Durf te vragen #5

Ik zoek een plek met een mooi en ruim opgezet terras, liefst in een natuurgebied, waar je onder een overkapping/parasol iets kan zitten als het regent, ergens in midden nederland en die ook nog eens op maandag open is. Iemand een tip?

1 like

Hahahahahahaha topo is niet echt je sterkste kant of wel 🥲😘

@ZusjevanJoost ik weet niet of het vanuit Almelo ver is maar misschien is Nijmegen ook een optie? Vanuit Utrecht is dat echt prima te doen met t ov iig!

1 like

Je bent een kwartier sneller in Utrecht dan in Nijmegen vanuit Almelo :stuck_out_tongue:

Mijn topo is ook niet al te best 🥲:joy::joy::joy::joy:

Ik zag Arnhem liggen op de kaart en toen dacht ik “dan is Nijmegen vast ook heel dichtbij!”

I’ll see myself out

3 likes

Haha Arnhem-Nijmegen is ook heel dichtbij, maar Almelo ligt gewoon heel slecht aangesloten als je die kant op wil. Mijn ouders waren helemaal gelukkig dat ik ‘aan hun kant van het land kwam wonen’ toen ik van Amsterdam naar Nijmegen verhuisde, maar vanuit regio Twente zijn ze nu langer onderweg dan vroeger :sweat_smile:

2 likes

Ik had daar op de basisschool een 3 voor!

ik lees Utrecht en dat koppel ik dan automatisch aan Woerden.

2 likes

Restaurant de Paddenstoel in de Lage Vuursche?

1 like

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Huishoudtopic

Haha! M’n broer komt overigens met de auto dus ik bedacht dat hij sowieso minder reistijd heeft dan ik, dus precies het midden hoeft dan niet denk ik. Lastig als topo niet je sterkste kant is om iets te vinden. Vind Deventer ook nog best ver. Wat een gedoe heb al bijna geen zin meer :weary:

Dan misschien toch Arnhem? Is een halfuur met de trein vanuit Utrecht en een uur rijden vanuit Almelo.

En wat ook nog zou kunnen is de andere kant op, maar dat is dan weer iets verder voor jou: Zwolle! Dat is 45 min rijden vanuit Almelo en 54 min met de trein (dan kom je wel door deventer haha dus alleen doen als je zwolle bijzonder leuk lijkt)

Ik woon in Houten en Arnhem is 1 uur en 17 minuten en Deventer is 1 uur en 19 minuten. M’n broer mocht kiezen dus het is Deventer geworden! Nu nog bedenken wel restaurant.

Dank jullie wel weer!

1 like

Ik heb een vraag: als je iemand in de nacht op straat tegen komt die overduidelijk in de war is, zonder papieren, onder invloed. En de politie helpt niet. Is er dan een nummer voor verwarde mensen? Of een andere hulpverlenende instanties?

De politie zou je hiermee moeten helpen normaal gesproken, maar anders heb je het meldpunt zorgwekkend gedrag met een telefoonnummer waar je naar kan bellen.

1 like

Ja dat verschilt per stad. Moet je even op googelen. Maar de kans dat zij je meteen kunnen helpen is niet heel groot

1 like

Het is gisteren gebeurt en uiteindelijk kwam de - niet behulpzame - politie. Ik wil gewoon weten wat ik de volgende keer kan doen. Dank voor jullie berichtjes!

5 likes

Goed dat je iets hebt gedaan hoor!

2 likes

Er is een landelijk meldpunt!

1 like

Van die meldpunten zijn volgens mij niet voor acuut in de nacht. Als je je echt zorgen maakt om zijn gezondheid zou je bij 112 nog kunnen vragen naar de ambulance. Maar volgens mij maakt de triagist die inschatting.

2 likes

@MevrWillem ik zou ook goed afwegen of de politie inderdaad de juiste instantie is. Ze zijn ten eerste over het algemeen niet goed getraind op omgaan met verwarde mensen en bij zwarte mensen zou ik nog terughoudender zijn met het bellen van de politie. Ambulance lijkt me inderdaad beter maar moet wel een plek hebben om iemand naartoe te brengen.

7 likes

De Dinner with Friends lijst, daarvan vind ik echt alles chill!

1 like