Duurzaamheidstopic

Bij ons gingen er vorig jaar trouwens een paar ‘grap’ cadeaus rond die toch nog best gewild waren. Een vogelhuisje of iets van bouw je eigen vogelhuisje pakket (is opgehangen), en een lightbox (heeft mijn vriend vol enthousiasme in gebruik genomen)!

Hmm, bij ons zijn het wel dingen geweest als een dildo, ‘grappige’ strings en andere dingen van de fun-afdeling van de Xenos. Oh ja en een keer een goudvis haha.

1 like

Een vogelhuisje vind ik zo’n leuk cadeau idee! Nog beter als je het zelf in elkaar moet timmeren haha

1 like

Ik heb laatst een vriendin die erg van dieren houdt een vogelhuisje en vetbollen etc. cadeau gegeven, en ze vond het superleuk. Dus cadeautip voor je nerd-vrienden!

4 likes

En een egelhotel!

1 like

Nerd vrienden :joy: mijn ouders hebben het ook wel eens gegeven als housewarming’s cadeau, was ook altijd wel een succes volgens mij!

Ik zou er ook blij mee zijn hoor!

misschien zo’n no water amaryllisbol? maar geen idee hoe duur die zijn

1 like

Ik wist helemaal niet dat dit bestond! Wat een superleuk kerstcadeau voor mn vader! Zijn er ook huisjes die ‘het beste’ zijn (ik zie op bol.com veel verschillende) of maakt dat niet zoveel uit?

1 like

Dat weet ik eigenlijk niet! Leuk dat je op een idee bent gebracht :smiley:

1 like

Gaan ze door ook echt in? Wat grappig!:smile:

Interessant artikel over tweedehands kleding.

5 likes

Heb even de zoekfunctie gebruikt!

Ik heb heel veel ‘troepvrije’ deo’s getest het afgelopen jaar. Twee van Loveli, eentje van Weleda, een kristaldeo van Salth of the earth en de spray ervan en eentje van Nivea in een spuitbus.

Óf ik blijf mezelf nog ruiken, óf de deo irriteert mijn oksels waardoor deze gaat jeuken en rood wordt. Ik geef het bijna op, dan ga ik helaas toch terug naar een antitranspirant van Dove of Rexona, die werkten altijd top bij mij, ga er geen geld meer aan uit geven om er nog meer te testen.

Heb nu als laatste dan de Nuud gekocht, deze gebruik ik nu een week, ik smeer om de dag. Ik ruik mezelf niet als ik onder mijn oksel met mijn neus ruik, of als ik de oksel van mijn trui vastpak en daar aan ruik, maar als ik mijn vinger erlangs haal om te testen ruik ik mezelf wel, naar transpiratie dus. Is dat normaal of neemt dat nog af? Ik lees weleens dat je lichaam eraan moet wennen maar ben sowieso dus al een jaar aan de natuurlijke deodorant, maar misschien moet mijn lichaam ook aan deze wennen. Wat is jouw ervaring?

Ik heb jaren lang de lady speedstick of een rexona stick gebruikt.

Heb toen voor een zero waste challenge een zelfgemaakte geprobeerd (kokosolie en bakingsoda). Was er niet heel erg over te spreken, maar heb het zeker 2 weken gebruikt. Daarna overgestapt op een glazen roller van de DM (alverde). Ik stink nu alleen als ik de deo vergeet :see_no_evil:

Tijdens mijn zwangerschap was het wel erger, maar goed, toen wilde ik ook niets ‘sterkers’ gebruiken.

Ah ok! Maar dus geen ervaring met Nuud?

Het wennen kan zeker wel kloppen, ik merkte dat het na een paar weken goed werkte. Dat is een tijdje goed gegaan maar toen ik actiever werd (vaker fietsen ipv lopen) en toen het warmer werd merkte ik dat het minder goed begon te werken. Ik smeer sindsdien wel vaker (om de dag of soms iedere dag) en in de zomer ben ik een tijdje gestopt en andere deo gebruikt. Ik ben dus ook niet helemaal overtuigd, maar ik heb ook nog geen beter (natuurlijk) alternatief gevonden.

Ik heb wel nog een lijstje met tips van Nuud ontvangen, als je wil kan ik die naar je sturen? Hoop dat je ervaringen beter worden!

Leuk dat je reageert! Ik smeer nu om de dag, denk sinds afgelopen woensdag, dus toch nog geen week bedenk ik nu. Hm, jammer dat jij ook nog niet echt overtuigd bent. En jammer dat ik (en jij) nog steeds geen écht goede natuurlijke deodorant hebben gevonden.

Op de site van Nuud staat ook een FAQ met een aantal tips. Is jouw lijstje met tips anders? Zo ja heb ik zeker interesse!

Ik ben benieuwd naar je ervaringen! Ik heb er nu eentje van Salt of the earth, zo’n roller, maar ik ben niet helemaal tevreden.

Ik gebruikte hiervoor altijd een rexona stick, lady speed stick (favoriet) of Vichy. Ik denk dat ik toch weer over ga naar die van Rexona

Ik stuur je een bericht!

@ZusjevanJoost Zou het niet een betere test zijn als je aan anderen gaat vragen of zij je vinden stinken? Dit klinkt een beetje gek misschien maar ik denk dat je dat best normaal kunt aankleden “Ik ben gewisseld van deodorant, heb je tegenwoordig weleens last van mijn geur?”.

We zijn vaak best wel kritisch op onze lichaamsgeur (denk ik) terwijl transpiratie normaal is (dat ga je met deo niet stoppen lijkt me toch) en een licht geurtje ook. Dat hou je ook als je normale deo gebruikt.