Ik heb haar idd gevraagd of ze het leuk vindt om (eventueel bij mij thuis) wat te gaan doen. Even afwachten wat ze zegt, beetje out of the blue dit misschien
Ik heb witte sneakers (stof zoals Allstars) die helemaal niet meer wit zijn. Hoe maak ik ze best proper? Liever niet in de wasmachine want ik ben bang dat ze er dan een beetje verfrommeld gaan uitzien. Iemand raad?
Ooh en nu ik toch bezig ben. Ik heb een dure handtas waarvan het handvat beschadigd is (leer). Waar laat je in godsnaam zoiets herstellen? Ik denk wel dat er een nieuw handvat aan moet!
Hebben meer mensen wel eens het gevoel gehad hun haar fucking droog te hebben gemaakt door Lush shampoo? Ik had eerst zelf Big oid gekocht, een zeezoutshampoo, en daarbij had ik heel sterk dat gevoel. Maar nou ja, ook niet zo gek bij een zeezoutshampoo. Nu had ik van een vriendin Honey I washed my hair gekregen, ruikt heeerlijk, maar mijn haar is echt zo ongelooflijk droog (met name in de punten), niet te doen. Komt dat door die shampoo of gewoon door nu de zon en de zomer enzo ? Zou 't spul op zich graag blijven gebruiken want het ruikt heerlijk maar mijn haar lijkt echt net stro inmiddels.
@apeiros jij weet veel van Lush-producten toch? (Hoop dat je 't niet erg vindt dat ik je tag.)
Ik had asos al gecheckt, ik zocht een specifieke kleur. Maar ben uiteindelijk geslaagd bij Hunkemöller!
Yes ik! Ik legde de link niet meteen met Lush, maar toen ik meer ging opzoeken rond ingrediënten kwam ik al snel te weten dat Lush daar niet altijd zo netjes in is. Hun shampoo is op basis van SLS, een vrij sterk sulfaat dat erg uitdrogend is. Kan dus zeker door je shampoo komen!
Ja deze ervaring heb ik inderdaad ook met Lush. Jammer, echt wel fijne producten verder
Dank en @MangoMango ook, mega jammer, maar dan stop ik inderdaad met dat gebruiken want het ziet er echt niet uit/voelt super naar momenteel
Heeft iemand ervaring met de Pro Coach app van basic fit?
Waarom krijg je een boete als je je hypotheek of een deel ervan eerder aflost?
Lopen ze rente mis toch?
Ik vind Zarqa Dandruff Control heel prettig. Bij De Tuinen gekocht geloof ik
Haha heb je dit onthouden van het oude forum?
Heel eerlijk: lush shampoo is best troep. Zit veel SLS in!!! Kan t allemaal wel “natuurlijk” en milieuveilig zijn maar dat betekent niet dat het perse goed (voor je haar) is.
In Big zit bijv zout en citroen: citroen bleekt dus als je je geverfde haren mooi wil houden is dat nogal onhandig. Daarnaast is het wel de bedoeling dat het stug maakt want daardoor heb je meer volume, zoals je zelf al aangeeft.
HIWTK is een bar en daarvan is het procentuele SLS echt zoooo hoog. Ze zijn natuurlijk extreem geconcentreerd. Je kan slecht reageren op één ingredient die er in zit. Kan van alles zijn, weet van een vriendin dat zij van alles van de Lush met citroen erin echt een bos stro kreeg maar wel zweert bij American Cream. Heb even gespiekt en in HIWTK wordt gebruik gemaakt van citrus! Je moet het een beetje zien als dat je citroensap in een wondje krijgt, prikt als de neten. Door het zuur trekt het eigenlijk van allllles uit je haar.
Mooiste ding bij Lush vind ik dat zelfs de conditioners en maskers SLS bevatten oftewel je wast de voeding er meteen weer uit oh en de douchegels/jellys ook! Kan je ook je haar mee wassen en dat prijzen ze dan aan als een pluspunt want lekker makkelijk… Nee, je wast je huid elke dag met fuckin’ afwasmiddel…
Overigens ben ik dol op curly wurly, die bevat een ALS (een van de lichtste sulfaten) en veel voeding. Snap niet dat ze niet overal ALS in gebruiken.
Je kan natuurlijk altijd HIWTK gebruiken met een goede conditioner maar persoonlijk zou ik gewoon voor een shampoo met minder of geen sls gaan. Welke dat dan precies is, ligt aan je haartype! Als je aangeeft wat je haartype is en wat je met shampoo wil bereiken kan ik nog wel even mn Lush verkoop kennis op je loslaten (als je perse van hen wil)
Disclaimer: iedereen is anders en heeft baat bij andere dingen ;). En om nog enigszins positief te zijn over de lush: dreamcream en charity pot zijn heaven, net als handy gurugu. Salted coconut ook maar ja je kan ook gewoon kokosolie met zout mengen. Zelfde geldt voor ocean salt. Jammer dat het allemaal zo overpriced is.
Ben je zeker dat het roos is waar je last van hebt? Ik heb dit zelf ook jaaaaren gedacht, terwijl het eigenlijk gewoon een uitgedroogde en geïrriteerde hoofdhuid was. Toen ik shampoo zonder SLS (uitdrogende sulfaten dus, waar @apeiros het ook over heeft), ben beginnen gebruiken was mijn ‘roos’ (en de jeuk bij mij) ineens weg.
Ik gebruik zelf de kokosshampoo en -conditioner van Inecto sinds kort. Daarvoor heel lang die van Yes Tot Carrots gebruikt maar die was vaak uitverkocht.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ja wist het nog van het oude forum inderdaad
Ik kreeg het dus zowel van Big als Honey. Het verbaasde me enorm omdat ik pas onlangs ben overgestapt op SLS-vrije shampoo en daar niet een enorm effect van merk, maar misschien was het dan het hoge percentage in deze bar waar mijn haar zo sterk op reageerde. Heb bij mijn vorige wasbeurt weer een normale shampoo gebruikt en mijn haar is er meteen een stuk beter aan toe.
Hoef overigens niet per se van Lush, was/ben wel dol op sommige van hun producten en die Honey-shampoo ruikt zooo lekker maar dan zijn de shampoos in ieder geval niet aan mij besteed. Nogmaals heel erg bedankt!
Wie heeft er voor Den Bosch? Wil sowieso een bol
eten maar en dan… haha. Dankjewel alvast!
Ik denk dat je SLS vrij ook niet heel snel merkt eigenlijk. Heb je bijv jeuk en irritaties zoals hierboven iemand wel. Denk dat het bij jou in dit geval vooral de citrus was.
Ik wilde graag nog even toevoegen dat je altijd eigenlijk ook wel conditioner moet gebruiken mocht je dat niet doen. Als je je gezicht reinigt, doe je er na toch ook moisturizer op.
Ik heb een Fitbit Alta HR in het rosé goud met een aantal extra bandjes. Zou je daar in geïnteresseerd zijn?
Snap ik! Succes met zoeken
Wat is een fijne (rug)tas om mee te nemen naar de uni?
Ik heb een fitbit flex die ik niet meer gebruik. Is dus niet de flex 2, maar een ouder model (en best goedkoop, daarom kocht ik hem haha. Heeft me 35 euro gekost meen ik).