Ik doe hetzelfde eigenlijk. En sommige dingen als bonen of artisjokharten in bakjes idd. Alleen avocado blijft bij mij een lastig geval. Ik had laatst op vakantie reusable cling wrap gezien en dat lijkt me wel handig. Het was erg duur dus toch niet meegenomen #nuttelozetip
Kennen jullie youtube channels met leuke/interessante video’s over duurzaamheid? (liefst Engelstalig)
Ik ben stappen aan het zetten naar duurzaamheid meer en meer te integreren in het dagelijks leven maar ik wil vooral het idee krijgen dat ik met vele kleine dingen ook al iets kan bereiken. Dus liefst iemand die duurzaamheid voor beginners bespreekt
Zou iemand weten waar ik een klein, herbruikbaar bakje kan kopen om smeerbaar beleg mee te nemen naar werk? Ik maak altijd lunch, in een bakje van sistema, met aan de ene kant een salade (met een dressing in zo’n klein bakje) en aan de andere kant 2 crackers. Maar ik neem altijd kaas als beleg mee, want dat blijft goed, maar ik zou zo’n dressing bakje eigenlijk ook willen hebben voor wat smeerbaar beleg. Alleen die dressingbakjes horen bij lunchboxes, en ik heb geen zin om een extra lunchbox te kopen, die ik dan verder niet gebruik. Kun je ook ergens van die dressingbakjes los krijgen?
Ik volg zelf My green closet, een Canadese die een tijd in Duitsland heeft gewoond en nu weer terug is in Canada. Zij maakt video’s over kleding, maar ook over cosmetica en een duurzame lifestyle in het algemeen. Vind haar soms een beetje sloom, maar wel heel toegankelijk.
Ligt eraan wat. Ondergoed zou ik niet snel tweedehands kopen, sokken ook niet. Verder ligt het eraan hoe het eruit ziet, als het er nog goed uitziet heb ik er geen probleem mee. Keertje wassen en weg is het ‘vieze gevoel’, voor mij in ieder geval.
Ik ben aan het overwegen om een eco egg te kopen voor de was, maar ik ben erg gehecht aan mijn “fris gewassen uit de machine” geurtje dat door de wasproducten komt…
Heeft er iemand tips om de was toch naar iets te laten ruiken als je zo’n egg gebruikt?
Etherische olie wordt daar wel voor gebruikt toch?
Volgens reviews op internet heb je dat geurtje ook bij de eco egg, maar ik zal het deze week gaan ondervinden en laten weten. Heb deze week nog niet gewassen.
#waterbesparing
#grapjegewoonlui
Maar hoe zorg je dan dat deze bij de was komt? want het lijkt me als ik zo olie in het bakje van de wasverzachter giet dat vlekken op de kleding geeft?
Ik ben benieuwd naar het resultaat, zou leuk zijn als je het hier even komt melden!
Ik wil graag een duurzame garderobe opbouwen voor de hersft/winter. Ik zie nu hele mooie dingen van mooie merken in de sale (maar nog steeds wel prijzig, 100 euro voor een trui) dus ik dacht: dan koop ik die alvast. En dan steeds 1 ding per maand. Hoe doen jullie dat? Steeds 1 item of in 1x een aantal dingen?
Wilde ook eigenlijk tot eind september geen kleding kopen maar dan houd ik het bij geen zomer-kleding denk ik.
Staaltje schaamteloze zelfpromotie. Maar wat voor mij werkte:
“(okay, except for that one time I bought my Balenciaga bag and almost cried when the sales guy charged my credit card, but let’s not talk about that)”
Toen ik besloot dat ik een duurzamere garderobe wilde heb ik mijn hele kledingkast overhoop gehaald. Alles wat ik niet meer droeg of wat versleten was ging eruit, zo hield ik alleen de dingen over waar ik echt blij van werd. Daarna heb ik een wishlist opgesteld met dingen die ik graag aan mijn garderobe zou willen toevoegen. Als ik iets tegenkom wat op die lijst staat en ik kan het bedrag missen dan koop ik het. Verder koop ik alleen wat ik echt nodig heb. Is er iets versleten? Dan mag het vervangen worden.
Ik shop niet meer lukraak en ik koop geen spullen meer omdat ze ‘wel leuk’ en ‘goedkoop’ zijn. Sale sla ik over tenzij ik echt ergens naar op zoek ben. Ik ben echt gaan nadenken over wat ik koop, en daardoor heb ik al tijden geen miskoop meer gedaan. Ik heb geen 20 goedkope shirtjes nodig.
Eerlijk is eerlijk, 6 jaar verder en geen seconde spijt van gehad! Maar ik moest wel echt bijna huilen want welke mongool betaalt zoveel geld voor tas.
Stiekem heb ik jouw artikel natuurlijk al eerder gelezen maar dit ga ik iig wel proberen thanks!
Aangezien het duurzame modetopic niet echt loopt, wil ik hier even een lijstje voor mezelf (en anderen) maken voor duurzame kleding. Het duurzaamst is eigenlijk geen kleding kopen, dan kringloop, dan echt kleding kopen bij winkelketens (mijn opinie) maar ik kan mij voorstellen dat dit niet voor iedereen is. Ook ik koop graag zo nu en dan een nieuw kledingstuk. Feedback is welkom plus aanvullingen. Ik weet niet of ik dit altijd weer kan editten maar dat zien we dan wel.
Bronnen:
Daarboven
When Sara Smiles
Rank A Brand
Growthinkers
Palace of bliss
Duurzame kleding:
Fridaysproject
Twothirds
Everlane
Comptoir des cotonniers
Weekday
Country Road
Goat
Filippa K
Closed
Kings of Indigo
Colorful Standard
Armed Angels
Patagonia
Kuyichi
Mud Jeans
People Tree
Nudie Jeans
Rhumaa
Studio Jux
WUNDERWERK
Yunit
Reformation
Vaude
Tassen:
Noami Rachel Timan
Lovia
Solitude
Matt & Nat
MYOMY
O MY BAG
Fjallraven
Twijfelgevallen:
The Kooples
AYR
Wauw wat fijn dat je dit bij elkaar hebt gezocht! Ik wil me hier graag meer mee bezig houden, maar wist niet echt waar te beginnen…