https://www.hollandandbarrett.nl/shop/persoonlijke-verzorging/bad-douche/bad-douche-accessoires/
De tuinen heeft oa konjac sponzen. Gaan ongeveer 4 maanden mee maar dus wel duurzaam dus geen microplastics uit de spons.
Ik heb vandaag de keuze gemaakt om over te stappen van bank! Ik ben benieuwd hoe ASN me gaat bevallen.
Ik heb vanavond ben&anna tandpasta gebruikt uit een glazen potje. Ik vind het echt top: schuimt weinig, frisse smaak en gewoon een schoon gevoel.
Waar kun je deze kopen?
Ik heb hem op een markt gekocht dus dat weet ik niet, geeft google geen verkoopadressen?
Dit Volkskrant opinie artikel is pro vliegen, maar ik vind het argument van de voordelen van het leren kennen van andere culturen veel te overdreven. Zeker de onderbouwing met cijfers, alsof de toegang tot televisie en internet hier geen bijdrage aan heeft geleverd. Daarnaast vergeet hij voor het gemak ook de problemen van massatoerisme. Denken jullie dat hier veel lezersreacties op gaan komen? (Ik ben zeker niet helemaal tegen vliegen, maar ik vind dat door Nederlanders het vliegtuig te makkelijk en te vaak genomen wordt. Binnen Europa, maar ook zeker vliegen voor een weekje Azië of een all-inclusive vind ik eigenlijk niet kunnen. Het is niet meer bijzonder om naar een ander continent te gaan (generaliserend, want dit geldt natuurlijk niet voor alle Nederlanders). Zelf woon ik nu in de UK en wil als straks mensen op bezoek komen ze niet met het vliegtuig komen, maar of ik dat dan durf te zeggen…)
Sustainable Secret Santa zorgt voor een betere alliteratie Organiseren in jan/feb zit trouwens precies tussen de andere twee Santa’s in zoals je zegt en dan is er tussen Pasen en Kerst helemaal niks. Hebben jullie daarom overwogen tussen Pasen en Kerst te organiseren?
Even iets heel anders.
Ik kreeg gisteren een brief van Stedin. Sinds maart 2018 woon ik in dit huurhuis en ik heb destijds meteen besloten mijn gasleiding te laten verzegelen uit duurzame én financiële principes.
In de brief die ik heb ontvangen staat dat de willekeurig afgesloten gasleidingen zorgen voor verwarring bij graafwerkzaamheden en dat ik daarom verplicht ben een keuze te maken: kosteloos de gasleiding laten verwijderen of de gasleiding opnieuw aansluiten en dan betaal ik 90 euro aansluitkosten. Dat bedrag is afgesproken tijdens het laten verzegelen van de gasleiding. Maar nu ik gedwongen word tot het maken van deze keuze, snap ik niet dat ik daar voor moet opdraaien. Het alternatief is de gasleiding kosteloos laten verwijderen. Dat ga ik ook zeker vragen aan mijn verhuurder, maar ik denk niet dat ze daar akkoord gaan.
Dus we gaan even uit van de eerste optie. Ik ben in 2018 elektrisch gaan koken en heb daarvoor mijn meterkast gereed laten maken. De aanschaf van de inductieplaat was een investering en haalde ik eruit als ik 2+ jaar gasloos leefde. Dat haal ik nu niet eens. In de Q&A van de brief staat dat ze het op voorhand niet konden weten en dat ze me er daarom destijds niet over hebben geïnformeerd. Als men nu belt voor hetzelfde verzoek, dan wordt het er meteen bijgezegd.
Maar ja, wie zit er met de gebakken peren? Moi. Want naast de 90 euro zal ik ook weer de volle pond betalen (rond de 200 euro op jaarbasis) voor een gasleiding die zogenaamd in gebruik is en ga zo maar door. Dus ik vind het belachelijk! Ik snap ook niet dat dit de enige oplossing kan zijn. Totaal niet duurzaam ook. We kunnen ook een sticker introduceren die kan worden opgeplakt op de brievenbus om aan te geven of er wel/niet een leiding ligt die wel/niet in gebruik is. Ik zeg maar wat geks.
Zijn er anderen die deze brief ook hebben gehad? Wat is jullie eerste reactie?
Wat supervervelend zeg. En dat ze ook idd totaal niet duurzaam meedenken.
Ik denk niet dat ze de kosten bij jou mogen neerleggen. Logisch dat ze het niet op voorhand wisten, maar dit is hun expertise en je mag ervan uitgaan dat ze je goed informeren en als je afspraken maakt zij zich daar ook aan houden. Je hebt afgesproken dat als jij het weer wilt openen je 90 euro betaalt. Je wilt dit echter helemaal niet, maar dit komt vanuit henzelf. Dit is hun risico, en zij moeten voor de kosten opdraaien imo.
De brief is natuurlijk niet enkel aan mij verstuurd dus het lijkt me dat het juridisch gezien wel klopt allemaal, ook al is het echt heel erg krom voor de consument. Ik baal er veel meer van dat ik dus kennelijk zelf geen duurzame keuze kan maken. Een gasleiding terug aansluiten en vervolgens niet gebruiken is verre van duurzaam… Dus ik begrijp de oplossing gewoon niet.
Ik had hem zelf nog nooit ergens gezien, maar blijkbaar bij holland&barett en de etos.
Ik denk dat het juridisch gezien best niet kan kloppen maar dit een makkelijke manier is om alleen de mensen die ertegenin gaan niet te laten betalen.
Jazeker, maar we zijn eigenlijk te ongeduldig om te wachten…
Ik ben een tijdje geleden overgestapt en tot nu toe heel tevreden! Ook een van de weinige nieuwsbrieven die ik daadwerkelijk lees, o.a. omdat ze korting geven op duurzame artikelen.
Ik gebruik nu bijna 2 maanden een deodorant van de Salt of the earth (een roller met geur). Ik ben uiteindelijk toch niet helemaal tevreden. Ik merk dat ik soms aan het einde van de dag niet meer zo fris ruik en dat ik met sporten wel echt zweet (stinkt niet echt), dat vind ik niet prettig. Iemand tips voor een sterkere, maar wel duurzame deodorant?
Laatst was m’n dagcrème op (parfumvrije van Olaz) en heb ik er 2 gekocht van N.A.E. Die eerste gebruik ik inmiddels 2 weken maar m’n reageert er nogal slecht op. Ik krijg er van die droge plekjes van en het is een stuk meer onzuiver. Iemand tips voor een goede dagcrème (of nachtcrème, ik gebruik zonnebrand apart)?
Edit: ik vraag nu trouwens veel duurzame cadeautjes voor Sinterklaas, zo leuk!
Hebben jullie tips (of kunnen we misschien een lijstje aanleggen) voor enigszins duurzame opties voor al die dobbelspellen (cadeau’s onder de €3 in mijn geval) die komende feestdagen gaan plaatsvinden? Ik denk aan dingen die je echt kunt gebruiken en niet meteen weggooit. Het moet een beetje leuk zijn voor veel leeftijden en interesses. Ik kom nu op:
- Eetbare dingen (chocola, snoep)
- Drankjes (losse of lekkere thee, als je het alleen met volwassenen doet speciaalbier?)
- Kerstballen of kerstversiering
- Kaarsen
- Thee/koffie mokken
- Kaartspel
- Plantje
- Zaadjes om in de lente te zaaien
Een thee ei voor losse thee
Van die herbruikbare zakjes voor groente en fruit
Zeep of een zeep blikje
Kruidenplantje
Even verder nadenken…
Stalen rietjes (tiger €3)
Zaadjes voor groente?
Duurzame chocola
Een tweedehands boek
Duurzame tandenborstel?
Oh hier hetzelfde probleem, al heb ik dus €20 euro voor drie cadeaus, waarvan 1 ‘kutcadeau’ zoals wij dat noemen. Dus sowieso een gaan ze al niks aan hebben.
Ik denk dat ik maar een mooie fles wijn haal ofzo. Maar dat is voor €3 helemaal niet te doen.
Er doen bij ons ook twee pubers mee dus ik ga niet met alcohol in de weer (om de illusie in leven te houden tegenover hun ouders )
Haha ja dat is dan wel verstandig. Ik heb nu trouwens een kaars gehaald, is ook iets wat je gebruikt natuurlijk.