Duurzaamheidstopic

weet niet of deze ook in NL te verkrijgen is, maar na verschillende deo’s geprobeerd te hebben, vind ik deze nog wel OK werken.(nog steeds geen Rexona 48hrs, maar goed, dat ga je nooit krijgen denk ik) Ikzelf heb lavendel en die ruikt echt heerlijk, maar je hebt ook neutrale geuren. Wel goed inwrijven.

Ohhh thanks voor de tip! Ik wil deze ook al een tijdje proberen en toch koop ik ze elke keer niet. Heel fijn deze aanbieding, kan ik meteen 2 geuren proberen!

Van werfzeep de kruidenshampoo vind ik fijn!

Lush en dille & kamille gebruik ik zelf liever niet vanwege sls/sles wat erin zit

2 likes

Ik denk dat je wat teveel azijn hebt gebruikt voor een lekkere geur.
Ik gebruik dit ‘recept’ van nancy birtwistle en ik ben er helemaal weg van:

• 150ml water
  • 60 ml witte azijn
  • 40 ml 70% alcohol
  • 20-30 druppels olie (lavendel)

Ik gebruik dit eigenlijk voor alles, de badkamer, keuken en aanrecht, kastjes. Na het poetsen opwrijven met een droge doek en het glimt niet normaal hard

3 likes

Ik vind de Pachamamaï Sweetie fijn. Beetje ouwelijke geur, maar die blijft niet hangen dus is niet erg.

1 like

Ja, prima wordt nog steeds schoon. Ik was zelf niet meer zelf dus gebruik 'm niet meer. Maar vrienden en familie wel en na een hele tijd komen er toch wel microplastics in die je er dan uit kan pluizen.

Ik wil dit eigenlijk ook wel graag doen maar vind het jammer dat je een duur startpakket moet kopen. Kan je als je eenmaal klant bent wel gewoon zelf kiezen wat en hoeveel je koopt, of zit je dan ook aan pakketten vast?

Ik heb me maanden geleden ingeschreven (gratis) en kreeg maandag een mailtje dat ik (bijna) aan de beurt ben. Ik heb nu een startbon voor 50 euro moeten kopen en dat bedrag kan ik straks uitgeven aan boodschappen daar. Ik kan nu niets meer over startpakketten vinden op de website maar ik weet dat ze daar tijdens het opstarten wel veel mee hebben gedaan en dan konden mensen ook investeren in het bedrijf dacht ik? Maar volgens mij gaat het nu dus anders.

@Ovenschaal ik heb een guppyfriend die ik gebruik om sportkleding in te wassen. Ik vind het lastig om te zien of het werkt, heb wel eens gelezen dat je de microplastics moet kunnen zien zitten maar ik haal vooral vuil en stof uit de naden haha. Vond het ook wel erg prijzig, ik had een cadeaubon maar anders had ik 25/30 euro misschien wel wat veel gevonden.

Ja voor mij hetzelfde! Ik heb me maanden geleden aangemeld en mag nu een startpakket kopen. Maar ik twijfel dus vanwege de hoge prijs en omdat ik niet zeker weet hoe het met bestellen zit daarna. Staat ook niks over op de website :thinking: bestellen je ouders elke keer hetzelfde en moeten die kiezen uit pakketten, of mogen ze helemaal zelf bepalen wat ze wanneer bestellen? :slight_smile:

Heb het net nog even nagekeken in mijn mail en er staat dat ik die 50 euro aan alle boodschappen kan besteden. Mijn ouders zitten ook niet vast aan bepaalde pakketten maar kunnen gewoon bestellen wat ze willen.

1 like

Oh, fijn! Dan ga ik ook gewoon die bon aanschaffen. Een vriendin van me moest wel zo’n startpakket afnemen (ik denk omdat het bedrijf toen nog vrij nieuw was), daar zaten ook dingen in die ik toch niet echt gebruik dus dat zou zonde zijn. Maar als ik zelf mag kiezen is dat een stuk beter!

Wat voor een heb je of hebben je vrienden/familie? En hoe vaak vervang je m?

@Leilouka hmmm oh. Ik had gelezen dat sommige filters je echt vaak moet vervangen, is dat bij de guppyfriend ook?

Oooh super! Ik heb nu half half gedaan inderdaad. Ga t proberen!

Ik heb het net nog even nagekeken maar volgens de website van guppyfriend zelf kun je de zak in principe gebruiken tot hij uit elkaar valt.

1 like

Omdat het niet over mode gaat, dan maar hier. Ik gebruik al jaren Neutral shampoo omdat ik snel last heb van een geïrriteerde hoofdhuid. Nu wil ik graag een duurzaam/ plasticvrij alternatief. Ik had laatst een shampoo bar van N.A.E. gebruikt maar ik merkte meteen dat mijn hoofdhuid daar op reageert. Heeft iemand een goede tip voor een shampoo bar bij een gevoelige hoofdhuid?

Tijdens de lockdown was de handzeep overal op, en toen heb ik uit een oud kerstpakket ofzo een blok zeep getoverd voor handen wassen waar we nog steeds mee doen. Sindsdien kijk ik echt vol walging naar de plastic flessen shampoo en douchegel in de badkamer :joy: wat een verspilling, zoveel plastic alleen maar om zeep alvast met water gemengd te kopen. Dus we willen overstappen naar blokshampoo alleen ik wil er wel gewoon eentje van de drogist. Heeft iemand ervaring met een van deze merken? Ik heb heel makkelijk haar, mijn shampoo moet gewoon een beetje verzorgend zijn, mijn vriend heeft wel een heel gevoelige hoofdhuid dus liefst iets milds.

Die van nature box gebruik ik ook… vind ze prima! Je moet iets langer over je haar wrijven voordat ie schuimt, maar dat vind ik niet zo erg. Als het eenmaal schuimt, is het net als gewone shampoo.

Sinds ik trouwens met shampoobars was, doe ik het trouwens wel 2 keer in 1 douchebeurt. Heb t idee dat mijn haar dan pas echt goed schoon is. Mss handig om te weten, want in het begin deed ik het maar 1 keer en toen had ik altijd nog een beetje vet haar.

1 like

Gebruikt iemand van jullie een blok afwasmiddel? Of wat kan een beter alternatief zijn voor een plastic fles? Ik wil een voor een wanneer ik iets nieuws moet kopen, proberen te vervangen door iets duurzamer en verpakkingsvrij (in elk geval niet plastic).
Ik zag een blok afwasmiddel op de website van dille en kamille en dat lijkt me ideaal. Alleen die is al weken uitverkocht, ik moet nu echt snel iets hebben, of ik ben straks verplicht om toch weer een fles te kopen.
En meer algemeen, kennen jullie een goede online webshop waar je dit soort duurzame spullen zou kunnen kopen? Ik zoek bijvoorbeeld ook nog wasbare wattenschijfjes, dan bestel ik liever alles samen van 1 plaats.

1 like

Werfzeep heeft ook (fijne) afwasmiddelzeep.
Ook te gebruiken voor schoonmaken. Vind het zelf serieus beter ontvetten dan de normale afwasmiddelen.

Edit: weet niet waar werfzeep allemaal te koop is, maar ik bestel “vaak” bij greenjump

1 like

Levenzonderafval is een goede webshop. De mensen die hier in huis de afwas doen en schoonmaken vonden dat blok helaas maar niets. Ik vermoed omdat het niet schuimt

2 likes