Hier ook groot fan van Pinqponq, zulke fijne rugtassen. En inderdaad ArmedAngels, misschien goede toevoeging, zij zijn een van de weinige merken die ook wat groter gaan tot maat 40. (Ik pas met mijn maat 42 in L broek en M shirt en ze hebben ook nog XL.) Is helaas een uitzondering bij duurzame merken.
ATO Berlin
Edit: merken sowieso ArmedAngels, maar die ken je vast al wel. En Honest Basics, heb daar eerder al over gepost volgens mij in dit topic, heb laatst toch eindelijk die crewneck sweater besteld en ben er erg blij mee. Ook heel betaalbaar voor duurzaam!
Kent iemand het merk Ahimsa? (link)
Ik ben op zoek naar nette vegan sandalen die ook nog een beetje eerlijk en duurzaam gemaakt zijn en ik vind hun sandalen er wel mooi uitzien. Hun schoenen worden door goodonyou getipt (https://goodonyou.eco/9-ethical-sneaker-brands/) maar ben toch wel benieuwd naar de kwaliteit.
Ik ben ergens naar op zoek, maar ik kan het even niet vinden; iemand enig idee waar ik een duurzaam gestreept T-shirt met lange mouwen en boxy fit kan vinden?
@Miep42 ik koop zoveel mogelijk natuurlijke materialen, dus het meeste wat ik heb is 100% katoen. Dierlijke materialen vind ik lastig. Ethisch gezien ben ik tegen het gebruik van dieren, maar bijvoorbeeld bepaalde soorten wol hoeven niet gewassen te worden en zijn van goede kwaliteit. Dat gaat dus superlang mee, en is daarom in mijn ogen duurzaam. Maar ja, wel dierenleed. Ideaal zou voor mij gerecyclede wol zijn, maar dat proces kost misschien veel energie?
Ik vind het sowieso lastig om kleding te vinden die en van goede kwaliteit is (dus echt een paar jaar mooi blijft), en onder goede arbeidsomstandigheden, en dier- en milieuvriendelijk is
Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Ik heb afgelopen jaar kleding gekocht van Studio Jux, Mud Jeans, armed angels en Patagonia. Alleen het spul van patagonia is echt top, de rest slijt allemaal opvallend snel. Ik ga er voorzichtig mee om en was het ook op de juiste manier, doe het niet in de droger etc. Dat valt me eerlijk gezegd behoorlijk tegen. Ik betaal graag meer voor ethisch verantwoorde spullen, maar ik moet het echt veel sneller vervangen dan bijvoorbeeld Ted Baker of Leviâs.
Probeer dus ook helemaal over te stappen naar duurzaam. Ik shop voornamelijk bij een tweedehands (merk) winkeltje hier om de hoek, elke dag nieuwe aanvoer dus ik vind er 9/10 keer iets leuks! Of de kringloop, maar daar vind ik niet vaak iets. Ik vind al die duurzame merken wel mega prijzig, maarja beter dan die h&m meuk. Probeer dus altijd in de sale iets te scoren. Plus al die vieze stofjes van die goedkope merken, vréselijk. Hoezo zijn er mensen die dat lekker vinden dragen?
Naast het duurzame aspect draag ik dus alleen nog maar katoen, linnen, lyocell of viscose (maar die laatste varieert nogal eens).
Weet iemand een soort verzamel webshop zoals zalando maar dan alléén met duurzame merken?
Ik heb er nog nooit besteld dus weet niet of ze fijn zijn, maar www.thegreenlabels.com, https://www.takeitslowstore.com, https://sophiestone.nl?
Opgeslagen, dank!â
heeft iemand van jullie al iets binnen van love and confuse?
Ik heb net drie items besteld, tshirt in lavender violet, top in dark grey en blousejurk in sage green.
Beetje op de gok meteen 3 items, heel benieuwd
Met de andere merken die je noemt heb ik geen ervaring, maar ik vind de kwaliteit van armed angels inderdaad heel wisselend! Met name tops en t shirts. Vind het idd juist by duurzame kleding heel erg belangrijk. Juist omdat je er vaak meer geld voor betaald en er is niets duurzamer dan een kledingstuk dat lang meegaat!
Ik heb zelf vooral kleding van cossac, suite13, everlane, reformation, bysigne, hund hund () en goat en vind de kwaliteit daarvan over het algemeen wel heel goed En blijft de stof mooi! En mân vriend heeft vooral twothirds*, brava en thinking mu en die shirts blijven over het algemeen ook goed gelukkig.
*wel slechte klantenservice
@Sytze Je bericht is verwijderd omdat het niet aan de Huisregels voldoet: oproepjes voor onderzoeken en dergelijke zijn niet toegestaan.
Ah tof! Ik heb 11 mei besteld maar mijn bestelling staat nog steeds op processing, heb ze ook gemaild maar nog geen antwoord. Had ze in april ook gemaild met een andere vraag maar ook nooit antwoord op gekregen. Hoop wel dat ik snel iets hoor haha.
Dat is het precies ja, hoe duurzaam is je aankoop dan als je het over een jaar alweer moet vervangen door iets nieuws. Dank voor je tips! Niet al die merken kende ik al dus zal daar eens kijken als ik weer iets nodig heb!
Wat is er gebeurd haha?
Niets heel bijzonders, maar heb al meermaals slechte ervaring met ze gehad. Laatste keer oa een overhemd besteld (en dat doe je vooraf om overproductie te voorkomen wat ik juist erg goed vond). Toen kreeg ik mn bestelling en zat die er niet bij, dus ik mailen. Kreeg ik als antwoord âooh wil je hem dan alsnog ontvangen?â Toen ik hem een paar weken later opnieuw mailde, kreeg ik als reactie âja oops deze nemen we toch niet in productie dus vandaar dat je hem niet hebt ontvangenâ. Toen ik mailde of ik dan een refund kreeg, gingen ze nog moeilijk doen ook??
Heb daarvoor eerder soortgelijke rare dingen met de klantenservice gehad.
Ah dat is stom inderdaad