiepen in meer black owned duurzame merken. Het stoorde me al wel langer dat ik bij bijna alle duurzame merken steeds hetzelfde type vrouw zie (zowel modellen, als eigenaars/ontwerpers als publiek) maar tot nog toe had ik zelf nog niet de stap gezet om actief buiten die bubbel te gaan kijken. Ik vind het eigenlijk wel heel opvallend dat het zo’n (ogenschijnlijk) witte scene is terwijl er wel degelijk ook veel mooie initiatieven en merken daarbuiten zijn. Zeker voor een beweging die probeert goed te doen voor de hele aarde en inclusief te zijn op verschillende fronten vind ik dat dit zeker een aandachtspunt moet zijn, antiracisme is daar net zo goed onderdeel van.

Hebben jullie trouwens de ophef rond Reformation meegekregen? Die zijn heel heftig bekritiseerd vanwege hun racistische werkomgeving door oud-medewerkers… De eigenaar heeft nu wel een excuuspost geplaatst op insta maar ik weet niet ik ben sceptisch. Zou daar nu zeker minder snel kopen.

Ben hier verder ook nog niet helemaal over uitgedacht maar ben benieuwd wat jullie gedachten hierover zijn.
En hier vast wat mooie merken en platforms om te delen:

https://melaninass.com/

https://www.sikadesigns.co.uk/

16 likes

Nice! Heb je misschien een aanfoto van de jumpsuit? en welke kleuren monsters heb je binnen gekregen? Ik twijfel nog tussen camel, beige en cacao voor de jumpsuit.

Ik vind dit merk prachtig (en betaalbaar), moet nog wel uitzoeken hoe duurzaam ze daadwerkelijk zijn voordat ik een bestelling zal plaatsen.

1 like

Mooi!

Waar ik zelf trouwens nog een beetje twijfels over heb zijn verre productie en shipping bij merken die bijv in Afrikaanse landen produceren (ik koop nu ook niet buiten Europa om die reden). Dingen die echt lokaal en ethisch geproduceerd worden en zo bijvoorbeeld voor goede werkgelegenheid zorgen vind ik wel heel goed maar zorgt wel weer voor hogere co2-uitstoot. Ik neig er nu zelf naar dat ik dat ik hierin de arbeidsomstandigheden belangrijker vind dan die uitstoot, maar vind het wel een lastig punt.

En een ander dilemma voor mij is cultural appropriation - ik vind het echt prachtig maar voel me er als witte vrouw toch niet echt comfortabel bij om bijvoorbeeld in wax prints te lopen. Het is wel anders dan als je dat bijv bij h&m koopt en geen idee hebt waar het vandaan komt dan als je het bij een bewust merk koopt, maar toch. Ik ben hier nog niet echt uit.

Nouja sorry voor deze lange posts haha ik deel ff al mijn gedachten hierover met jullie.

Heeft iemand van jullie ervaring met the nude label of organic basics? Ik wil heel graag bij één van die twee twee bh’s bestellen, maar bij allebei is er één van de twee bh’s die ik wil niet op voorraad.