Ik heb misschien een dilemma. Ik heb op mijn werk intern gesolliciteerd op een functie waarvan ik vind dat ik er qua werkzaamheden perfect op aansluit. Enige ding is dat het voor 36 uur is en ik pas vanaf januari 36 uur beschikbaar ben en tot januari 24 uur i.v.m. studie. Maar ik hoop dat ze dat voor die paar maanden niet erg vinden, want ik denk dat ik qua wat ik al heb aan werkervaring in mijn voordeel gaat werken en ik werk er natuurlijk al (wel andere locatie en andere afdeling). Maaaaar nu sta ik dus sinds mijn 18e ingeschreven voor sociale huur in mijn geboortestad en dat is dus de enige stad waar ik enigszins kans maak op een sociale huurwoning. Tegen de tijd dat ik in mijn huidige woonplaats genoeg inschrijftijd heb, verdien ik alweer teveel. Nu had ik laatst op een project gereageerd en nu ga ik steeds door naar de volgende ronde en nu zit ik bij de laatste 100. En dan zul je net zien dat ik en die baan krijg en die woning. Maarja wat dan? Op mijn werk komt iedereen met ov omdat ze nauwelijks parkeerplaatsen hebben. Wel gaan wij niet terug naar het oude normaal en kan ik dus ook deels thuiswerken. Dus stel ik krijg allebei, dan moet ik uit het volgende kiezen:
-
Woning + baan betekent ā¬600 aan huur, 2 uur met ov Ć³f 1 uur rijden en dan (als ze geen parkeerplaats voor me vrij kunnen maken) dagtarief in een parkeergarage. Dat is dan hopelijk max 2 keer per week denk ik?
-
Appartement in het gebouw waar ik nu woon van ā¬1000, 30 minuten met ov
Woning en appartement zijn qua oppervlakte even groot, alleen die woning heeft nog een klein tweede slaapkamertje wat wel chill is vanwege thuiswerken wat bij ons wel blijft. Ov wordt 100% vergoed, km kosten met auto maar heel erg weinig en parkeerkosten niet. Wat zouden jullie doen?
Optie 1 is uiteindelijk dan wel goedkoper denk ik en ik kan wat meer sparen wat ook niet verkeerd is