Oké vet late reactie, maar misschien vind je dit dan interessant om te zien.
Oké vet late reactie, maar misschien vind je dit dan interessant om te zien.
Jup op Egf werd ik ook wel eens verkeerd getagd als mensen iets tegen @anon44204370 wilde zeggen haha.
Ik ben geen Agent P. Ik was Pest (en heb nog tig andere namen gehad) maar ben hier wat actiever.
Ik was daar prettyprettyprinces met 1 s.
Haha geeft niks hoor. Ik ben nu ook in meer topics te vinden. Op egf zat ik alleen op wwjek en de bloggers topics. En af en toe een ander topic.
Misschien zegt veenmol Thierry je iets? Hahaha
Waarom is pizza eigenlijk ongezond/zo hoog in calorieën? Het is toch gewoon brood (ofja, brodig) met kaas en groenten/tomatensaus (ik eet enkel vegetarische pizza’s trouwens) en volgens mij geen/weinig olie . Is het de hoeveelheid? Ik zie het vooral als een véél lekkerdere variant van boterhammen met kaas en gestoofde groenten erbij, maar dat is vast niet helemaal juist, haha.
(Dit is vast een hele domme vraag, maar het hele calorieën tellen is me volledig vreemd)
Ik was hier zelf heel benieuwd naar (want had ook geen idee) dus ben even gaan googlen! Wat ik het meeste lees is dat er in de tomatensaus veel suiker zit en in de kaas heel veel vet. Daarbij komt nog dat die groente die er op zitten niet genoeg zijn qua hoeveelheid. Ook zit er veel te veel zout op een pizza. Dit gaat wel over diepvriespizza trouwens!
Als je een dun deeg hebt, vooral belegd met groenten en maar een klein beetje kaas, dan kan het natuurlijk best meevallen… Als je een pizza eet bij de Italiaan dan loopt het echt snel op qua kaas en olie. Een groot hand geraspte kaas is bijvoorbeeld al 50 gram, wat dan neerkomt op 200 calorieën extra, en dan heb je bijvoorbeeld vaak nog een paar schijfjes mozzarella (ook snel 50 gram, dus nog eens 140 calorieën extra) en een goeie scheut olijfolie die over de pizza gegoten wordt (nog eens 100 calorieën extra). En daarbij dus nog de calorieën van het deeg zelf (stel je bodem weegt 200 gram dan is dat bijvoorbeeld 500 à 600 calorieën, afhankelijk ook van hoe vet die is etc.). Als je daarbij dan nog iets van vlees op je pizza hebt, tja dan kom je natuurlijk al snel bij de 1000 calorieën.
Ik denk dat dat voornamelijk komt omdat mensen pizza echt als cheat meal zien en daarom losgaan met een hele pizza met fluffy deeg en erg vet en kalorierijk beleg.
Ik woon zelf in Italië en hoewel ik niet wil beweren dat pizza hier een normale maaltijd is, is het toch een stuk gangbaarder om te lunchen met een stuk pizza al taglio, dus een normale portie pizza, meestal met alleen tomatensaus of hoogstens wat mozzarella. Daarnaast heb je verschillende soorten bereidingswijzes voor pizza: in Rome, waar ik woon, is het deeg heel erg dun en krokant, waar het in Napels juist heel dik en fluffy is met een typische dikke rand die “il cornicione” wordt genoemd.
Ik heb dit ook heel vaak! Dacht altijd dat het aan mijn beugelbh lag?
Ik heb ook één bepaalde trolley die altijd op drugs (?) gecheckt moet worden (ze gaan er langs met zo’n papiertje en dat gaat dan in de computer). Nooit iets met drugs te maken gehad of trolley uitgeleend, geen idee hoe dat komt… vind het wel elke keer weer heel vervalend, misschien toch maar eens een nieuwe aanschaffen…
Je hebt ook papiertjes om drugs te detecteren. Te vaak border security gekeken
Mmm, ook nooit iets met explosieven te maken gehad Maar vind het zo opvallend dat het altijd die ene trolley is…
Is ie van een bekend merk? Misschien wordt dat type vaak gebruikt voor smokkelen en controleren ze dat model standaard?
Thanks (ook @FrozenFlame en @whosthatgirl)! Wat leuk dat je in Italië woont! Maar dat maakt het wel duidelijker. Ik doe maar gewoon verder met bergen pizza eten .
Ik vertrek vannacht naar Rome, ga ik kapot van de hitte?
Zoja: Hoe zoek jij verkoeling? (Ik zat te googelen op zwembaden maar daar betaal je goud voor?)
Het weer is nu helaas niet zo fijn :(. Grauw, benauwd, warm en vochtig. Ik kan er zelf erg goed tegen, maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen vervelend is. Ik ga zelf naar het strand (Circeo, Sperlonga, Santa Marinella), naar het meer (Bracciano, Castel Gandolfo) of maak een uitje in de bossen/bergen, (Fiuggi, Cascata delle Marmore, Bomarzo). Er zijn gelukkig overal fonteinen op straat waar je even je polsen en nek kunt natmaken en kunt drinken. W.b. zwembaden heb ik helaas geen idee! Ik wil wel voor je rondvragen als je wilt.
Aw wat lief! Nee ik kom er wel uit zo denk ik!
Stel je hebt luizen, is het dan niet het makkelijkst om van die beestjes af te komen door je hoofd 10 dagen niet te wassen? Aangezien ik begreep dat ze van schone hoofdhuiden houden…
Dan ga je kapot van de jeuk. Ik zou het niet uithouden.