Duurzaamheidstopic

Kun je ze niet afspoelen en in een emmertje met koud water bewaren? Dan stolt het bloed niet en kun je ze opsparen om tegelijk te wassen. Volgens mij wordt dat ook aangeraden. Want met meteen wassen kan het door de hete temperatuur alsnog gaan stollen en erin trekken.

Edit: ik heb trouwens ook twee en durf ze steeds niet te gebruiken omdat ik bang ben dat het misgaat ofzo. Echt onzin denk ik, maar toch.

Dat zou ik graag doen maar ik mag ze dus niet bewaren in de badkamer en in mijn slaapkamer heb ik niet echt veel plek

Ik spoel ze meestal gelijk (of als ik ergens anders ben binnen een dag) uit en hang ze in mā€™n kamer ergens overheen waar ze kunnen drogen. Soms was ik ze dan pas na een hele menstruatie omdat ik er veel heb. Het is soms echt wel gedoe maar ik zou toch niet meer zonder willen ! Misschien dat je ze toch in de badkamer mag bewaren als je iets van een emmertje met een deksel gebruikt?

Iemand tips voor duurzaam/eerlijk geproduceerde handdoeken? Ik heb nu nog steeds handdoeken die ooit uit het huis van mn oma gekomen zijn (en die is al ruim tien jaar dood) en die zijn echt aan vervanging toe maar weet niet goed waar te zoeken

Yumeko heb ik wel eens gekeken, dat is biologisch en fairtrade maar een handdoek is daar 30 euro. Ze hebben wel een voordeelpakket voor 200 euro haha

Lol wat je voordeel noemt hahahaha
Hema heeft ook wel ā€œresponsible cottonā€ ofzo maar weet niet wat dat precies betekent

Handdoeken van de hema zijn wel lekker

1 like

Dat van de Hema is verder niet echt eerlijk. Kan je dit niet via een kringloop ofzo regelen? (mag je ook vies vinden!) ik verzuip echt in de handdoeken bv omdat ik die steeds kreeg van mensen.

Ja ik had wel even gekeken hier in een kringloop en rondgevraagd maar er was echt niks helaasā€¦ en de handdoeken die ik nu heb rafelen helemaal haha

1 like

Ja dat heb ik eigenlijk ook wel! Ik heb ook dat turqoise :joy: maar als mijn moeder ze wast is het niet

1 like

misschien marktplaats? ik zou tweedehands proberen. misschien een grotere kringloop waar ze ook textiel verkopen?

Mijn volgende handdoeken ga ik wel daar kopen; ik weet dat het prijzig klinkt, maar je geeft nu zelf aan dat je 10jaar met je handdoeken doet, dus eigenlijk ia het maar ā‚¬20 per jaar?
Tweedehands is natuurlijk ook een optie, Via mp of een faceboekgroep?

Hoe zit het nou met zoā€™n eco egg? Was(t) dat nou wel of niet goed?

Ik was er eerst heel enthousiast over maar echte vlekken gaan lastig weg met alleen de eco egg. Daar heb ik dan een soort citroen bal van Dille Kamille voor maar bijvoorbeeld bij witte shirts heb je snel die vale oksels vind ik.
En ik mis soms toch ook wel de geur.

1 like

Witte kleding heb ik toch niet en ik ben opgegroeid met Neutral dus dat is voor mij geen issue. Maar laatst las ik op het forum een artikel over wasmiddelen en eco eieren en dat dat helemaal niet beter is ofzo

Nou ja sportkleding stinkt niet meer na een wasje dus het doet wel iets maar ik zou willen dat ik enthousiaster ben. Gebruik 'm nu ruim een halfjaar denk ik.

Je mag mijn eco egg en ook mā€™n wasschillen hebben als je wil? Ik vind het niet fijn wassen maar ik was er denk ik ook te koud voor.

Ah lief! Graag! Dan kan ik het uitproberen!

Ben je toevallig nog een x in Dordrecht? Anders stuur ik het op :slight_smile:

Dat staat nog niet op de planning! Maar ik wil de verzendkosten met alle liefde betalen!