Duurzaamheidstopic

Tool van KLM stelt niets voor, je kan niet voor een paar euro je reis compenseren, kost meestal iig 100 euro.
De Highlights compenseren en daarna reizen van @thesocialreporter op instagram leggen dit goed uit.
https://instagram.com/thesocialreporter?igshid=8mplfbk2373g en noemen een plek om te compenseren

Btw mocht je nu zoveel geld niet hebben compenseer dan wat je wel kan want altijd beter dan niets (boodschap voor iedereen)

2 likes

Dankjewel! Ik dacht al dat die KLM compensatie eerder greenwashing(achtig) is.

Ik heb nu gecompenseerd bij trees for all voor ons tweeën en 2 extra bomen geplant (de kosten vielen mee voor de reis). Het is natuurlijk niet ideaal, maar de vliegreis stond al lang gepland en ben bewust deze zomer niet op vliegvakantie geweest en idd alle beetjes helpen

2 likes

Ik kan die meid echt niet hebben :flushed: hoe ze zo trots zegt dat ze na 100 keer vliegen heeft besloten nooit meer te vliegen. 100 keer, hemeltje lief. Dat is echt heel veel.

Ik heb onlangs nieuwe handdoeken gekregen en nu nog een stapel oude over. Absoluut niet nieuw maar zeker nog goed genoeg voor een tweede ronde, je mag ze hebben als je wilt?

Ik heb net mn wasbare maandverband op 40 gewassen zoals ze zelf aanraden, maar het was echt to-taal niet schoon. Echt gewoon heel smerig nog eigenlijk. Heb het nu maar aangezet op 60, maar hier baal ik echt van.

Ik gebruik dat niet, maar moet je niet eerst koud heel goed uitwassen en dan pas heet? Want bloed stolt anders toch?

@Joejoejoe ah wat lief van je! Ik ben wel voorzien al inmiddels, maar lief dat je reageert!

Ja je moet ze koud uitspoelen onder de kraan als je ze vervangt en dan bewaren tot je gaat wassen. Maar bij dat koud uitspoelen gaat natuurlijk niet alles er uit.
Een optie is ook om te laten weken, maar dat is bij mij niet zo handig ivm hele kleine gedeelde badkamer, maar ik ga het nu toch maar proberen. Ik heb ze net nog op 60 gewassen en die was is zo klaar dus dan gaan we het zien.

Een vriendin en een tante van me raden aan om er een schepje oxi action bij te doen (kan ook van een huismerk). Misschien kun je dat nog proberen?

1 like

Oh thanks! Ze zijn nu wel… semi schoon, durf ze wel te dragen, maar na mn volgende periode ga ik dat doen!

Ok dan gaan ze naar het asiel :blush:

@millefeuille, @Dazed en ik hebben jullie input nodig voor de duurzame versie van Secret Santa!

Het plan is om het tussen Secret Santa en Secret Bunny te laten plaatsvinden, dus in januari + februari, maar we moeten nog een goede naam bedenken en dat blijkt best wel lastig.

Dus… welke namen vind jij het leukst?

• Ecodeautjes
  • Eco Elfjes
  • Sustainable Santa
  • FF Green Gifts
  • De goede zit er nog niet bij
  • Ik heb nog wel een idee, namelijk…

0 stemmers

1 like

Wat gebruiken jullie ipv deze douche spons/puff? Ik vind het zo fijn dat je bij deze maar een klein beetje douchegel hoeft te gebruiken en dat het dan heel erg schuimt. Maar ik vind het na een tijdje zo vies worden en wil niet telkens een nieuwe kopen. Bij een washand ofzo vind ik dat het niet genoeg schuimt, maar wel chill dat je het gewoon elke keer kunt wassen.

Lijkt me hartstikke leuk, maar persoonlijk zou ik dan liever iets na de kerst doen eigenlijk. Ik doe al mee met twee kerstswaps en ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen :sweat_smile:

Edit: oh ik zie al dat ik iets te snel was en dat het januari/februari wordt, dan doe ik mee!

1 like

Ik heb een washandje van een soort touw, daar kan je een blokje zeep in stoppen en dat gaat echt mega schuimen, zal ook wel werken met een drupje zeep

1 like

Oeh klinkt goed. Wat bedoel je precies met van touw? Of waar heb je het gekocht?

Ik zal even een plaatje zoeken

1 like

Het is zoiets! Van de natuurdrogist, bij de tuinen zullen ze het ook wel hebben of bij de dm!

1 like

Thanks voor het opzoeken!
Werkt dat fijn? Het ziet er heel ruw uit! Ik zal eens bij de Tuinen kijken

Ik heb een hele zachte, deze is inderdaad wel hard, die van mij niet. Kan thuis nog wel een echte foto maken, haha

Haha dat is lief, maar hoeft niet hoor! Ik ga zelf even kijken :smiley: