Duurzaamheidstopic

Daar kreeg ik dan weer eczeem van

Van standaard shampoo of appelazijn?

Nee van die lush blokjes! Heb ze bijna allemaal al geprobeerd

Das wel balen dan! Zijn er geen andere opties die bij jou wel werken en duurzaam zijn?

Ik gebruik nu the body shop, die testen in ieder geval niet op dieren en balea want dat is vegan. Verder ben ik nog op zoek!

1 like

Ik kreeg ook eczeem vna mijn lush shampoo bar! Was wle 1 voor vettig haar dus waarschijnlijk wel aggressief. Maar heeft echt lang geduurd voor mijn hoofdhuid weer een beetje normaal was.
Dus nu ben ik ook op zoek maar durf ik niet meer zo goed iets te proberen.
Ik koop nu gewoon grotere verpakkingen van shampoo waarvan ik zeker ben dat ik die kan verdragen

Ik gebruik er nu een van PachamamaĆÆ (Sweetie). Ik vind hem niet heel lekker ruiken, maar de geur blijft niet in mā€™n haar hangen dus ik heb daar verder geen ā€˜lastā€™ van. Dit is mijn 2e en ik vind deze fijner dan Lush (Jason and the argan oil). Ik vond Lush ook goed werken, maar soms voelde het alsof er nog een beetje residu in mā€™n haar bleef, en bij deze wordt mā€™n haar iets minder snel weer vet.

Ik vond deze trouwens doordat @Who hem ooit noemde, dus thanks! :wink:

2 likes

Zou die van Alverde dan ook proberen! Ook vegan (die van mij iig!) :smiley:

Ik zag laatst bij Dille en Kamille ook shampoo bars liggen. Iemand daar ervaring mee?

image

Die heb ik! (Precies deze ook, bergamot)

Ik vind hem in ieder geval veel fijner dan die van Lush (daar wordt mijn haar echt stro van), maar ik ben er niet helemaal weg van ofzo. Ik heb heel sluik haar dat snel vet wordt en behalve dat hij mijn haar gewoon schoonmaakt doet hij daar niet specifiek iets aan.

Ohja dat ook, het valt me een beetje tegen hoe snel hij op gaat.

Ik zie je reactie nu pas!
Ja dat zou kunnen inderdaad, het even aan anderen vragen.

Ik ben inmiddels weer over op de Dove-stick. Tijdens het boksen met de natuurlijke deo rook ik mezelf echt en mā€™n kleding stonk erna ook best. Nu met Dove meteen geen last meer van, ik ruik geen enkel zweempje zweet. Jammer dat het andere niet werkte voor mij!

Ik heb deze en ik vind 'm heel fijn. Ik kan een dag langer wachten om mijn haar te wassen dan met de vloeibare shampoo die ik eerst had.

1 like

Ik vond dit een heel fijn bericht, tot ik de reacties las.

De @JumboSupermarkt Soest gaat als eerste groente en fruit verkopen verpakt in karton ipv plastic. Goeie stap! pic.twitter.com/HGbVoiA0Fl

ā€” Wijnand Vossestein (@Wijnandzelf) December 17, 2019

Is het werkelijk dat karton slechter is dan plastic? Wat vinden jullie hiervan?
(sorry ik krijg de fotoā€™s niet geupload.)

Ik zie zelf vooral veel dingen verpakt die helemaal niet verpakt hoeven worden (wordt ook in de reacties genoemd) zoals peren, sinaasappels, appelsā€¦ Dat lijkt me dan weer een beetje overdreven. Wat betreft karton vs plastic, geen idee!

1 like

Klopt, maar ik zie ook tomaten en sperziebonen, en die koop ik meestal ook verpakt. Ik waardeer in ieder geval de beweging naar betere verpakking. Want ik wordt echt heel verdrietig bij de AH van de geplastificeerde komkommers en de vernevelingsmachine erboven. En de eindeloze hoeveelheid plastic verpakkingen.

2 likes

Hij is er! Aanmeldtopic Sustainable Santa 2020. We hopen dat jullie allemaal meedoen. :smiley:

1 like

Ik gebruik de de shampoo & conditioner bars van Ethique! Ben er echt heel tevreden over!! De shampoo schuimt ook gewoon goed. De Lush bars vond ik niet fijn. Ik gebruik ook een solide gezichtsreiniger van Ethique! Ik wil uiteindelijk helemaal overstappen op bars, het scheelt echt zoveel plastic, fijn dat er steeds meer solide producten komen! :smile:

2 likes

Heeft iemand een tip voor wasbare wattenschijfjes? Had stukje terug gelezen maar kon het zo snel niet vinden. Kom online ook nog niet zo snel iets tegen waar mensen echt enthousiast over zijn!

Lanaluna! Is een webshop

1 like