Oh raar, ik zou hun hoger dan 2 scoren sowieso! ik zou het gewoon baseren op verschillende bronnen, dat doe ik meestal. Ik heb 3 artikelen gelezen en hun eigen Ethical trading policy ( https://staging.nobodyschild.com/ethical-trading-policy ) en vanuit daar bepaald dat het voor mij een “goed genoeg” merk is. Er is helaas geen 1 bron die alle merken heeft en dezelfde rating hanteert.
Thanks voor je reactie! Ga me erin verdiepen
Ik zat ook te zoeken en vind het lastig; als ik hun ethical trading policy lees denk ik “goed en transparant”. Ik zette best vraagtekens bij hun materiaal (veel viscose, polyester etc), maar lees dat ze met dead stock materialen werken. Maar ik zet zelf m’n vraagtekens bij die enorme goedkope prijzen? Weet iemand hoe dat kan? @Vanjie toevallig ergens gelezen hoe dat kan?
Als dit echt ok is, zitten er zeker wel een paar mooie zomeritems tussen
Wat vervelend dat je niets kon vinden. Misschien is tweedehands nog een optie? Ik vroeg me wel af welke winkels in Utrecht je weet die duurzaam zijn?
Bij de The Revenge hebben ze duurzame merken, King Jason ook en ben nog bij Nukuhiva geweest. En paar vintage winkels. Bedacht me later dat ze in de Twijnstraat ook nog een paar winkels hebben met duurzame merken dus dat is voor de volgende keer.
Zit studio jux niet ook in utrecht?
Ja en Nukuhiva!
Ja, in de Twijnstraat zag ik net. Dus daar binnenkort eens naartoe.
Heb m’n spulletjes van Nobody’s Child binnen! De helft mag blijven De kwaliteit voelt wel OK, stofjes schijnen niet heel erg door maar het is ook geen topkwaliteit met zware materialen. Qua maten is het wel lastig, ik heb alles in maat M besteld maar de helft past wel en de helft is te klein Ik zit ook tussen een M/L in maar had toch wat meer uniformiteit verwacht. Anyway, ben er blij mee!
Ik denk qua productiekosten omdat ze het grootste deel van de supply chain zelf in hand hebben, dat ze niet elke tussenpersoon hoeven te betalen (met winst), dus dat ze daar wat kunnen besparen.
Dit vind ik wel nog een lastig punt:
“With our International production we actively strive for workers’ rights, fair wages, good working conditions and sustainable livelihoods throughout our supply chain. Anywhere in the world, fashion can make lives better, we just need to be smart about it.”
“We strive for” betekent ‘we willen heel graag en proberen het’, maar betekent niet perse dat het al allemaal 100% OK is.
Fijn dat het niet tegenvalt! Ik ga ook wat bestellen! Denk een ‘midi wrap dress’ en wil ook graag een kort jurkje, maar ben een beetje bang dat die te kort gaat zijn aangezien ik redelijk lang ben. Dus nog even overwegen of ik het risico durf te wagen
Duurzame kleren kopen: Hoe moeilijk (en duur) is dat nu echt? https://www.nu.nl/economie/5906040/duurzame-kleren-kopen-hoe-moeilijk-en-duur-is-dat-nu-echt.html (via @NUnl)
Wel interessant!
Iemand tips voor duurzame badkleding?
Underprotection
En allsisters
Volgens mij heeft thegreenlabels ook wat swinwear?
Ik wil hier nog het merk twothirds tippen! Die produceren in batches en pas als ze weten hoeveel er besteld zijn heb nu dus een jasje gepre-ordered en midden juli wordt hij gemaakt en verstuurd. Heel cool!
Jaaa twothirds heeft mooie dingen, maar ik vind de kwaliteit mwah… na een paar keer wassen ziet het er niet echt top meer uit. Ik had ook een portemonneetje die echt na ene maand al bijna uit elkaar lag…
Oh shit
Sorry! Ik wil je voorpret niet bederven! Maar ik was nogal teleurgesteld
Heb 3 items van ze. Met 2 ben ik erg happy en streepjes shirt en een zomerse trui, en met 1 trui ben ik wat minder tevreden (is verkleurd in de was… Was wit/crème met donkerblauw en heb het niet met de donkere was gewassen ofzo).
Ben nog benieuwd naar de T-shirt, zitten ook mooie dingen tussen. Wat heb jij besteld?
@Krekel wat zonde
@Krekel en @coffeebreaks ik heb dit besteld, zal m’n voorpret niet laten verpesten en gewoon rustig afwachten