Duurzaamheidstopic

Ik betaal helemaal niet voor asn? Is dat omdat ik nog een studentenpakket heb?

Ja volgens mij wel! Ik ben vorig jaar overgestapt en twijfelde tussen ASN en Triodos, ben voor ASN gegaan omdat een studentenrekening daar gratis is (al heb ik ook een spaarrekening en daar betaal ik ook niet voor, maar weet niet precies hoe dat zit).

Tot 25 jaar is ASN gratis!

Bij een gezamenlijke rekening betaal je bij ASN die kosten per pas/persoon, dus tweemaal 1,90 per maand. Als je daarnaast ook elk een eigen rekening hebt betaal je in totaal viermaal 1,90 per maand. Misschien logisch, maar ik had daarvoor een bank waar geen kosten in rekening werden gebracht voor een gezamenlijke rekening als je allebei een eigen rekening bij diezelfde bank had.
Maar ik ben heel tevreden over ASN!

Ja ik zag het al op de website. Wel goed dat je het nog even zegt!

1 like

Ik heb een aanvraag gedaan voor een spaarrekening bij Triodos en toen kwam ik erachter dat je per 1 juli 2020 2 euro moet betalen om een spaarrekening te hebben. Dat vind ik een beetje onzin, dus heb mijn aanvraag verder niet doorgezet. Alleen mijn tegenrekening en 1 cent overgemaakt. Iemand enig idee hoe ik de aanvraag helemaal kan annuleren? Ik zie alleen stappen voor als je al een rekening hebt. Eigenlijk ga ik er vanuit dat ze geen geld van mij kunnen krijgen nu, omdat ik mijn ID niet heb opgestuurd en ook de voorwaarden niet heb geaccepteerd, maar wil toch zeker zijn dat ik dadelijk niet opeens moet gaan betalen.

Ik zou ze gewoon even opbellen morgen

Hi! ik vroeg me af of hier iemand zit die weet wat ik het beste kan doen met aluminium koffiecupjes. Nespresso heeft een recycleprogramma, maar voor de andere merken heb ik geeen idee of ik nog enigszins milieuvriendelijk die cupjes kan recyclen oid. En dan nog is er onduidelijkheid over restafval of bij t plastic/aluminium. Ze liggen nu allemaal nog op een hoop in een bakje, omdat ik ze heel graag wil recyclen maar er lijkt geen oplossing te zijn. Iemand een idee?

Je hebt ook bio-afbreekbare cups (die kunnen dus bij het GFT) of ‘lege’ cups die je zelf kan vullen en kan hergebruiken. Volgens mij verkoopt Hema die herbruikbare zelfs

Oh edit: je vroeg wat je met de cups kon doen lol. Geen flauw idee

Ik durf niet meer te zeggen wie het het in dit topic had over zweetgeur als slangengif. Dit is/was voor mij te herkenbaar.
Ik gebruik nu de deo van kosas (een groene tube) I kid you not: het werkt!! Mijn mega stink oksels ruiken nu oké (zelfs een beetje lekker). Ik heb wel daarvoor 3 weken een armpit detox gedaan: mix van ACV, water en rozemarijnolie druppels.

1 like

Ik zag net dat ze vanaf dinsdag deze dingen bij Kruidvat verkopen. Ik ga denk ik even kijken naar die broodzak en de deksels.

2 likes

Die deksels werken niet naar behoren vind ik. Zijn erg moeilijk vast te krijgen op je schaal en als ze er uiteindelijk op zitten kruipen ze er in de koelkast opeens vanaf. Het leek mij fijn maar werkt voor mij niet.

Haha goed dat je het zegt! Sla ik die over :stuck_out_tongue:

1 like

Wij hebben die van Ikea en die werken top!

2 likes

Een beetje een late reactie op je oude bericht. Ik gebruik op maat gemaakte oordoppen. Zijn wel prijzig, maar heel fijn als je ze vaak gebruikt. Pluggerz side sleeper vind ik het fijnste merk/model.

Raar misschien, maar ik slaap al een jaar (als het nodig is) met kapotte in-ear oortjes. Dempt geluid echt goed en omdat er nog een draadje aan zit ben ik ze nog steeds niet kwijtgeraakt :stuck_out_tongue:

Vraagje: een paar van jullie hadden een tijd geleden de ontdekset van Ruik Parfums besteld. Wat was uiteindelijk jullie mening daarover? Lekkere geuren?

Wow als ik die berichten lees over Triodos schrik ik wel van de hoge tarieven daar. Ik vind het een raar idee dat je geld moet betalen om ergens je geld onder te brengen? Zij doen er van alles mee toch? Eerlijk gezegd heb ik er weinig verstand van. Zelf zit ik bij ASN trouwens, hun vormgeving spreekt me meer aan en de app vind ik gebruiksvriendelijk. Soms hebben ze ook ASN duurzaamheidsfestivals wat leuk is om naartoe te gaan voor de sprekers en activiteiten.

Hoe heb je die detox gedaan? Ik bedoel daarmee de hoeveelheden en moet je dat dan op je oksels smeren voor het slapen gaan of?

Betaal je niet bij iedere bank een klein bedrag dan?