Duurzaamheidstopic

Ik zoek een bakje om ontbijt mee te nemen, zo eentje waarmee je (bijv) granola kan scheiden van yoghurt. Maar ik wil het liefst iets duurzaams/niet plastic! Ik vind die metalen lunchbakjes heel nice, maar heb niets van metaal kunnen vinden wat hierop lijkt… Iemand een idee? Kan natuurlijk ook twee aparte kleine metalen bakjes, maar ok…

image

Je hebt wel van die metalen bakjes met meerdere verdiepingen? Zoiets als dit:

Samenvatting

https://www.bol.com/nl/p/eco-lunchbox-rvs-3-bakjes-in-1/9200000063673145/

of

https://www.bever.nl/p/ecolunchbox-tri-bento-lunchbox-ocand60001.html

Ja vooral die onderste lijkt me super fijn maar misschien een beetje groot voor ontbijt, dus een beetje yoghurt en granola! Ik heb (helaas :laughing: ) al een fijne voor lunch!

Ik gebruik gewoon een lege jampot hiervoor en dan neem ik mijn havermout ook in een klein potje mee.

1 like

Goeie! Daar gaan we dan denk ik voor.

Heeft iemand ervaring met van die hervulbare Nespresso cups? Ik overweeg om dit aan mijn zus en ouders voor kerst cadeau te doen maar er zijn veel verschillende en ben benieuwd of ze überhaupt wel fijn zijn.

1 like

Late reactie, maar als je wel van het DIY’en bent kan je misschien zelf iets maken:

Als je googlet op “DIY lunchable mason jar” vind je allerlei tutorials :slight_smile:

Zijn er hier dames die een shampoo en/of conditioner bar gebruiken? Zo ja, welke, en bevalt die?
Ik zat al bij Lush te kijken maar die hebben allerlei verschillende soorten, weet niet eens waar ik zou moeten beginnen haha

Ik heb ze een tijdje gehad maar ik vond het eerlijk gezegd geen mega succes. Het was gedoe, goed aanstampen lukte niet altijd en dan werd de koffie slap, het gaf troep (koffie in zo’n klein ding mikken, meteen uitspoelen na gebruik, etc.) en voor die moeite zet je net zo goed een gewone kop koffie met een percolator ofzo. En Nespresso heb je toch vooral voor het gemak. Biologisch afbreekbare cupjes vind ik zelf dan handiger.

2 likes

Ik heb het volgens mij al vaker gepost, maar die van lush vond ik niks, teveel parfum en mijn haar werd stro. Ik ben fan van de shampoo en conditioner bar van babongo webshop, ook werfzeep shampoo is top (oa te koop bij WAAR) en als je online bestellen uit het buitenland geen probleem vindt: jr ligget

1 like

Daar was ik al bang voor. Thanks voor je antwoord!

1 like

Ik gebruik nu de kokos en kaneel bar van Helemaal Shea maar ik ben niet tevreden. Hij maakt mijn haar na het uitspoelen heel stroef waardoor ik er veel haar uit trek als ik er daarna conditioner in doe en het dan kam. Ik was het nu heel voorzichtig zodat het niet te erg door de war gaat, dan is het wel te doen, maar niet voor herhaling vatbaar. Weet iemand of dit is iets van alle shampoo bars? Of heb ik gewoon geen fijne?

Ah heel leuk! Goeie.

Shampoo uit een fles heeft allemaal ingrediënten die je haar glad mooi zacht maken en een bar heeft dat juist niet

Het ligt er ook aan of het een blok zeep is of een letterlijke solide shampoo. Een blok zeep is gewoon letterlijk verzeepte oliën en is vaak minder geschikt voor gevoelig haar. Bij een blok zeep kan er ook residu achterblijven in je haar en voelt het achteraf heel stroef. Er wordt daarom ook aangeraden om je haar uit te spoelen met appelazijn om dat effect teniet te doen.

Bij een shampoobar zijn het veelal dezelfde ingrediënten maar dan zonder de toegevoegde water en verpakking.

1 like

Die werfzeep heeft wel andere ingrediënten dan een normale andrélon fles. Mijn haar werd er pluizig, droog en stroef van. En dat heb ik met ‘natte’ shampoo vrijwel nooit

Ik heb drie fijne shampoobars maar van twee weet ik het merk niet meer… Eentje is ieder geval van Alverde (van de DM) en die bevalt me goed!

Het heeft bij mij echt even geduurd voordat mijn haar gewend was aan een solid shampoo (bar). Dus zou het in ieder geval niet na een paar keer wassen opgeven. Merk ook dat als ik overstap op een andere bar m’n haar weer even moet wennen.

1 like

Even fyi trouwens: Sustainable Santa gaat echt gebeuren! We zijn druk bezig met alles voorbereiden achter de schermen (@Dazed @millefeuille).

15 likes

Klopt, de zepen van Helemaal Shea en Werfzeep zijn gemaakt van verzeepte oliën in plaats van reguliere shampoo-ingrediënten. Die stroefheid zou je dus kunnen oplossen met naspoelen met appelazijn.

Als je liever een droge versie van een natte shampoo hebt (handig verwoord maar ik ben moe), kun je die shampoobars van bijvoorbeeld Lush nemen, met die spikkels erin. Zijn vaak dezelfde ingrediënten, maar dan zonder water.

1 like