Durf te vragen #5

Ik heb misschien een dilemma. Ik heb op mijn werk intern gesolliciteerd op een functie waarvan ik vind dat ik er qua werkzaamheden perfect op aansluit. Enige ding is dat het voor 36 uur is en ik pas vanaf januari 36 uur beschikbaar ben en tot januari 24 uur i.v.m. studie. Maar ik hoop dat ze dat voor die paar maanden niet erg vinden, want ik denk dat ik qua wat ik al heb aan werkervaring in mijn voordeel gaat werken en ik werk er natuurlijk al (wel andere locatie en andere afdeling). Maaaaar nu sta ik dus sinds mijn 18e ingeschreven voor sociale huur in mijn geboortestad en dat is dus de enige stad waar ik enigszins kans maak op een sociale huurwoning. Tegen de tijd dat ik in mijn huidige woonplaats genoeg inschrijftijd heb, verdien ik alweer teveel. Nu had ik laatst op een project gereageerd en nu ga ik steeds door naar de volgende ronde en nu zit ik bij de laatste 100. En dan zul je net zien dat ik en die baan krijg en die woning. Maarja wat dan? Op mijn werk komt iedereen met ov omdat ze nauwelijks parkeerplaatsen hebben. Wel gaan wij niet terug naar het oude normaal en kan ik dus ook deels thuiswerken. Dus stel ik krijg allebei, dan moet ik uit het volgende kiezen:

1. Woning + baan betekent ā‚¬600 aan huur, 2 uur met ov Ć³f 1 uur rijden en dan (als ze geen parkeerplaats voor me vrij kunnen maken) dagtarief in een parkeergarage. Dat is dan hopelijk max 2 keer per week denk ik?

2. Appartement in het gebouw waar ik nu woon van ā‚¬1000, 30 minuten met ov

Woning en appartement zijn qua oppervlakte even groot, alleen die woning heeft nog een klein tweede slaapkamertje wat wel chill is vanwege thuiswerken wat bij ons wel blijft. Ov wordt 100% vergoed, km kosten met auto maar heel erg weinig en parkeerkosten niet. Wat zouden jullie doen?

Optie 1 is uiteindelijk dan wel goedkoper denk ik en ik kan wat meer sparen wat ook niet verkeerd is

Haha ik snap niet dat je hier nu al overna denkt omdat 't nog zo ver weg is en kleine kans is :stuck_out_tongue: Moeten dan eerst 99 mensen het huis afwijzen voor jij 'm krijgt ofzo?

En die bedragen zeggen eigenlijk ook niets. als je 3000 pm verdient zou ik voor optie 2 gaan maar als je maar 1500 verdient dan zou ik voor optie 1 gaan dusja. 2 uur reizen per dag enkele reis vind ik wel echt te ver

2 likes

Nee is een project, dus zijn meerdere woningen! Voor nu 50% kans, maar er komen er meer en ze weten nog niet of ze dan een nieuwe advertentie plaatsen of toewijzen aan de mensen die ze nu eruit hebben gepikt

Thuiswerken blijft, dus het is geen dagelijkse reis van 2 uur enkele reis, dan zou ik er Ć¼berhaupt niet eens over na hoeven denken en dat sowieso niet doen haha

Ik zou voor optie 2 gaan. Wat heb je er uiteindelijk aan als je meer gespaard hebt maar daarvoor wel veel meer reistijd en een minder leuke baan hebt? Klinkt alsof je leven gewoon veel fijner en comfortabeler is en je meer voldoening hebt als je voor optie 2 gaat en dat lijkt me niet opwegen tegen ā€˜meer kunnen sparenā€™ als argument.
Als optie 2 je echt in de financiƫle problemen gaat brengen is het een ander verhaal denk ik.

3 likes

Ja het gaat dan wel om dezelfde baan! Als ik niet op die functie kom en in mijn huidige functie/locatie blijf (wat ook leuk is) dan maakt het niet uit of ik vanuit mijn huidige plaats of geboorteplaats reis

1 like

Dank voor je reactie (en nog iemand maar ik zag dat je hem verwijderd hebt en sorry ik ben helemaal vergeten wie het was).

Ik vind het fijn dat ik niet de enige ben die hiermee worstelt. Ik heb niet een trauma ofzo dat ik het niet wil, ik voel me er gewoon oncomfortabel mee. En aan de ene kant vind ik het flauw dat ik mezelf er niet zomaar overheen kan zetten en dat het een ā€œdingā€ is maar aan de andere kant denk ik ook ja maar ik mag dit gevoel ook gewoon hebben.

Nou ja ā€œgelukkigā€ voorzie ik niet dat ik dit dillema irl tegen ga komen binnen afzienbare tijd en zo wel dan ga ik natuurlijk een poll maken :sunglasses::rofl:

2 likes

Huh ja dat was ik, maar denk per ongeluk verwijderd, was niet de bedoeling :sweat_smile:.

Maar idd, je bent nergens toe verplicht en dit mag je gewoon vinden. Bij mijn vader zorgt dat soms wel voor spanningen omdat zijn familie allemaal nog heel katholiek zijn (ander land, dus krijg er zelf niet zoveel van mee). Maar hij blijft stug volhouden, vind ik ook goed van hem.

1 like

Ik vind het moeilijk om echt een goed advies te geven omdat ik de situatie ook best ingewikkeld vind en er denk ik ook allerlei kleine factoren meespelen die je nu misschien niet noemt. Maar hoe dan ook zou ik altijd comfort (dus een fijn sociaal leven in de buurt, een baan waar je blij van wordt, een zo prettig mogelijke woning en een zo kort mogelijke reistijd naar je werk) verkiezen boven geld, voor zover het nog realistisch is natuurlijk he want als dat betekent dat je financieel heel krap zit is dat ook niet comfortabel.

3 likes

Ik zoek een ā€˜gefeliciteerdā€™ kaart/plaatje voor een bruiloft maar dan zo lelijk mogelijk.
Een beetje in deze stijl:
8 Keer het beste van 'Fotoshoot in Turkije met sgatje' (we missen jullie!)  | Upcoming
Denk aan de glitterplaatjes die je schoonmoeder vroeger op hyves zette om haar buurvrouw een mooie zondag te wensen. Dat dus. Waar vind ik dat? Of welke zoektermen moet ik daarvoor gebruiken? Wat ik tot nu toe heb gevonden is gewoon niet lelijk genoeg.

13 likes

Weet iemand hoe je een video van een nieuwswebsite kunt downloaden/rippen? Ik weet dat er video converters bestaan, maar dit is dus geen YouTube-link ofzo maar echt een video middenin een tekst? Dus dan pakt 'ie de url niet

Kun je het linkje even pmā€™en? Het geluid kan ik sowieso voor je regelen, beeld moet ik even voor kijken

2 likes

010

huwelijk_006

unnamed (3)

20 likes

Hahahaha jaaaaa! Love it. Dat de eerste begint met ā€˜sterkteā€™ ook.

Mijn vriend zit voor de cringe in een Facebookgroep met mensen die zulke plaatjes maken. Zij bedoelen het alleen serieus haha. Die groep heet TEKSTPLAATJES PARADIJS, denk dat je daar wel wat kunt vinden :stuck_out_tongue:

3 likes

Thanks. Dat zijn de goede plekken! Ik zit me echt kostelijk te vermaken.

2 likes

@LastYoungRenegade ik hoopte dat iemand wist hoe je deze je

kunt verwijderen want lokdozen en sprays voor mieren werkt en niet nootmuskaat en kaneel ook niet

1 like

Mieren houden niet van koper dus het kan helpen om muntjes van 5 cent neer te leggen op de plek waar ze vandaan komen.

2 likes

Al zelfrijzend bakmeel gestrooid? Dat nemen ze mee naar hun nest en dan imploderen ze. Best sneu, maar ja :joy: Er is ook poeder, maar niet handig met huisdieren (vaak dodelijk).

2 likes

Jongens wat is een ā€˜dikke escaā€™ ???

Dikke escalatie!!

1 like