Durf te vragen #5

Ik ben er gisteren in gaan zitten en het zit echt wel krap en opstaan was een hel, maar het lukt wel, ik heb maat 46

1 like

Te klein

1 like

Weet iemand een leuke, persoonlijke (:crazy_face:) tekst voor medewerkers van een schoonmaakbedrijf? Het is een groot bedrijf, redelijk veel medewerkers. Voor op een kerstkaartje!

Zit hier iemand bij ASN bank die mij kan vertellen of je op de spaarrekening potjes kan maken (om een budget te handhaven bijvoorbeeld)?

Ja dat kan!

1 like

thanks! dan ga ik toch de overstap maken haha

1 like

Een bos bloemen met ik denk aan je en/of een maaltijd of tegoedbon van een lokaal restaurantje? Koken of andere dagelijkse klusjes zijn dan typisch van die dingen waar je hoofd even niet naar staat.

2 likes

Ik vond browniesperpost heel leuk. En ik heb ooit van iemand van hier een doosje gezichtsmaskers gekregen en dat vond ik ook heel fijn.

3 likes

Misschien iets van zaadjes die ze kan planten die in het voorjaar voor mooie bloemen zorgen ofzo? Je hebt ook wel van die bloemenzaad-pakketjes die door de brievenbus kunnen

4 likes

Chocstar!

Woont er iemand in (de buurt van) Helvoirt?
Ik kan daar nu een huurwoning krijgen en ik ben er eens doorgereden, maar het lijkt me echt een dood dorp. Verkeerde moment of?..

Ja het is ook een keer zuchten en je bent er weer uit omdat het zo klein is, maarja je bent zo in Den Bosch dus het is ook net waar je naar op zoek bent? Volgens mij zit er qua winkels wel genoeg om er gewoon normaal te kunnen leven en boodschappen te doen.

2 likes

Zo lang het geen Helmond is :woman_shrugging:t4:

6 likes

Voor een dorp lijkt het me wel leuk! Ligt lekker centraal ook

Je kunt inderdaad potjes maken op je spaarrekening, maar niet zoals ik het gewend was bij mijn vorige bank (ING).

Als je een gezamenlijke rekening hebt kun je bijvoorbeeld niet allebei bij de potjes.

En je kunt niet rechtstreeks vanuit een potje geld terugboeken naar een lopende rekening. Je kunt dan alleen de totale spaarrekening selecteren en zult nog extra in die rekening het bedrag van het potje omlaag moeten zetten als je iets wil terugboeken.

Die twee dingen maken het voor mij wel onhandig moet ik zeggen. Maar als je potjes puur gebruikt als kleinere spaardoelen en niet regelmatig wil terugboeken dan werkt het top.

4 likes

Ultieme tip hiervoor is www.prettigparkeren.nl

1 like

Iemand ervaring met bestellen bij Hey Harper of met UPS? Ik had al een mailtje gekregen dat het pakje verzonden was en dat ik nog updates zou krijgen via mail/sms maar die kwamen dus maar niet. Er zat wel een ups tracking code in die mail en door daarop de klikken kom ik op de UPS site bij een boodschap dat m’n pakje schijnbaar al dagen eerder is afgeleverd bij ‘CASA’. Verder geen adres of niks. Ik heb ook geen briefje in de bus gehad. Er is wel een Casa-winkel in m’n stad maar die ligt toch een klein kwartier van hier. Iemand enig idee wat ik moet doen? De UPS chat is niet zo behulpzaam. Heb ook alvast een mailtje naar HH gestuurd.

Hier zijn wat screenshots:

Edit: mijn vriend was trouwens ook thuis op dat moment en er is niet aangebeld en niets in de bus gestoken.

Wat is dat ding met al die vintage sieraden-shops? Gaan echt voor goed geld over de toonbank. Heeft iedereen ineens alle sieraden van hun oma’s en oude buurvrouwtjes opgepoetst en te koop gezet? Wel toevallig dat het allemaal dezelfde soort ringen zijn.
Ik snap niet zo goed wat er vintage aan is, want het lijken allemaal dezelfde ringen, die je eerder inkoopt dan toevallig allemaal tegenkomt op een gezellig rommelmarkten.

De shops met veel ringen kopen die kopen wel in ja, maar dat zegt niets over of ze wel of niet vintage zijn! Er zijn gewoon handelaren waar je die ringen tweedehands ringen kunt inkopen. Maar dat heb je bv ook voor vintage meubels! Daar heb je ook groothandels voor, maar die meubels zijn wel tweedehands ook.

Mijn ervaring is dat ook al ga je klagen, er niets mee wordt gedaan. Je zal het of moeten ophalen of gewoon laten liggen zodat het wordt teruggestuurd naar de verzender.

2 likes