Duurzaamheidstopic

Oké top ik zeg nu dat ik het vrijdag inpak maar stuur me please 100 insta berichten erover want ik vergeet dit soort dingen

1 like

Hahahaha dat is goed

Zijn er forummers die het leuk zouden vinden om een keer een soort duurzaamheids-secret-santa te doen? Waarbij je dan voor jouw lootje geen nieuwe dingen koopt maar alleen maar spullen doorgeeft die jij zelf niet meer gebruikt/nooit hebt gebruikt of die je zelf hebt gemaakt? Of een versie waarbij we alleen tweedehandsitems kopen? Weet niet precies wat de beste vorm zou zijn maar ben benieuwd wat jullie denken! Het lijkt me zo tof om dat surprise-element te kunnen combineren met iets duurzaams.

13 likes

Jaa!!

1 like

Jaaa!!

1 like

Super leuk idee!

1 like

Love it

1 like

Ahh leuk dat jullie al enthousiast zijn! :smiley: Ik weet niet zo goed wat handig is… Eerst inventariseren wie geïnteresseerd zijn en dan samen regels bedenken, of eerst regels bedenken en kijken wie op basis daarvan zou willen meedoen? Of een tussenvorm?

Kan me voorstellen dat forummers graag zelf aangeven of ze bijvoorbeeld openstaan voor tweedehandskleding of dingen als een paar keer gebruikte douchegel. En dat sommigen het leuk vinden om een paar tweedehandsdingen of duurzame dingen te kopen terwijl anderen het juist waarderen als er helemaal niets wordt uitgegeven maar er alleen wordt doorgegeven.

Afijn als iemand hier ideeën over heeft of zelfs meteen denkt: ik wil helpen organiseren, dan hoor ik het graag.

Dit is zo’n leuk idee! Ben nu erg moe dus kan even niet zo helder denken maar het lijkt me heel leuk om te helpen met organiseren :blush:

1 like

Ik zou ook graag meedoen :smiley:

1 like

Ik vind het ook een leuk idee!!

1 like

Jaaaa leuk! Ik wil wel helpen organiseren!

1 like

Leuk jongens! Ik ga @millefeuille en @Dazed even een berichtje sturen en hopelijk horen jullie dan snel meer.

1 like

Ik wilde pleepapier bestellen bij The Good Roll, maar vier rollen zijn 13,50… dat kan ik echt niet betalen aan pleepapier
Oeps grapje het gaat om 16 rollen. Alsnog duur maar betaalbaarder want daar doe ik heeeel lang mee in mn eentje

Het dubbele aantal rollen is echt maar 4 euro duurder ofzo. Komt in een doos ter grootte van een verhuisdoos. Ik heb die in de voorraadkast staan en pak steeds weer 4 rollen.

2 likes

Hahaha daar doe ik echt een jaar mee minimaal

Ik kende het niet, maar ik zou eigenlijk graag een soort sample kopen (1 of 4 rollen ofzo), maar ze gaan enkel per 24?

Hoe bevalt het? Geen schuurpapier oid? Want dan bestel ik dit ook!

In de winkel kun je ook 1 rol kopen (staat op de website)

Ja zeker geen schuurpapier, maar er staat wel 3laags terwijl het dunner is dan ah eco. Maar vind het fijn dat ik zoveel heb kunnen kopen want ik kan hier idd ruim een jaar mee vooruit. En scheelt verpakking en reisuitstoot.

1 like

Aah ja zie het nu! Dan kan ik het zeker even uitproberen.

Andersoortige vraag: ik ga volgende week vliegen en nu kan/wil ik via klm de C02 uitstoot compenseren. Wie iemand hoe echt/oprecht sit is? Wil niet gewoon maar extra KLM spekken :see_no_evil:

Of kent iemand toevallig een ander onafhankelijk platform, waar ik m’n vliegreis kan compenseren? Ik weet dat het niet ideaal is, maar zou toch graag iets doen (behalve niet vliegen natuurlijk)