madeira qua temperatuur wel geloof ik. maar hele jaar droog lijkt me niet, gezien de mooie natuur haha.
volgens mij noemen ze het ook het eiland van de eeuwige lente
Ik wil in mān zomer vakantie een maandje proef periode doen voor Nextstory of Storytel. Iemand ervaring met beide of een van de twee?
Ik heb een tijdje Storytel gehad toen ik nog 90min in de auto zat elke dag, vond het echt heel relaxt! Heb het daarna nog even aangehouden, maar toen fietste ik korte afstanden van 10min en dat vond ik dan net te kort om er lekker in te komen, luisterde er thuis eigenlijk nooit naar. Sommige mensen zetten een boek op(aan?) en gaan ondertussen schoonmaken of studeren ofzo, maar dat kon ik niet en eindigde dan op de bank luisterend naar mijn boek haha.
In Burundi is het wel altijd rond de 20-22 graden, maar daar zijn enkel de winters droog, in de zomer regent het wel veel.
Heeft iemand toevallig een abonnement op de vpro gids?
Ik pm je!
Volgende week zijn mijn vriend en ik zoveel jaar samen. 30 augustus is hij jarig. Heb vandaag een cadeau voor hem gekocht omdat het nu in de aanbieding was. Zal ik dat komende week al geven of wachten tot zijn verjaardag? Ik kan het dan wel niet meer retourneren.
Die vraag kun je toch ook gewoon aan hem stellen?
Ik heb Storytel en heb het vaak aan in de auto. Als er een praatprogramma is of geen leuke muziek op de radio, dan zet ik Storytel aan en vind dat echt heerlijk!! Veel keuze en fijne voorlees stemmen
Nou nee want ik wil hem niet laten weten dat ik een cadeau gekocht heb voor hem.
Ik heb Storytel. Ik vind de app prettig werken en er staan veel leuke boeken op. Meer boeken en ook nieuwere dan ik dat kan luisteren via mijn bibliotheekabonnement. Je zou ook beiden kunnen nemen of gewoon 1 testen en als het niet bevalt de ander proberen
Storytel gebruik ik de laatste tijd om te kunnen slapen. Er zit ook een sleeptimer in Storytel en als je die aanzet, stopt je boek automatisch als de tijd verstreken is. Daarna kan je dan kiezen om verder te luisteren, of terug te gaan naar het punt waarop je timer begon. Dat scheelt zoeken als je halverwege in slaap bent gevallen.
Ja nu al geven als je niet zeker bent of hij het cadeau wil houden. Maar eerst aan hem de keuze laten. Dus alleen als hij niet wil kiezen haha
Ik zit er aan te denken om een āVijf jaren planā te gaan maken voor mijzelf, een beetje als houvast om ergens naar toe te werken. Zowel werk/privĆ©.
Iemand daar ervaringen mee en of dat een beetje resultaten heeft geboekt? (ik ben nieuwsgierig)
Nee hoor, er gebeurt niet zoveel als je een maandje langer blijft rijden. Ik zou het onderhoud niet te lang uitstellen want dan heb je wel kans op meer slijtage maar een maandje zal niet zoveel verschil maken. Helemaal gezien de lage KM stand zou ik mij hier niet te druk om maken.
Ik zelf doe meestal iedere 5000 km een beurt, en als de scooter nieuw is aangekocht dan kan het geloof ik zelfs pas na 7500 in het eerste jaar!
Ik maak ieder half jaar een 3 maanden, 1 jaar, 5 jaar en lifetime plan (zo staat het in mijn planner namelijk) mij geeft het wel hou vast.
Je mag altijd pb-en als je meer wilt weten
Dat kan wel! Ik zou hooguit even je oliepeil checken, maar verder kan het niet zo veel kwaad volgens mij.
Bij mijn nieuwe scooter moest ik na 1000km en daarna pas bij 5000. Dus kan prima. Misschien zelf een keer olie checken/bijvullen/verversen
Dit is voor het eerst dat ik lees dat iemand hier ook moeite mee heeft!
Ik heb nog nooit in deze situatie gezeten maar heb echt precies hetzelfde als jij (edit ok niet precies hetzelfde als jij maar ik wil gewoon niet naar een geloofsdienst). Een huwelijk/doop/begrafenis in een kerk/moskee/synagoge/graancirckel zou ik echt heel lastig vinden en er eigenlijk liever niet heen gaan.
Maar ik ben dus nog nooit daadwerkelijk in die situatie geweest en weet dus niet wat ik zou doen. Ik neig naar niet gaan maar heb hier wel eens discussies/gesprekken over gehad en niemand kon hier begrip voor opbrengen (š„²) dus lastig. Het is mij ook niet perse de moeite waard om een relatie voor op het spits te drijven denk ik.
Ik ben bij de doop van mijn nichtje (als in: dochter van mijn oom) wel mee de kerk in geweest, maar heb in een achterafzaaltje het geluid bediend. Dat vond ik een mooie tussenweg Voor begrafenissen zou ik persoonlijk wel een uitzondering maken. Maar ik zou in ieder geval absoluut geen hostie gaan halen. Bij de begrafenis van mijn opa tien jaar geleden was ik de enige van 100+ man die dat niet deed. Vond het al knap genoeg van mezelf dat ik de kerk niet uit liep. Maar heb er wel lang moeite mee gehad, voor mijn opa was geloof heel erg belangrijk, hij heeft zelfs op zijn sterfbed nog gezegd dat hij hoopte dat het geloof ook voor zijn kleindochters levend bleef, en zelfs op zijn begrafenis kon ik het niet volledig opbrengen.