Durf te vragen

Dankjewel! Lucht echt heel erg op om al die papieren weg te gooien. Hopelijk ook minder chaos in mijn hoofd nu.

1 like

Ik wil wel voor je kijken! Pm me anders even!

Edit: ik zie nu dat ik ook niet op de databank geraak van thuis uit (wat normaal wel zou moeten lukken via vpn), en ik ben ook niet direct in de buurt van de campus de komende tijd, dus hopelijk kan iemand anders je helpen!

2 likes

Ik wil max. €100 uitgeven, maar dan moet het écht een mooie ring zijn die goed blijft.

Heb inmiddels meer dan €200 uitgegeven aan 4 ringen in totaal (van swarovski oa) die allemaal afbladderden na een paar maanden dus één keer investeren lijkt me nu beter

Hmm lastig. Heb je wel eens in de Bijenkorf gekeken? Daar hebben ze wel erg mooie sieraden. Bijvoorbeeld Zinzi?

Ik vertrouw die grotere merken dus niet zo meer omdat tot nu toe alles en iedereen zegt ‘echt zilver’ te zijn waarna het dus alsnog snel lelijk wordt.

Zinzi vind ik vaak te opzichtig, veeel diamanten. Bij de Bijenkorf is de gemiddelde prijs dan wel weer flink wat hoger voor een mooie ring…

Wat is jullie ultieme comfortfood?

Toch bedankt! Ja lastig is dat, ben eerder al een keer naar Antwerpen gereisd toen ik een hele stapel Belgische bronnen nodig had maar heb daar nu helaas geen tijd voor en dat is ook vrij kostbaar voor maar één artikel… Ik houd me aanbevolen!

Ik haalde Zinzi door de war met Ti Sento haha! Ik had daar een mooie ring van vroeger. Volgens mij blijft die wel goed. Zou je even moet googelen naar ervaringen. Zij hebben wel die minimalistische stijl. Als je hem in de Bijenkorf zou kopen, weet je ook zeker dat de garantie erg goed is. Dat is altijd het voordeel daar

Of eventueel bij Siebel kijken? Zij hebben ook veel keuze

Ik heb een ring van Anna+Nina die nog steeds heel mooi is! Heb ‘m nu 1-2 jaar en nog niks te zien na dagelijks dragen. Ze hebben er alleen niet zoveel in hun collectie

1 like

Etsy!

Ik ben wel fan van Lucardi (is volgens mij trouwens een impopulaire mening). Ik heb daar sieraden (armbandjes, ringen) die ik al 10 jaar heb en nog steeds mooi zilver zijn. Ze worden af en toe wel vies dus dan moet je even poetsen, maar nog nooit dat iets afbladderde oid. En leuke prijsjes.

2 likes

Indiase linzendahl!

Ik vind dat ze bij Diva in Amsterdam mooie echt zilveren ringen hebben!

Ik zou graag een draadloze noise canceling koptelefoon kopen, want ik wil af en toe wat rust op mijn werk en me even terugtrekken om me te kunnen concentreren. En ook tijdens reizen met trein en tram. Maar ik schrik nogal terug van de 300+ prijzen die voor de goede koptelefoons worden gevraagd. Is dat echt nodig? Zijn er ook goede voor wat minder? En waar moet ik op letten? Oh ja, ik zou er ook graag de telefoon mee opnemen, als het kan (iPhone).

Ik ben een aantal keer goed geslaagd bij de wereldwinkel, maar geen idee of die tegenwoordig nog dat soort dingen hebben. En anders ga ik voor dingen vaak naar de juwelier hier in de buurt, of langs de juwelier/goudsmit die altijd op de markt staat bij het dorp van mn ouders! Misschien is er ook wel zoiets bij jou in de buurt?

Bedankt voor alle tips!!:heart:️ ik ga eens rond struinen

Dit is wel een interessant artikel over noise cancelling: https://computertotaal.nl/artikelen/overige-elektronica/dit-moet-je-weten-over-koptelefoons-met-noise-cancelling/?API_COOKIE_REDIRECTED=True

Als je je telefoon wilt opnemen ben ik bang dat je voor oortjes moet gaan, gezien je anders echt een headset nodig hebt in plaats van een koptelefoon. Anders ontbreekt de microfoon. Je zou het even in de winkel moeten testen, maar ik heb zelf het idee dat oortjes wellicht wat minder goed ruis kunnen wegfilteren, omdat je niet een hele schelp over je oor hebt. Maar dat is puur mijn idee. Deze zijn wel weer goedkoper dan de koptelefoons.
Als laatste is noise cancelling momenteel wel nog dure technologie, dus ik ben bang dat je sowieso toch wel veel geld moet uitgeven. Ik zit er zelf ook naar te kijken en wil binnenkort even naar een elektronicazaak voor advies, dus mocht ik meer tips hebben laat ik het weten!

1 like

Oh ja dat is inderdaad wel praktisch. Thanks! Ik ga er even naar kijken :smiley:

1 like

Thanks voor de antwoorden @George en @Prikkelbaar. Goede tip om een hifi zaak binnen te stappen. Ik heb zelf altijd het gevoel dat ze, net als in een parfumerie, je vooral iets willen verkopen, maar er zelf maar een beetje vanaf weten. Maar ik ga even naar een echte speciaalzaak, lijkt me strak plan.

(En @George, die foto, mijn god wat was ik verliefd op die vent lang geleden…:blush: haha)

2 likes

Heeft er iemand een leuk kort-bij-huis city trip idee?
Ik zou graag men vriend verrassen met een mini citytrip waar we met de auto naartoe kunnen, vanuit België! Dus ergens in Nederland zou zeker top zijn :blush:
De enige Nederlandse stad die we al samen hebben gedaan is Amsterdam, dus deze valt al af!