Ik vind 'm alleen niet zo fijn rollen als je er maar 2 boterhammen in hebt
Blijft je brood er ook vers in? Of wordt het na een tijdje droog omdat 'ie niet helemaal luchtdicht is
Ik ben mn wasbare maandverband zo beu. Ga nu normaal halen. Echt klaar mee
Waarom ben je het beu? Gewoon nieuwsgierig, no judgement!
Op het gebied van duurzaamheid vind ik @thesocialreporter leuk om te volgen op insta. Zij geeft veel tips, ook dingen waar ik zelf nooit aan zou denken zoals inktzuinige lettertypes.
Ik vind het gewoon vreselijk onhandig dat je met die vieze lappen zit
Oh ja Nina Pierson postte vandaag op insta ook een filmpje over wasbare luiers mocht iemand geĆÆnteresseerd zijn (niet mijn ding, maar wel interessant om te zien):
Ja dat is ook zo. Wegwerp gaat de prullenbak in en het is gewoon klaar. Wasbaar is onderweg ook niet echt handig (vooral niet als je hevige menstruaties hebt denk ik).
Nee denk ik ook niet. En ik heb het echt wel geprobeerd maar vind het gewoon naar en vies. En ik heb ook niet zoān goede wasmachine dus het gaat er ook gewoon niet uit. Pff ben zo blij met mn pak always
Als je je daar fijner bij voelt gewoon doen en jezelf niet gaan kwellen daar wordt niemand gelukkig van en de wereld en de natuur ook niet
Ja misschien dat ik het over een tijdje wel weer een kans geef hoor! Maar nu was ik zo geirriteerd
En een menstruatiecup? Misschien zie je dat niet zitten hoor, dan heb ik niets gezegd want tis wel heel persoonlijk eenieders voorkeuren op dit vlak, maar love de mijne, echt wat een topding.
Durf ik niet goed ivm vaginisme, een tampon is al een heel avontuur
Hahaha bedankt voor de waarschuwing
Ik zag dat ze ook bij een winkel in mijn woonplaats worden verkocht. Ga maar gewoon een keer passen dan
Er zijn verschillende maten, ik heb zelf de kleinste en de grootste. De grote kan wel over je schouder maar die blijft bij mij nooit goed hangen, omdat de hengsel zeg maar 90 graden gedraaid zitten tov een linnen tas. Dus echt lekker hangt dat niet. Desondanks gebruik ik ze wel heel veel omdat er onwijs veel in past!
Iemand hier bekend met de petal fresh shampoo en conditioners?
Kreeg ik als tip. Heb best snel vet haar en ben klaar met alle shit wat in gewone shampoos zit. Dus hoop stiekem dat vegan shampoo wellicht helpt (sowieso natuurlijk ook beter voor milieu).
Mijn deodorant is bijna op en ik zoek naar een duurzaam (het liefst ook dierproefvrij/vegan) alternatief. Ik gebruik soms een zoutstick maar dat werkt voor mij niet goed genoeg. Heeft iemand hier aanraders?
Ik gebruik nu een tijdje de Salt Of The Earth deodorant en ik vind 'm echt heel fijn. Ik gebruik de unscented variant. Vegan dus, maar ze claimen ook duurzaam te zijn (al is het wel gewoon een plastic flacon vgm). Gewoon te koop bij Etos.
Dit was een tijd mijn standaard shampoomerk! Heb er ook verschillende soorten van gebruikt. Vond ze allemaal ongeveer hetzelfde doen, geen poespas. Vond vooral fijn dat het zoān grote fles was voor die prijs (ITT bv een flesje van Dr. organic). Nu gebruik ik wel iets anders dat ook bij H&B te koop is, weet de naam even niet meer maar het is ook een vrij grote fles voor een gelijkaardige prijs.
Edit: Faith in nature heet het andere merk.