Update: had vandaag een 30 graden was dus daar maandverband nummer twee bij gedaan, het was zo’n grote en had hem de hele nacht gedragen. Wel van tevoren uitgespoeld en geweekt. Het bloed is erin gebleven en het ruikt gewoon nog naar ongesteldheid. Misschien omdat ik het dus langer had gedragen dan de vorige, maar volgende keer was ik het maar weer op 60 graden hoor. Dan blijft er misschien wat kleur achter maar is het in ieder geval wel fris.
Ik heb zelf zwarte inlegkruisjes (voor bij mijn cup), die zijn wel fijn. Ze hadden daar ook maandverband van, misschien is dat iets?
Heb zelf ook zwart wasbaar maandverband omdat ik geen bloedvlekken wilde. Maar het negatieve daarvan is wel dat ik op dagen dat ik het moet worden dus ook niet goed zie of het al zo ver is. Daarnaast (sorry misschien tmi) heb ik een soort bleek vlekken. Schijnt door zuurtegraad te komen. Ziet er ook niet fris uit om eerlijk te zijn.
@Evi @Biscotti @Luzarl @Sedana
Dankjewel voor jullie antwoorden!
Ik heb nu deze besteld. Ik ga ze eerst vooral gebruiken op de dagen waarop ik het zou moeten worden maar nog niet ben en de laatste dagen waarop het net niet zonder kan.
ik heb sinds een tijdje ook wasbaar maandverband (officieel inlegkruisjes geloof ik). Ik gebruik ze vooral omdat ik door mijn spiraal relatief weinig bloed en het zonde vond om steeds van die wegwerpinlegkruisjes ervoor te gebruiken.
Ik heb een klein emmertje met koud water waar ik ze na gebruik in gooi en dat water ververs ik elke dag. Helemaal aan het einde gooi ik het dan pas in de wasmachine (in principe op 60 graden, maar ik heb er ook een paar van ecofemme die maar op max 40 mogen). Bij mij helpt dat weken wel voor de bloedvlekken, hoewel ik dus niet heel veel bloed.
Ik heb vooral van die dingen met een PUL-laagje trouwens. Geloof dat ik ook wel eens heb gelezen dat men die zweterig vond, maar daar heb ik eigenlijk geen last van. Ik heb ook een paar inlegkruisjes zonder zo’n laagje en toen daar ineens iets meer bloed in 1x in kwam lekte het meteen er ongeveer dwars doorheen mn onderbroek in.
Zag trouwens wel dat er in eentje ook al zo’n gekke bleekvlek zit @Sedana
Nou ja, al met al ben ik er wel tevreden mee en denk ik wel dat ik ze ga blijven gebruiken.
M’n Lush shampoo bar was helemaal mushy en zompig na één keer vergeten het blokje te drogen na een wasbeurt. Dus toen had ik het idee om het helemaal te verkruimelen en zo in de zon te laten drogen - om het vervolgens weer tot een ‘bar’ te kunnen kneden.
Maar nu heb ik dus alleen maar die brokjes en weet ik niet zo goed hoe ik er weer een bar van kan maken… iemand de tip.
Au bain marie smelten en daarna in een vorm gieten en laten drogen/hard worden?
Zat ik aan te denken maar volgens mij zijn ze cold-processed, dus weet niet of smelten kan. Maar kan het wel met een klein stukje proberen.
Misschien Lush even mailen of bellen? Die hebben dit vast vaker gehad.
Misschien klein beetje nat maken door bv wat water op te sproeien? Ik kijk soms wel eens van die ASMR soap carving filmpjes en daar knutselen ze ook soms balletjes/doosjes/etc uit zeep in elkaar door water toe te voegen!
Het is al gelukt! Heb het blokje helemaal verpulverd met een vork (eerst goed laten drogen), klein beetje kokend water erbij en een druppeltje olie, en in vorm kneden en weer laten drogen.
Komt weer dicht in de buurt van originele textuur.
M’n vriend en ik gaan binnenkort samenwonen (yay!) en nu willen we een gezamenlijke rekening openen voor de vaste lasten. We twijfelen heel erg tussen ASN en Triodos. Welke heeft jullie voorkeur en waarom?
- ASN
- Triodos
0 stemmers
triodos heeft mijn voorkeur omdat die jaren geleden bij de bankenwijzer er beter uit kwam dan asn. ik weet niet hoe dat inmiddels zit. daarnaast is mijn ervaring met hun klantenservice heel goed: ik heb een paar keer een raar probleem gehad en werd toen mega goed geholpen, meteen werden de juiste dingen gedaan om het te verhelpen, of werd er op zijn minst goed mee gedacht. ik heb gemerkt dat ik dat zelf blijkbaar heel belangrijk vind. oja en ik vind hun app heel fijn werken. en je krijgt af en toe een krantje opgestuurd waar leuke/interessante informatie in staat.
nadeel: geen punt hebben om cash te kunnen storten (is iets om rekening mee te houden), max. 250 euro per dag kunnen pinnen (tenzij bij Rabobank, dan 1250), en bij sommige banken lukt geld opnemen soms niet. ik heb al lang niet meer geld opgenomen dus of het nog klopt weet ik niet, maar uit mijn hoofd pakt ABNAMRO mijn pinpas niet.
Ik ben net overgestapt van Triodos naar ASN omdat ik Triodos echt te duur vond worden (ik had een betaalrekening en twee spaarrekeningen en dat zou volgens mij op een tientje per maand komen) en de app van ASN gebruiksvriendelijker is (daar kun je potjes maken etc., dat kan bij Triodos allemaal niet).
Voor mij precies hetzelfde. Ik ben ook overgestapt omdat ik triodos te duur vind en ASN qua app fijner is.
Weet iemand een duurzaam alternatief voor oordopjes om mee te slapen? Ik vind die schuimpjes het fijnst, want de herbruikbare hebben zo’n hard stukje er in.
Ik heb van die party plugs waar geen hard stukje aan zit! Daar slaap ik mee
@pastelzwart oja dit heb ik heel niet benoemd! qua kosten is asn (veel) goedkoper, triodos heeft onlangs de tarieven ontzettend opgeschroefd. betaalrekening is nu 5 euro per maand, en spaarrekening 2 euro. en bij asn 1.90 per maand voor betaalrekening, en spaarrekening is gratis geloof ik. ik zou zelf voor asn gaan, scheelt op jaarbasis veel geld! (misschien moet ik toch overwegen over te stappen)
Bedankt allemaal! @joe @Chuckie @Warboel dan denk ik dat we voor ASN gaan. Een fijne app en de mogelijkheid om spaarpotjes aan te maken klinkt goed. En minder kosten natuurlijk ook
Ik zit nu bij Triodos en ben daar tevreden over. Ik vind het alleen ook wel erg duur! Misschien toch ook maar overstappen naar ASN.