Durf te vragen #5

Is jullie contract voor onbepaalde tijd? Dan lees ik dat minimaal 12 maanden wel mag. Alleen ik denk dat je wel kans hebt dat je er onder uit kan komen omdat er zoveel mis is gegaan. Maar ik heb er verder helemaal geen verstand van.

Ik zou ook contact zoeken met het juridisch loket want die zullen hier ook wel veel info over hebben.

3 likes

@Mila echt heel klote. Kut dat dat in jullie contract staat wat jullie hebben ondertekend. Ben benieuwd wat rechtsbijstand zegt!

Alleen dat over die buren en een duur appartement hebben vind ik persoonlijk geen argument om er eerder uit te mogen. Buren kun je nooit van te voren voorspellen en staan los van jouw contract lijkt me. En heeft de huurbaas ook niet perse aan te doen. Ja kiezen wat voor soort mensen je erin zet maar ook dan ben je niet gegarandeerd of het rustig blijft. Maar hij is ook niet eigenaar van dat pand zelfs. Ik heb ook niet gekozen voor die tering overlastgevende mensen tegenover me en is ook mijn nummer 1 reden om te verhuizen als het kan. :tired_face:

4 likes

klopte niet wat ik zei

Ja en in eerste instantie klonk het ook of er illegale woningen in het gebouw zijn gerealiseerd = daarom kun je je niet inschrijven. Die oplossing, bij iemand anders inschrijven, is een tikkie frauduleus, maar vind het vervolg, verschillende eigenaren? Ook nog steeds discutabelā€¦ dus misschien kun je daar nog iets mee idd

3 likes

Correctie: de artikelen uit het BW zijn dwingend recht dus daar mag je niet van afwijken. Probleem is natuurlijk wel dat jullie de overeenkomst hebben getekend en daar zal je verhuurder zich wel op beroepen.

@Mila

Ingevolge artikel 7:271 lid 1, vierde volzin, BW heeft de huurder de bevoegdheid ā€“ met inachtneming van de opzegtermijn van minimaal Ć©Ć©n maand en maximaal drie maanden ā€“ de huurovereenkomst tussentijds op te zeggen. De aan de huurder toekomende opzeggingsbevoegdheid is ingevolge artikel 7:271 lid 7 BW van dwingend recht en kan derhalve niet contractueel worden uitgesloten.

uitgelegd: de afspraak in je huurovereenkomst is niet geldig en opzeggen mag.

3 likes

aangezien ze er nu 9 maanden wonen zal de verhuurder de opzegtermijn op 3 maanden gooien ben ik bang en dan zitten ze alsnog op een jaar šŸ„²

maar ik zou ff naar dat inschrijven kijken. ik kan het niet zo goed vinden maar misschien is een huurcontract wel helemaal niet geldig als iemand officieel geen eigen woning krijgt/op papier bij huiseigenaar in gaat wonen. (dan kan je m gewoon smeren zonder uberhaupt opzegtermijn)
hebben jullie je ondertussen wel ingeschreven @Mila ?

Ik ben nu aan het uitzoeken of dat mag, in principe is de opzegtermijn gelijk aan de betaaltermijjn en dat lijkt me maandelijks

4 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het ā€˜help ik zoekā€™-topic

Ik wil nog nieuwjaarskaartjes sturen, maar de decemberzegels zijn geldig tot en met 6 januari. Betekent dat dat ik mijn kaarten op 6 januari nog in de bus kan doen? Of moet ik een marge aanhouden?

Heb je in je huurcontract een betalingstermijn staan? Als dat maandelijks is, is je opzegtermijn wettelijk ook een maand. Betaal je per 3 maanden, dan is je opzegtermijn 3 maanden. Als het er niet in staat, maar je betaalt wel maandelijks dan is het als het goed is ook een maand opzegtermijn.

1 like

neem aan te versturen t/m 6 jan, zo lees ik het tenminste
jij weet toch niet of de post er 2 of 4 dagen over gaat doen?

2 likes

Ik heb dit helaas zelf ook gehad.
Mijn overeenkomst was voor onbepaalde tijd met een minimum van een jaar. Na een jaar kon ik opzeggen met een maand opzegtermijn. Wat ik toen heb gedaan, om er eerder uit te mogen, is zelf een nieuwe huurder vinden. Toen is de verhuurder akkoord gegaan met mijn opzegging. Misschien kan je dat nog overleggen?

1 like

Ik zou het tot en met 6 januari gewoon doen, hoor :slight_smile:

@Mila check eerst even het bestemmingsplan en als hier bijvoorbeeld in staat dat er alleen Ć©Ć©n huishouden mag wonen, dan kan je een verzoek om handhaving of melding (kan anoniem, verzoek om HH niet) bij je gemeente indienen. Je kan altijd even bellen met bouw en woning toezicht van de gemeente, maar als dit wonen hier is toegestaan (daar kunnen zij antwoord op geven) kan de gemeente je niet verder helpen helaas.

1 like

Beetje een kut vraag, maar hoe verdien je snel en makkelijk geld? Ik moet beter gaan sparen, maar hou er ook van om veel dingen te kopen. Ben nu al dingen op marktplaats aan het zetten, maar schiet nog niet echt op.

Ik werk al fulltime en doe ernaast een studie, vandaar dat het ā€˜makkelijkā€™ moet zijn en niet teveel tijd moet kosten. Zou het liefst via insta iets doen, maar wil niet met mijn hoofd online en niet commercieel ingesteld.

Je eerste zin is typisch voor de financiƫle traders.
Snel en makkelijk geld verdienen is een beetje een tegenstrijdigheid.
Kan je wat bijverdienen bij de horeca als die terug open zijn? Daar zoeken ze altijd wel mensen.

3 likes

Ik zou een staatslot kopen dan :woman_shrugging: :crazy_face:

4 likes

Dit moest ik even googelen, gaat om aandelen toch? Misschien dat ik me toch moet verdiepen hierin, maar niet perse wat ik zou willen. Ja daarom ook een kut vraag. Maar was meer in de trant van gebruikte sokken ofzo verkopen haha. Een extra baan is niet te te doen met de uren die ik nu al maak.

@MaartenvanRossem sowieso.

Ik las van de week een verhaal over een vrouw die haar scheten (in pot) verkoopt.

En laatst in het opbiecht-topic over sokken verkopen geloof ik. Kan gewoon via Marktplaats!

5 likes

Als je er weinig over weet, dan moet je dat niet doen. Beleggen houdt een risico in, zou eerder sokken of zo verkopen.

2 likes