Ik zit zelf sinds kort bij ASN, en ben erg tevreden. Fijne service ook, en echt gemakkelijk in gebruik.
Ik zit zelf bij Triodos omdat ASN van SNS bank is. Een beetje een The Bodyshop -> Lâoreal verhaal. Hoewel je ook heel veel argumenten kunt noemen die juist voor pleiten hoor, dus het is denk ik gewoon een kwestie van wat bij jouw wensen past.
Overigens heb ik ook nog een rekening bij een niet-duurzame bank dus het is sowieso geen judgement naar mensen die bij ASN zitten.
@Chuckie
Door jou zit ik nu op de website van fairphone te kijken en het lijkt me echt ideaal. Voor als ik ooit een nieuwe telefoon nodig heb dan. Mijn nog bruikbare Iphone weggooien en verruilen voor een eerlijke telefoon lijkt me ook niet echt duurzaam.
ASN is niet echt eigendom van de SNS dacht ik. Het zijn âzusjesâ die beide vallen onder de Volksbank.
Ze zeggen er zelf dit over:
ASN Bank is een handelsnaam van de Volksbank N.V. ASN Bank heeft een eigen directie, beleid en bovenal een eigen duurzame missie. De Volksbank N.V. geeft ASN Bank ruimte om haar eigen, duurzame koers te varen.
en
ASN Bank is en blijft de duurzame aanjager binnen de Volksbank. De directie van ASN Bank heeft hierover afspraken gemaakt met de directie van de Volksbank. Deze afspraken zijn vastgelegd in een zogenoemd âHuishoudelijk Reglementâ. De afspraken in dit huishoudelijk reglement worden voor een belangrijk deel opgenomen in een nieuw vast te stellen directiereglement van de Volksbank. Daarin wordt onder meer vastgelegd dat de missie van ASN Bank en de wijze waarop zij die invult niet wijzigen.
Wij blijven het geld dat klanten ons toevertrouwen volgens ons duurzame beleid uitzetten en beleggen. Wij krijgen alle ruimte om de rol van aanjager in te blijven vullen. Onder meer door het ontwikkelen van een lange termijndoelstelling voor mensenrechten en biodiversiteit. Die we gaan toevoegen aan onze klimaatdoelstelling om in 2030 volledig klimaatneutraal te bankieren.
De Volksbank wil een structurele bijdrage aan de maatschappij leveren door financiële weerbaarheid en duurzaamheid te stimuleren. De duurzame missie van ASN Bank vormde mede de basis voor de maatschappelijke ambitie van de Volksbank.
en
Wij zijn een dochteronderneming van de Volksbank, niet van SNS Bank. We hebben wel ons eigen bestuur en duurzaamheidsbeleid - welke overigens is overgenomen door de Volksbank en haar andere merken.
Ah dankje voor de opheldering! Dat is voor mij het belangrijkst: dat als ik geld op de ASN bank zet dat dat niet alsnog naar de SNS bank gaat.
Zijn er ook groene banken waar je terecht kunt voor je hypotheek? Misschien kijk ik weer scheef maar ik kan het bij de ASN bijv. zo snel niet vinden.
Triodos heeft hypotheken!
Omg #influencer
En nee dat is denk ik niet heel duurzaam haha, maar ik vind het zelf wel echt een chille telefoon!
Ik zag pas een melding bij asn over hypotheek, dacht dat ze er mee bezig waren maar kan het niet meer vinden op de website. Goed verhaal
Wel heel tevreden met asn trouwens.
Voor de liefhebbers van bruisend water kwam ik deze tegen: https://www.lidl-shop.nl/Sodastream-Cool/p100240071
Nee, je kan navullingen bestellen. https://www.sodastreamstore.nl/p/sodastream-co2-cilinder-ruilcilinder-2-pack?pid=351126461.203 dus dan heb je voor 26 euro 120 liter. Je ruilt telkens je oude cilinders weer om. Dus weinig afval
Ik heb zoân ding en ik vind het fantastisch! Scheelt zoveel plastic flessen en doordat ik bruiswater altijd bij de hand heb, heb ik ook nauwelijks meer behoefte aan frisdrank (= win win want minder flessen + goed voor mijn strak in je zwempak doel!)
Ja sodastream is heel chill!! Heb het geluk dat mijn huisgenoot er eentje gekocht heeft en ik deze mag gebruiken. Nooit meer sjouwen met al die flessen. Overigens wees een vriendin van me er wel op dat sodastream voorheen in de westbank produceerde dus ethisch gezien dan weer een iets minder goede keuze
Ja dat is inderdaad wel een reden dat ik nu twijfel⊠Als iemand een equivalent tegenkomt wat ergens anders vandaan komt hmu
Ik wil alleen even zeggen dat ik echt vind dat jullie vet goed bezig zijn allemaal! Ik ben zelf niet echt bezig met duurzaamheid, maar ik merk wel dat ik er de laatste maanden meer interesse voor heb. Maar ik lees hier zo veel dingen waar ik nog nooit over heb nagedacht en het inspireert me echt om daar met kleine stapjes mee aan de slag te gaan.
Welk meer milieuvriendelijke afwasmiddel vinden jullie fijn? Liefst iets wat bij Albert Heijn te krijgen is.
Ik gebruik altijd die van klok, vind ik prima werken en is maar iets van 95 cent.
Ik wil graag duurzamer kleding kopen en omdat ik niet superveel te besteden heb ga ik dan denk ik proberen vaker tweedehands kleding te kopen. Zijn er mensen hier die daar veel mee bezig zijn? Het staat me nog een beetje tegen, omdat ik het ergens toch viezig vind als het al is gedragen, ik vind dat alleen niet opwegen tegen de nadelen van de kledingindustrie dus wil ik de stap toch graag zetten
Heb dit topic bijgelezen en las dat iemand het had over dat IKEA ook foodhuggers heeft nu, heeft iemand daar een linkje van? Ik kan het niet vinden.
Ik heb zelf de echte Foodhuggers maar achteraf bekeken had ik die helemaal niet nodig. Als ik restjes heb of halve groenten/stukken fruit dan steek ik het meestal gewoon in een bakje. Ik ben in de go low impact/buy new stuff-val getrapt.
Misschien ben ik een smeerpijp maar de meeste groenten bewaar ik gewoon los in de koelkast als ik er een stuk af heb gesneden. Bij de meeste groenten moet je er dan wel een klein stukje afsnijden omdat dat droogt.