Durf te vragen

Waar moet ik op letten als ik een strijkijzer ga kopen (voor het eerst, omg’s mogen). Heb gewoon zoveel mogelijk kleding die niet gestreken hoeft te worden, maar heb laatst zo’n mooie blouse gekocht dus ik ontkom er niet meer aan. Moet ik voor een duurdere gaan (best getest kost bijna 50 euro) of kan goedkoper ook omdat ik bijna nooit strijk?

Ik had een €10-strijkijzer van de Hema, die deed het wel, maar mijn vriend heeft laatst geïnvesteerd in iets met ultragladde superglide-teflon-technologie en een brabantia strijkplank en dat is toch wel een verademing, je hoeft niet 3x over hetzelfde stukje om het glad te krijgen, dus je bent uiteindelijk sneller klaar.

1 like

Nee gewoon met de pinpas/cash

1 like

Kijk jij ook Louis Theroux toevallig?

Zo ver ik weet niet, aangezien je als freelancer geen vast inkomen hebt. Ik moest altijd een inkomstenverklaring of aanslag inkomstenbelasting bij de Belastingdienst opvragen van de afgelopen 3 jaar en daar wordt dan het gemiddelde van genomen. Voor een hypotheek mocht ik ook prognose cijfers gebruiken om zo tot een hoger gemiddelde te komen.

Zie dit echt nu pas, anders had ik je graag tips gegeven! Wel nog leuk gehad? En waar ben je heen geweest en beland allemaal uiteindelijk :blush:?

Ja was een heel fijn weekend! Had nog tips gehad van @FredPaillet en Egel :smile: We hebben vooral veel gegeten haha. Lekker onder terrasverwarming geluncht bij de Drie Gezusters, gegeten bij de Australische pub en de tweede dag bij Groen, brunch bij Pernikkel, nachos bij Wadapartja (dank aan het Review je macho’s topic, inderdaad heerlijk) en twee keer cocktails gedronken bij Mr Mofongo. En verder een beetje gewinkeld en zondag nog naar het Groninger museum geweest. M’n vriend houdt altijd wel van absurdistische kunst en er is nu een tentoonstelling van David LaChapelle dus dat was erg tof!

3 likes

Ik ga volgende maand naar Antwerpen voor 4 dagen. Iemand nog tips? :slight_smile:

Ah fijn, leuk om te horen! En goed dat je alsnog tips hebt gehad haha, en leuke ook! :blush:

1 like

Vis eten bij The Fish Shack.

Je zit er op van die plastic terrasstoelen en het restaurant ziet er niet uit, maar super lekkere en verse vis. Hebben ook geen menukaart. De ‘ober’ komt aan je tafel vertellen wat ze die dag hebben.

Niet echt goedkoop, prijzen weet je ook niet vooraf (kan je miss wel vragen). Wij waren €80 kwijt voor lunch met 3/4 gerechtjes en 1/2 drankjes pp (geen fles wijn ofzo iig)

Is volgens mij ook alleen overdag geopend maar dat zou je moeten checken

Ik weet niet hoe je moet quoten maar heb bijna dezelfde vraag. Wat is een leuk cadeau bij een bruiloft? Geen geld.

Mijn vriend had daar ook gezeur mee. Hij had toen een verwacht jaarinkomen, ondertekend door de boekhouder en printscreens van zijn laatste inkomsten volgens mij. Maar ze deden ook bij mij moeilijk, terwijl ik in loondienst ben…

1 like

Waar kopen jullie leuke kussens/slopen voor op de bank?

Heeft iemand hier een FM transmitter voor in de auto? En bevalt dat? Is er een merk dat aan te raden is?

En hij gaf aan dat hij een verklaring heeft gekregen van wat je tot nu toe hebt verdiend met de prognose voor de rest van het jaar, opgesteld en ondertekend door accountant. Daaruit kunnen ze dan opmaken dat je het kunt betalen en anders bent gaan verdienen. Maar heb je ook gevraagd wat ze willen zien? Mijn vriend zegt: anders stuur je de oude inkomensverklaring, met de nieuwe prognose en een uitleg dat je van baan bent gewisseld bijv

1 like

H&M home heeft vaak wel leuke!

1 like

Succes! Echt achterlijk dat ze zo doen :roll_eyes:

1 like

Als je een inkomstenverklaring voor dit jaar nodig hebt is dit voor voor een freelancer gelijk aan prognose cijfers. Je kan gewoon zeggen dat de prognosecijfers je inkomstenverklaring is. Doordat het eerste half jaar al voorbij is zijn deze ook redelijk betrouwbaar. Als je er nog een handtekening van de boekhouder onder zet mogen ze helemaal niet meer zeuren. Lijkt er meer op dat de woningbouw het zelf niet begrijpt.

1 like

Heeft iemand leuke tips voor Brugge? Over twee weken ben ik daar een paar dagen. Ben benieuwd!

Zo dom, we gaan naar Gent :joy:

1 like