Durf te vragen

Hele makkelijke vragen zoals een foto van een paspoort met de vraag ‘waar staat het documentnr en is dit een geldige’ tot (vond ik) moeilijke dingen over depositorekeningen enzo. Heb het dan ook niet gehaald.

1 like

Ohh okee heel divers dus. Ben benieuwd dan, ik krijg eerst een 2 weekse online training. Wel klote dat je het niet gehaald hebt :pensive:

Hebben jullie al een huis op het oog? Of is het nog oriënterend?
Laat het vooral allemaal een beetje over je heen komen, wij moesten vooraf allemaal vragenlijsten invullen over werk, inkomen, uitgaven, risico’s dat je inkomen daalt en wat je dan zou willen doen (verhuizen, bezuinigen op andere gebieden, verzekeringen afsluiten om die risico’s af te dekken). Het is wel handig om alvast te bedenken hoeveel je netto per maand wil uitgeven aan je hypotheek en je inkomensgegevens mee te nemen, dan kan de adviseur ook een goede inschatting maken van hoeveel je kan lenen.

1 like

We willen snel gaan kopen maar wel pas als we echt zeker weten wat we kunnen betalen! We zijn beide zzp dus beetje gedoe is het wel! We hebben al een hoop documenten aangeleverd maar die vragen zijn een goede! Dus vooral: wat als ons inkomen ineens daalt (lenen van ouders) en hoeveel willen we uitgeven? Thanks!!

1 like

Heeft iemand een Veloretti fiets en is het het geld waard? Vind het nogal iets om 500,- aan een fiets uit te geven maar ben voor het model gezwicht.

WFT basis moet wel te doen zijn. Zelf niet gedaan maar een vriendinnetje wel. Het is naar mijn idee heel veel stampen in korte tijd.

1 like

:stuck_out_tongue:

500 euro is trouwens helemaal niet veel voor een fiets, ik denk dat je in dit geval meer betaalt voor het design.

1 like

Die had ik al gezien maar vraag me af of iedereen dezelfde ervaring heeft of dat Bram gewoon pech heeft gehad haha.

Ik heb net een week een veloretti in huis, tot nu toe ben ik verliefd, maar ik heb ook niks van de problemen uit dat filmpje bij mijn fiets opgemerkt.
Als je bang bent dat hij te klein of groot is of dat je armen te lang of te kort zijn zoals bij die dude kun je in de winkel proeffietsen, ze stellen hem op je maat af en dan krijg hem gewoon mee naar buiten voor een proefritje.

Ik heb een shirtje wat ik terug wil brengen naar de winkel, maar ik ben al over de 14 dagen. Eigenlijk wil ik het helemaal terugbrengen, maar een maat kleiner zou ook al oke zijn. Is het mogelijk om een maat kleiner te kopen, en met die kassabon een keer terug te gaan om de grotere maar terug te brengen? Of heeft het zelfde kledingstuk in een andere maat een ander artikelnummer?

Dit heeft vaak een ander artikelnummer en komt dan niet overeen met de barcode. Ik weet niet bij welke winkel je het gekocht heb? Bij sommige winkels willen ze nog wel eens coulant zijn (je wilt het ruilen voor een andere maat, vaak is dat geen probleem, geen verlies in geld voor de winkel namelijk). Hoeveel dagen ben je over de retourdatum heen?

3,5 week, ipv 2 weken. Dus 1,5 week te laat

Dat is best wel ruim te laat :stuck_out_tongue: Proberen kan altijd, ligt er maar net aan hoe streng de regels van het desbetreffende bedrijf zijn en welke shopmanager je voor je hebt staan. Je kan ook altijd het hoofdkantoor nog mailen.

Heeft iemand ervaringen met Flixbus? Ik ga op bezoek bij een vriendin in Brussel en ik zag dat de bus net zo snel is als de trein en echt een heel stuk goedkoper. Ik vraag me een beetje af of het net zo chill reizen is als het lijkt haha.

Ik heb er ooit gebruik van gemaakt, was wel een chillere bus dan zo’n “schoolreisjesbus”, als je snapt wat ik bedoel. Veel vierzitjes en ruimte en Wi-Fi. Het enige nadeel vond ik dat de bus nooit lang stopte, dus nooit bij een tankstation dat iedereen ff 20 minuten plas en eetpauze krijgt zeg maar. Maar ik heb maar 1 keer zo’n bus gebruikt

Ik heb het best vaak gedaan naar Parijs en Londen en heb er positieve ervaringen mee. Als het even snel is als de trein zou ik het gewoon doen! Het blijft wel een bus natuurlijk, maar ik vind het qua comfort wel oké altijd.

het is hier wel op het nieuws geweest dat de halte van die bus in Brussel niet echt veilig is, er wordt bagage gestolen enzo

@Colaatje @Memoria @onomatopee Bedankt voor de antwoorden! Ik denk dat de reis zelf dan wel goed moet komen. Het is maar 2,5 uur, dus over rustpauzes en drukke medereizigers maak ik me niet zo’n zorgen.

@Kerselaar Goed dat je dat zegt, want hier had ik nog niks over gehoord! Ik reis gewoon overdag en heb geen bagage bij me, maar hierdoor ga ik nog wel even overwegen of ik het moet doen of niet.

Ik zou niet door de ‘veiligheid’ het niet doen. Het is gewoon belgië joh kom op

1 like

Het is inderdaad gewoon België en ik ben ook wel wat gewend, maar als je leest dat er met gemak drie keer per week mensen worden beroofd die op die specifieke plek uit een Flixbus komen? Dat chauffeurs zich ook niet meer veilig voelen?

Ik zeg niet dat ik het hierdoor niet ga doen, maar het is toch wel de moeite waard om er even over na te denken? Ik vind dat niet zo gek.