Voor wie het interessant vindt: ik ben uiteindelijk uitgekomen op Kalani home, een Belgisch merk. Nog niet gebruikt maar het ziet er mooi uit!
@lijnewiets @Hazel ik zit nu op mijn tweede paar etlethics en ze vallen gewoon normaal. Maar moet eerlijk zeggen dat ik de kwaliteit niet super vind. Maar misschien loop ik er gewoon te veel op haha.
Ik heb zelf niet de witte shirts ervan, maar de stof is wel lekker dik, dus grote kans dat die witte niet (veel?) doorschijnt.
Ik zit even te denken wat ook een goede optie zou zijn, want ik zou zelf dus ook meteen aan Goat denken? Miss Filipa K?
Edit: of hun hund? Al is dat ook online bestellen, dus kans op doorsturen. Erg lekkere en dikke stof hebben ze.
Bedankt! En heb jij altijd dezelfde maat? Want het probleem is dus dat ik soms de ene en soms de andere maat heb, en niet meer echt weet welke van die twee mijn echte maat is!
Ik heb al tijden niks meer gepost Maar ook weinig gekocht dus dat is wel een beetje een gevolg ervan natuurlijk. Maar lekker bezig!
Ik baal heel erg want ik moet de mud jeans terugsturen. In topshop past lengte maat 30 me echt perfect, dus ik had gehoopt dat mud jeans me ook zouden passen maar de broek is echt veel te lang. Ik moet de broekspijpen 2x omslaan en dan komt het in de buurt (ik ben 1.60).
Dus mijn zoektocht naar de nieuwe ideale donker grijze broek gaat door helaas
Aah vervelend! Ik had hetzelfde probleem met mud jeans, veel te lang. En als je ze zou inkorten was het model een beetje gekkig. Hopelijk vind je snel iets!
Zit ze verder perfect? Misschien kan je ze korter (laten) maken?
Heb ik over nagedacht, maar denk dat hij dan niet helemaal zit zoals de broek hoort te zitten. En voor dat geld vind ik dat hij wel perfect mag zitten
Ja, snap ik. Hopelijk vind je snel een nieuwe die wel perfect zit!
Ik zie dat Holland & Barrett herbruikbare wattenschijfjes heeft. Heeft iemand die al geprobeerd? Of andere tips daarvoor?
Er staat een interessant artikel vandaag op De Correspondent dat aansluit bij dit topic. We hebben steeds meer en meer kledingoverschotten die de tweedehandskledingmarkt (over)verzadigen. Ik heb een tijdje geleden ook nog een ander artikel gelezen, waarin staat dat door onze kledingoverschotten naar het buitenland te exporteren de traditionele klederdracht van de lokale bevolking zo ook niet meer blijft bestaan en eigenlijk weggeconcurreerd wordt. De eigen bevolking kiest dan liever goedkopere/minder arbeidsintensieve afdankertjes van het westen. Vaak worden traditionele kledingstukken of bepaalde patronen/symbolen overgenomen door fast fashion retailers die het voor een fractie van de prijs aan de (westerse) consument verkopen zonder dat de bevolking daar een cent van ziet.
Best een trieste ontwikkeling.
Heeft iemand ervaring met de jeans van Kuyichi? Ik ben aan het kijken naar hun high waist modellen, vallen die hoog en zijn ze skinny? Ik wilde graag wat ervaring horen alvorens ik ga bestellen.
Ik heb een perfecte donkergrijze jeans van Everlane! Ben zelf 1.62 (met relatief korte benen en herken je struggles helemaal)
Ik heb hem wel gepast in NY, dus dat is makkelijker dan online bestellen qua maat.
Maar waar ik voorheen ook altijd mān broeken bij Topshop voor mn korte pootjes is Everlane mān nieuwe go-to
Even dubbelop: ik heb die toen gepast en vond hem heel mooi. Goeie stof, Lekker hoog en heel skinny. Valt wel heel lang (zie mn vorige post, de broek was echt 20cm te lang ofzo waardoor korter laten maken geen optie meer was )
Ik vond zelf de kwaliteit niet goed, de broek is maar een seizoen meegegaan en toen zat er al een gat in de knieƫn, terwijl het niet eens een skinny model was.
Heb je zelf ook een shirt van deze merken of weet je ook niet hoe dik hun stoffen zijn?
@wompie @Acculader thanks! Hmm dan denk ik er nog even over na. Wil graag investeren in een goede jeans en het liefst ook duurzaam, maar dan moet ie natuurlijk wel wat langer meegaan
Ik heb vorig jaar beddengoed gekocht van Yumeko, peperduur echt. Ik baal er daarom enorm van dat het beddengoed enorm verkleurd is, het oogt heel vies terwijl ik mijn beddengoed regelmatig was. Heeft iemand een tip om dat weer goed te krijgen?