Ah oke dat van de berovingen had ik niet gelezen! Ben zelf alleen een beetje allergisch voor mensen die allerlei plekken maar altjid onveilig vinden en ‘oooh ga je daar alleen heeen (als ik ga reizen)’ dus vandaar dat ik waarschijnlijk iets heftig reageerde!
Ik ga voor m´n wenkbrauwen naar Inches! (threading)
Artikel van een poosje geleden.
Ik kom geregeld overdag in die buurt en aangenaam is het er niet, ik loop er gewoon voorbij, dus geen erg. Er wordt in het artikel ook over het Maximilaanpark gesproken met immigranten, eigenlijk vind ik dat overdag gewoon ok. Er zijn daar veel hoofdkantoren van bedrijven, banken en de overheid.
Ik heb één keer (toen nog Eurolines) de bus genomen van Brussel naar Amsterdam. De reis verliep vlot en was inderdaad goedkoop.
Toch heb ik de volgende keer de Thalys genomen. Vond ik een stuk aangenamer.
Ik was 's ochtends in Brussel ook wel verschoten van de triestige staat van het busstation (5,5 jaar geleden, nu iets verbeterd) en het ‘type’ volk. Ofwel onaangename mensen ofwel backpakkers. Dus het viel heel erg op dat iedereen het deed om zo goedkoop mogelijk te reizen.
Ik heb een aantal jaar geleden ook een Eurolines bus naar Parijs genomen. Ik herken wel wat je zegt: de reis was soepel, maar het type mensen was gewoon een beetje twijfelachtig. De volgende keer dat ik alleen naar Parijs reisde nam ik ook de Thalys, gewoon omdat het chiller voelde.
Genoeg om over na te denken in ieder geval haha. Ik ga pas in oktober dus tijd genoeg om kaartjes te boeken voor de bus of de trein.
Ok iemand DE tip voor een noise cancelling hoofdtelefoon? Ok bose ken ik maar ik vind daar de prijs echt RIDIC van. Dus iemand een goede tip voor prijs-kwaliteit verhouding?
Kakken
“Ik moet kakken” of “ik moet kaka doen”
Ik heb deze en bevalt goed. [Sennheiser](Sennheiser PXC 550 - Draadloze over-ear koptelefoon - Zwart op bol.com: https://www.bol.com/nl/p/sennheiser-pxc-550-draadloze-over-ear-koptelefoon-zwart/9200000063781443?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp)
Hoe noem je gemillimeterd haar in het Engels?
A buzzcut
Yes dankje!
Iemand hier verstand van hypotheken?
Ik heb een eigen koopappartement, met hypotheek en ik weet wat ik max. kan lenen.
Mijn vriend heeft nog een koophuis met zijn ex, een deel van de alimentatie betaalt hij in de vorm van hypotheek.
Stel wij willen samen een nieuw huis kopen, en verkopen mijn appartement. Kunnen wij zijn resterende inkomen meetellen voor de hypotheek/op basis daarvan een hogere hypotheek afsluiten?
Ligt eraan wat je wilt weten…?
Als je samen een huis koopt dan wordt er gekeken naar het geheel aan inkomen van beiden en het geheel aan correcties van beiden. Dus ook bestaande hypotheeklasten en alimentatie. Mijn ervaring is, maar elke situatie is anders uiteraard, dat een alimentatie dermate zwaar drukt op het inkomen dat een hypotheek érg moeilijk is.
Als het inkomen van je vriend ook hoger is dan dat van jou, telt het jouwe maar voor 70% mee. Dat kan niet omgekeerd worden omdat hij correctieposten heeft. Je kunt er stiekem eens naar vragen of je kunt zelf via het rabobank hypotheekdossier een korte berekening maken. Vul je van beiden het inkomen in en dan bij ‘schulden en kredieten’ kun je de alimentatieverplichting (bruto!!) invullen. Maar ik ben bang dat er misschien niet voldoende resteert voor een volwaardige hypotheek te krijgen, maar ik ken jullie specifieke cijfers ofc niet.
Stel dat mijn inkomen hoger zou zijn, zitten we dus eigenlijk beter?
Ik ben echt nog in de beginfase en mijn vaste inkomen is wel hoger, maar uiteindelijk verdient hij meer door alle overuren etc.
Alleen partneralimentatie telt mee toch, of ook kinderalimentatie?
Want zijn partneralimentatie is heel laag, omdat de rest dus in de hypotheeklasten zit.
Ik zou me ook niet uitschrijven, als je uitschrijven bij de gemeente bedoelt dan. Ik heb dat destijds wel gedaan en heeft me alleen een hoop ellende opgeleverd qua administratieve rompslomp en eigenlijk niemand doet dat.
Alleen de partneralimentatie idd. Maar wees wel realistisch naar jezelf toe: kinderalimentatie is géén kattenpis.
Feitelijk zal dat niet uitmaken want de correctiepost is hetzelfde. Die hypotheeklasten zijn ook een correctiepost waardoor er eigenlijk zo extreem weinig ruimte overblijft… want hij is daar gewoon voor 50% juridisch aansprakelijk voor als de woning en financiering nog op 2 namen staat. Je kunt eigenlijk niet echt beginnen zonder dat dat juridisch afgewikkeld is, dat is wat ik op kantoor zie. Ik denk ook niet dat wij iemand voor een tweede huis zouden financieren als het oude met een ex nog niet afgewikkeld is. Dat is voor hem dan ook een box 3 hypotheek (die met ex want hij mag niks meer aftrekken qua rente) en dat drukt heeeeel erg op wat hij mag lenen. Lijkt me persoonlijk ook niet het beste idee i.v.m. juridische binding met de ex
Nee dat begrijp ik, maar dit is hoe hun echtscheiding tot stand is gekomen, en daar is eigenlijk niks aan te veranderen.
Wat ik zuur vind is dat hij gewoon 1200 euro huur per maand betaalt (naast alimentatie, hypotheek in de vorm van alimentatie etc). Dus je kunt het wel opbrengen aan huur, maar krijgt het niet aan hypotheek.
Ik was er al een beetje bang voor, mja met alleen mijn salaris redden we het qua hypotheek ook niet, dus als hij een klein beetje bij kan leggen, komen we er misschien wel.
Toch maar eens een keer een gesprek aangaan, thanks voor de info!!
Ja had graag een rooskleuriger antwoord willen geven, maar dat is een situatie die voor een hypotheekverstrekker ook complex is en niet ideaal. Gewoon geen leuke situatie. (Vind t ook wel raar, want die alimentatie stopt ooit, moe het huis alsnog verkocht, maar is idd wat zij hebben afgesproken) Je kunt het beste informeren bij de verstrekken waar de hypotheek nu loopt, maar maatwerk kun je bij de meeste verstrekkers niet verwachten. Dan eerder bij een grootbank als ING, ABN of Rabo, succes!
Ja begrijp ik. Nja ik heb zelf een hele fijne adviseur, dus wil daar sowieso ook heen ter oriëntatie maar zo ver zijn we nog niet.
Bedankt voor je hulp en liever eerlijk en hard hoor, uiteindelijk heb je daar t meeste aan.
Zijn er hier paaldanserpaaldansers onder ons? Heb vandaag mijn eerste les, maar zit een beetjbeetje met de kleding. Aan de telefoon werd me gezegd dat het normaal is dat iedereen in een short en sportbh komt. Vraag me af hoe dat bij jullie groepgroepen is met de dames met een maatje meer? Doen die dat ook? Of zitten die überhaupt niet op paaldansen
Zit daar beetje mee want ik heb echt een buik dus vind dat nogal eng/confronterend