Cocktails en eten bij Appelmans! Echt een aanrader
weet iemand hoe ik gratis aan Word kan komen?
moet het voor 1 ding hebben, en eigenlijk at this right moment haha
Office Online? Weet niet of dat nog bestaat.
@pineapple
Ik vond het in Gent best lastig om door de toeristische tentjes heen te kijken, maar plekjes die ik heb gevonden en waar ik het leuk vond:
- Jiggers (staat in de top 10 cocktailbars van de wereld en is daarom denk ik nog steeds best toeristisch, maar de cocktails zijn er echt awesome. Wel vrij prijzig maar zelf had ik het er wel voor over.) Charlatan schijnt ook een leuke bar te zijn maar daar ben ik niet geweest.
- Uit Steppe en Oase, super leuk om te lunchen want ze hebben een hele mooie binnentuin. Ik weet niet of je er ook kunt dineren.
- In de zijstraatjes van de grote winkelstraten vind je heel veel leuke winkeltjes.
- Wij waren dus een beetje vergeten dat in België niet alle winkels op zondag open zijn, dus misschien is dat nog een tip: ga op zondag wat anders doen. Ik vond de stad ook vrij rustig/doods op zondag dus zelfs als je niet gaat shoppen vond ik het niet ideaal. De eerste zondag van de maand is koopzondag.
Geen idee voor Word, maar sinds mijn Word verlopen is gebruik ik Open Office.
Ik gebruik zelf LibreOffice, werkt hetzelfde als Word en je kan ook de bestanden opslaan als worddocumenten zodat ze voor anderen ook nog te lezen zijn.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ga vanavond even kijken
Iemand leuke tips voor een leuke, redelijk goedkope AirBnB ergens in (of vlakbij) een leuke stad in Nederland ? Wil met vriendinnen paar dagen weg, maar kunnen niet echt wat vinden als we zo random zoeken haha! Hebben geen stad-voorkeur
Ik moet de laatste 2 afleveringen van de Mol België nog terugkijken, maar ze zijn niet meer beschikbaar via de officiële site ️ iemand enig idee of ze ergens anders staan? Durf niet te veel te googlen ivm spoilers.
Gewoon dit laatste seizoen?
Edit: ik kan ze ook niet vinden voor je, stom zeg!
Heb advies nodig over een nichtje van mij.
We zien al maanden dat het niet goed gaat met haar, ze is heel veel afgevallen en het lijkt nu ongezond te worden.
Ze is volwassen en woont nog bij haar ouders, maar we hebben het idee dat ze juist daarom zoveel is afgevallen. Ze hebben een moeilijke relatie en ze wil heel graag op zichzelf, maar dit lukt niet omdat ze niet genoeg geld kan verdienen voor haar eigen plekje.
Ik spreek haar niet veel maar heb het idee dat ze verder ook met vrij weinig mensen afspreekt. Ik heb het idee dat ze steeds verder gaat afglijden zo, tot ze straks helemaal op is.
Wie heeft er tips of een idee hoe dit aan te pakken? Zijn er instanties voor die je hierover kan benaderen?
Morgen heeft de jongen waar ik mee date de eindpresentatie van zijn scriptie. Hij ziet er tegenop en is ook al lang bezig met die studie. Ik wil iets leuks voor zijn deur zetten voor als hij terug komt maar ik weet echt niet wat hij weet ook nog niet zeker of hij daarna geslaagd is is dus té feestelijk (zoals bloemen of drank) is ook weer niet gepast. Iemand van jullie misschien een briljant idee?
Drank lijkt mij ook een goed idee als het niet is gelukt, verdrinken in verdriet
Ik kan alleen advies geven vanuit de rol vanuit je nichtje (omdat ik het zelf was). Of advies, meer mijn ervaring delen. Ik vond het, misschien niet op dat moment, wel ‘fijn’ als mensen er naar vroegen. Ik nam mijzelf totaal niet serieus en ook het gewichtsverlies zag ik niet zoals het echt was. Dus doordat mensen er naar vroegen (al dan niet indirect) kon ik eerder tegen mezelf zeggen “hey je hebt misschien wel wat hulp nodig”. Dus of je oom/tante hierop aanspreken of haar direct zou ik aanraden, wanneer je het subtiel doet! Dus niet ‘hey je ziet er slecht uit, gaat alles goed met je’, eerder peilen hoe het gaat en/of melden dat je je soms wat zorgen maakt. Sterkte!
Dank voor je reactie, gelukkig is het bij jou nu verleden tijd!
Mijn tante praat er snel overheen als mensen er wat over vragen, dus dat is best lastig.
Ik zal haar inderdaad ‘gewoon’ even n berichtje doen, kijken hoe ze daarop reageert. Tijdje terug was ik met haar wezen winkelen en toen merkte ik dat ze niet blij was met haar lichaam. Alles wat ze paste stond haar super (toen was ze nog wel iets minder dun dan nu). Dus ik gaf haar veel complimentjes en daar fleurde ze wel van op.
Dus inderdaad even kijken hoe ik haar op een positieve manier mijn zorgen duidelijk kan maken, zonder haar een rotgevoel te geven.
Klinkt alsof je er verstandig mee omgaat hoor. In zo’n situatie kan je ook niet iets heel erg fout doen, want je doet het vanuit goede bedoelingen. Het klinkt in ieder geval lief en betrokken. Mocht je nog iets afvragen of raad willen: je mag me pb’en hoor
Weet iemand in welke winkel je veel verschillende kleuren/soorten bikinibroekjes hebt? Dus niet dat er maar 8 bikini’s zijn ofzo zoals bij h&m
Asos? Of moet het een fysieke winkel zijn?
Oké domme vraag maar ik weet hier echt niks over en ik kan het online ook niet goed vinden:
Hoe wordt bepaald of je belastingteruggave krijgt of dat je moet betalen als je nog student bent?
Misschien kun je eens voorstellen binnenkort wat te gaan doen samen, zodat je dan misschien ook kunt vragen hoe het ècht met haar gaat?
De belasting gaat over jouw inkomen uit werk (inkomstenbelasting), hierbij maakt het niet uit of het enkel een bijbaantje is, of een full-time baan. In principe draag je iedere maand belasting af van jouw inkomen en als je te veel hebt betaald krijg je wat terug, wanneer je te weinig hebt betaald moet je nog extra betalen.
Als je als student zijnde geen baantje hebt (en dus geen inkomen) kun je dus ook geen opgaaf doen van je inkomstenbelasting.
Op de site van de belastingdienst staat er ook wat informatie over aangifte doen als student/jongere: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/jongeren/teruggaaf_jongeren/
Kun je hier mee verder?