Ik kan me voorstellen dat deze er zelfs verwassen mooi uitziet!
Same helaas kwaliteit is heel wisselend en voor een duurzaam merk vind ik dat echt kwalijk.
En ik vind de klantenservice ook echt belabberd: ik had (idd heel leuk concept in principe) vooraf besteld en het zou 8 weken later worden gemaakt en geleverd. Na 8 weken niets, toen ik zelf mailde was het vertraagd. Toen weer niets en uiteindelijk moest ik er zelf achterna mailen om erachter te komen dat de order gecanceld was Of ik dan mân geld terug wilde? Uuh yes haha?!
Maar wel een heel leuk jasje
Ik zie net deze blogpost op de blog van Sara: http://whensarasmiles.nl/fair-sustainable-swimwear-guide-2019/
Hoi! Ik kom ook even binnen in dit topic Ik ben al een tijdje bezig met proberen duurzamer te kopen (heb onlangs ook een groot deel van mijn oude kleren verkocht op een tweedehands kledingmarkt en heb van dat geld geinvesteerd in Ă©Ă©n goede tas van Matt & Nat), maar ik vind het soms wel echt lastig - vooral qua geld. Ik heb inmiddels een fulltime baan en geen studenteninkomen meer, maar iets in mij is dan wel nog zo zuinig dat ik denk âja, 140 euro voor een blouse, dat kan ik niet betalenâ. Dus ik moet denk ik gewoon opnieuw âwennenâ aan wat eigenlijk normale prijzen zijn. Maar ik heb al mijn hele leven kleding van fast fashion-ketens gekocht, dus de fast fashionprijzen zijn ook al forever ânormaalâ voor mij. Dus ik denk dat het gewoon een proces is waar ik mezelf tijd voor moet gunnen.
Tot nu toe heb ik ook dan heel snel de neiging om om mijn materialistische behoeftes te vervullen, dingen te kopen op United Wardrobe. Onder het mom van tweedehands = duurzaam. Maar het gaat natuurlijk ook vooral om jĂșist alleen kopen wat je nodig hebt. Dus ik heb nog wel het een en ander te leren, maar ik denk dat het in dit topic ook juist wel interessant kan zijn om ieders âprocesâ daarin een beetje te volgen.
(goed verhaal, lekker kort wel haha)
Dat wennen aan de prijs is heel normaal hoor. Eerst keek ik ook zo naar de prijzen en nu draai ik mn hand niet om voor een jurkje van 150e. Het is een mindset die je aanpast en dat is uiteraard even wennen.
Wat mij heel erg heeft geholpen is 1) minder winkelen obviously en 2) het geld wat ik normaal gezien uitgeef aan kleding apart zetten. Ik zet dus maandelijks 75 a 100 op een kledingrekening (want hoewel ik een broek van âŹ80 duur vond, was het niet dat ik geen geld uitgaf aan kleding).
Omdat ik zo weinig winkel staat daar altijd wel een leuk bedrag op.
Als je dan bijv zoân shirt voor âŹ140 wilt kopen, gaat dat niet meteen ten koste van je weekboodschappen En zo kan je oon sparen voor grotere aankopen als een jas of schoenen.
En omdat die duurdere/duurzamere kleding langer mee gaat en mooi blijft, kan je echt minder winkelen. Mijn garderobe is gewoon compleet, dus ik geen triggers om toch te shoppen.
Ik merk zelf dat ik via uw of IJ-hallen, nog te veel miskopen doe, omdat er bijv toch een vlek opzit of de maat niet goed is.
Lang verhaal, maar wellicht heb je er iets aan?
Kent iemand dit merk? Ik vind die truien heel leuk, maar hun verhaal klinkt iets te mooi om waar te zijn⊠cashmere truien van deze prijs. Verwacht een beetje Ali-kwaliteit eerlijk gezegd!
Onlangs hadden we het trouwens over Twothirds hier en een paar meiden waren daar heel ontevreden over. Mijn jasje is nu binnen en ik vind het super mooi! Goede kwaliteit ook jammer dat het nu 400 graden is, anders zou ik hem ook aankunnen haha.
Wat fijn van Twothirds, ik was een van hen die niet zo tevreden was over de service en de wisselende kwaliteit. Maar mijn vriend heeft er nu bijv weer t-shirts van en die zijn en blijven supermooi!
Over From Future, ik zie op hun website alleen verhalen over een kleinere winstmarge e.d (https://www.fromfuture.com/pages/concept), maar niets over duurzaam produceren, fair wages ed.
Als ik dit zie en vergelijk met bijv Everlane, dan denk zelf dat dit eigenlijk niet kan met een duurzame productie en zonder uitbuiting werknemers. Ik zou het zelf niet doen, maar dat is wat ik er belangrijk in vind en dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Dan ga ik de tshirts ook nog testen, zitten echt mooie tussenâŠ
Heb 3 items van ze en ben met 2 erg tevreden en met het derde item wat minder
Ik heb laatst onderbroeken besteld bij saint basics en die stof is zo fijn en de service echt goed!! Ik ga daar denk ik in oktober weer bestellen want ik gooi op het moment 5 onderbroeken per maand weg omdat ze doorgescheurd zijn, dus ja.
De onderbroeken zijn van eucalyptushout en die stof is echt lekker, voelde in eerste instantie synthetisch maar ik vind dat het juist heel goed ademt.
Voor mijn vriend er tanktops besteld, wel van katoen, en die zijn ook goede stevige kwaliteit.
Ik had een kortingscode van 20% en vond de prijzen daardoor redelijk voordelig. (goedkoop is anders maar goed denk dat ze ook lang mee zullen gaan)
Ik kom ook maar even dit topic volgen. Ik wilde net nieuwe t-shirts of blouses kopen, maar toen ik een blouse vast had, voelde het alsof ik bloed aan mân handen had. Lekker dramatisch, maar ik kan er dus niet meer naar kijken zonder alle problemen van de mode-industrie erbij te zien. Ik heb alleen nog niet voldoende alternatieven gevonden, waar ik wel echt blij mee ben.
Niet echt mode, maar heeft iemand tips voor duurzame dekbedkvertrekken? Ik kom nu vooral Yumeko tegen maar ben benieuwd of er ook andere merken zijn.
Ik heb er nu bijna een jaar opzitten waarin ik minder wilde kopen. Ik heb dit gekocht in totaal:
- een zonnebril
- 2 jurken
- 1 paar loafers
- 1 paar sandalen
- 1 t-shirt
- vijf paar sokken
en nog wat ondergoed.
Het bevalt me super! Ik ga er zeker mee door. En dan proberen alles duurzaam te doen, dat was nu niet zo.
Ik dacht ik vul ook even het lijstje aan wat @Kuidaore ooit begonnen is in dit topic. Fijn om weer even geupdatet te hebben.
Bronnen:
Daarboven
When Sara Smiles
Rank A Brand
Growthinkers
Palace of bliss
Duurzame kleding:
Fridaysproject
Twothirds
Everlane
Comptoir des cotonniers
Country Road
Goat
Filippa K
Closed
Kings of Indigo
Colorful Standard
Armed Angels
Patagonia
Kuyichi
Mud Jeans
People Tree
Nudie Jeans
Rhumaa
Studio Jux
WUNDERWERK
Yunit
Reformation
Vaude
Alchemist
Swedish Stockings
Langerchen
Vanillia
Jan N June
The confidante spirits
Komodo
SĂ©zane
Nobodyâs Child
Schoenen:
Veja
TOMS
Wado
Ethletic
Tassen:
Noami Rachel Timan
Lovia
Solitude
Matt & Nat
MYOMY
O MY BAG
Fjallraven
Twijfelgevallen:
The Kooples
AYR
2 maanden geleden ben ik uit mijn lievelingsbroek gescheurd. Nu heb ik na lang uitstellen toch eindelijk een mud jeans besteld. Als het goed is komt het pakketje morgen binnen, dus hoop heel erg dat het past!
Van schoenen heb je ook Ethletic (@Evenveel) .
Ik overweeg Vans achtige sneakers daar te kopen, maar ik blijf het lastig vinden dat duurzame mode vaker alleen online is, qua maten en pasvorm.
Afhankelijk van de schoen/het merk heb ik verschillende maten, dus dat is een gok. En schoenen zijn ook altijd fijn om te passen omdat ze lekker moeten lopen.
En als ik terug wil sturen is het op eigen kosten⊠dat tikt toch ook aan, dus ik twijfel nog :((
Ooo dit merk kende ik nog niet. Tof! Ik heb meestal wel dezelfde maat dus dat scheelt. Zeggen ze niet iets op de site over hoe hun maten vallen? Of misschien kun je aan iemand vragen (die al een paar van ze heeft) wat zijn/haar ervaring is.
Iemand tips voor effen witte t-shirts die niet doorschijnen?
Heb er twee van armed angels geprobeerd maar die waren heel erg dun van stof, zag zelfs mijn navel er door heen. Neig nu naar het Zoe shirt van goat apparel, maar vind het jammer als ik het weer terug moet sturen. Woon helaas niet in de buurt van Amsterdam om ze te passen.
Thanks voor het updaten van het lijstje!
Wat ik me wel afvroeg: Weekday? Ik dacht dat dat van dezelfde groep was als H&M en niet zo duurzaam was?
Ja, ze vallen ânormaalâ, alleen ik heb soms 38 en soms 39 en ik weet niet zo goed welke van die twee nu mijn âechteâ maat is
Maar ik kan misschien inderdaad wel eens op instagram vragen! Of is er hier toevallig iemand die schoenen van ze heeft?
Goeie vraag. Ik heb even rondgegoogled ernaar maar het schijnt dat ze een hoop goede dingen doen, maar vraag blijft natuurlijk of een hoop goede dingen doen je een duurzaam merk maakt. Concreet zijn al hun jeans van duurzaam materiaal en hebben ze weleens een collectie gehad met gerycycled materiaal. Ik haal hem denk ik weg, ik denk dat het niet goed past bij de anderen in de lijst.
Zelf haal ik alleen mijn jeans daar aangezien ze daar mijn maat hebben zonder te moeten inkorten. Anders zou ik terug moeten gaan naar Topshop en dat wil ik absoluut niet.