Durf te vragen #5

Ik heb dit net gebeld en een vriendelijke vrouw aan de lijn (die ook erg moest zoeken in systemen naar antwoorden), maar morgen kan ik een nummer bellen en een melding doen. De mevrouw heeft gisteren haar naam gezegd en ze vertelde ook iets over haar geschiedenis.

2 likes

Ja, het is niet de eerste keer dat de hulpverlening erg te wensen over laat. Werd er gisteren verdrietig en boos van.

2 likes

Kan je Strava gebruiken zonder internet? Dus dat hij wel de gegevens bij houdt maar pas weergeeft van zodra je terug online bent?

Weet niet of je inmiddels voorzien bent, maar bij je slijterij kun je ook wijndozen halen!

2 likes

Waar laten jullie je oude onderbroeken? Ik twijfel over of ik ze in zo’n textielinzamelbak moet doen maar is dat iets wat men daar wel in wil hebben? Of gewoon huisvuil?

• Textielcontainer
  • Vuilnisbak

0 stemmers

1 like

Waterbom op Limbardije :rage:

Tering proleet!!!1

1 like

Ik wou dat ik de TREIN HAD GENOMEN

Ja! Hij moet ff je GPS pakken in het begin geloof ik, maar (daarna) zou ie het gewoon moeten doen zonder internet

1 like

Nu zit ik weer vast in een kees wormhole

2 likes

Ik zie dat 96% voor de vuilnisbak kiest, maar het mag in de textielcontainer. Van de stoffen die niet voor iets anders bruibaar zijn, wordt bijvoorbeeld stoelvulling gemaakt. Lees hier meer: klik

En dit mag dus wel en niet in de textielbak:

Dit kan wel in de kledingbak

• Kleding (ook zwemkleding en ondergoed)
  • Schoenen (per paar samengebonden)
  • Gordijnen, vitrage
  • Beddengoed: lakens, dekens, slopen, dekbedhoezen
  • Handdoeken, theedoeken, tafellakens, servetten, washandjes
  • Sokken en kousen
  • Accessoires: riemen, tassen, (strop)dassen, hoeden, petten,
  • handschoenen
  • Knuffels (schoon)
  • Poetsdoeken, vodden en lappen

Dit kan niet in de kledingbak

• Vloerbedekking: matten, tapijt (hoort bij het grofvuil)
  • Matrassen, kussens en dekbedden (hoort bij het grofvuil)
  • Natte kleding, textiel en schoenen (eerst laten drogen)
  • Kleren met verf- of olievlekken (bij het restafval)
  • Vulling van kussens of speelgoed; breigaren (bij het restafval)
13 likes

Ja het mag erin, maar gaat iemand dan mijn oude versleten ondergoed bekijken zeg maar. Mijn vraag gaat meer over wat er gebeurt nadat ik het in de bak kieper (dat beïnvloedt mijn keuze)

1 like

Waarom moeten knuffels schoon maar kan een vieze oude onderbroek wel?

3 likes

Omdat ik hoop dat ze van knuffels geen vulling maken #stopkillingthefluffies

3 likes

Maar het mag dus wel!! Er staat niet in (ook zwemkleding en ondergoed (schoon)). En bij knuffels wel. Of gaan ze ervanuit dat mensen het vanzelfsprekend vinden dat je geen oud vies ondergoed erin gooit.

Even een random tip maar bij de dierenambulance of het asiel zijn ze enorm blij met jouw oude handdoeken, beddengoed etc.
Dus als je er vanaf wil kun je het beter daarheen brengen.

7 likes

Iemand pakt het beet en sorteert je onderbroeken naar de juiste afdeling (nog draagbaar of bruikbaar voor bijvoorbeeld stoelvulling). Waarom vind je het belangrijk wat ermee gebeurt? Het is niet te herleiden dat het jouw onderbroek was en er gebeurt sowieso iets goeds mee. Als je het bij het restafval gooit, wordt het vernietigd en daar heeft niemand iets aan. Het milieu zeker niet…

@Nysmn Onderbroeken moeten er ook schoon in, dat staat op de website (alle kleding moet schoon zijn). Ze hebben het alleen in dit lijstje niet erbij gezet.

@Popsicle Klopt, goeie! Ik heb daar laatst nog een stapel oude handdoeken gebracht.

3 likes

Het is gewoon zo intiem, zijn ook deels verbleekt bijv en echt afgedragen. Het is het enige item waar ik over twijfel, niet alleen voor mijn eigen gevoel (ook al is het niet herleidbaar) maar ook of de sorteerder het wel prettig vindt om andermans ondergoed uit te zoeken. Met al mijn andere kleding etc heb ik geen probleem, maar over deze items twijfel ik.

Ik vrees na wat programma’s hierover dat ze veeeel viezere dingen tegenkomen dan een gewassen onderbroek. En bovendien gaan er weet ik hoeveel items door hun handen, denk niet dat iemand er uitgebreid bij stilstaat wat de staat van de onderbroek is.

1 like

Als je het niet prettig vindt, maar de vuilnisbak vanwege duurzaamheid zonde vindt, zou je het ook nog zelf kunnen recyclen/hergebruiken. Mijn moeder verknipt de stof (wel alleen katoen) en gebruikt het dan als schoenpoetsdoeken bijvoorbeeld. Zullen sommigen wel vreemd vinden overigens, maar ik kan haar repurpose-skills eigenlijk steeds meer waarderen. Je zou het ook ‘verknipt’ als vodden/lappen in de textielbak kunnen doen.

1 like