Crypto kan ook, dan moet je vooral gaan daytraden met onbekende tokens. Maar is ook een flink risico en moet je wel wat verstand van hebben en daarbij ook nog constant in de gaten houden, anders ben je zo alles kwijt. @PizzaFunghi
Maar dat doe je met geld dat je kan missen. Zeker niet met geld dat ze nu niet heeft.
Oh daar had ik ffe overheen gelezen, ja je hebt zeker gelijk!! Alleen geld wat je in principe makkelijk kwijt zou kunnen.
Zeker mee eens. Het is absoluut niet dat ik geen geld heb. Maar wil gewoon kunnen blijven kopen/uitgeven, maar ook meer sparen. Zo ver dat mogelijk is.
Zie om mij heen veel met crypto bezig zijn, maar als ik er al aan zou beginnen, moet ik me eerst goed inlezen inderdaad
Heeft iemand een idee waar ik de aflevering van “waar is de mol” met peter R de vries terug kan kijken?
Ik kan hem werkelijk nergens vinden, het schijnt seizoen 3 aflevering 6 te zijn maar dat is hem dus niet.
Er komen nog met de jaarwisseling een paar vrienden langs en daarvoor wil ik wat oliebollen/appelbeignets in huis halen, nu vroeg ik me af: hoeveel oud-nieuw snacks zouden jullie per persoon rekenen? Ik ben van plan om ze bij de bakker te halen. Dacht zelf aan 3 oliebollen + 1 appelbeignet per persoon, of is dat weinig? Voor mij zelf echt zat, maar heb hier geen verstand van haha
Jaa zoiets lijkt me prima! Zou wel nog ff vragen of ze die dingen überhaupt allebei eten!
Zou ik zelf ook prima vinden! Maar alsnog zou ik wel bang zijn dat m’n visite te weinig eten krijgt haha dus ik zou sowieso Chips (of nog iets anders wat je makkelijk kan bewaren als het overblijft) in huis halen
Ik vind dat wel veel, maar vooral omdat ik me niet kan voorstellen dat dat het enige is wat je eet op zo’n avond. Ik denk bij snacks namelijk ook aan chips, brood met dips oid, kaas, olijven, (vegetarisch) bittergarnituur
Dat eet ik namelijk allemaal ook op zo’n avond dus dan passen er meestal maar 2 oliebollen bij
Juist vanwege de afwisseling, alleen 4 oliebollen/beignets lijkt me nogal zwaar
Was niet helemaal je vraag haha maar heb zelf al veel snacks gehaald voor oudjaar, vandaar
Ik vind het niet super veel hoor. Zat zelf aan meer te denken, vijf ofzo pp en dan twee appelbeignets. Oliebollen eet je zo weg. Als je idd allemaal andere hapjes erbij doet dan zou ik het zo houden wat je nu zelf zegt. Je kan ze altijd de volgende dag nog eten.
@kleinmaargroot @Luipaard @Brum @Marquez bedankt allemaal voor het meedenken! Fijn om het zo even van verschillende kanten te horen. Ik ben inderdaad van plan om nog andere dingetjes op tafel te zetten, want alleen zoetigheid vind ik zelf ook niet chill. Denk dat ik het dan zo hou
Heeft iemand een handig formatje om aantekeningen en actiepunten in te maken in een terugkerend wekelijks werkoverleg?
Hebben nu een actielijst en besluitenlijst in Excel, maar dat voldoet net niet, geeft net te weinig context.
Wat voor zaken zou je precies willen meegeven? Ik hou ook een actietabel (in Excel) bij op mijn werk, maar door de juiste kolommen (uit welk overleg het actiepunt komt, de risicograad, opvolging nodig etc.) is het vaak wel makkelijk filteren naar context. Dus ja, wat zijn je noden precies?
Oh nooit over nagedacht bij oliebollen, wat goed om te weten!
Wat voor informatie mis je? Inhoudelijke informatie over de bespreekpunten of meer “wie, doet wat, wanneer”?
Indien dat laatste: Wij werken met het planbord in Teams en daarnaast een agenda + korte notulen. Trello is een soortgelijk programma voor teamplanningen, heb ik ook wel eens mee gewerkt en dat beviel wel.
Haha dit klinkt me al te complex. Denk dat ik nodig heb:
- omschrijving “issue”
- is het een mededeling ter info, een besluit of een probleem/vraagstuk
- met wie is het besproken
- is er een actiepunt en zo ja voor wie
- is het afgehandeld of staat ie open
- eventueel nog urgentie
Nou het feit dat ik er nu over na moet denken door jouw vraag biedt me al wat meer houvast.
Ik eet zelf maximaal 2 oliebollen + 1 appelflap ,maar dan moeten ze wel echt heel lekker zijn. ik zou zeggen ruim voldoende
Ik had ooit 5 oliebollen pp gekocht toen ik met 10 man oud en nieuw ging vieren. Zat ik de volgende dag nog met 30 oliebollen
Maximaal 3 pp is echt prima @Pandabeer!
Ok! Dus zoals ik het begrijp gaat het vooral om (gemelde) incidenten die verder opgevolgd moeten worden. Ik denk op zich met de zaken die je beschrijft dat je wel al een heel eind zou kunnen komen met een Excel-tabel met de juiste kolommen (vooral ook waarin je gemakkelijk een optie zou kunnen selecteren (bv.: kolom status: lopend/afgehandeld/niet meer relevant/…; kolom urgentie: hoog/gemiddeld/laag/…).
Op mijn werk (ZH) gebruiken we ook een Zenya/iProva-systeem om incidenten te melden; dat lijkt me ook wel aan te sluiten bij je noden maar weet niet of dit (financieel o.a.) bij kleinere bedrijven past.