Durf te vragen #5

ik ga graag in bad (heb zo’n zitbad) en laatst had ik voor het eerst een bruisbal geprobeerd en daar heb ik een leuke schimmelinfectie aan overgehouden. dus ik vraag me af of er vulvavriendelijke badspullen bestaan en of iemand daar ervaring mee heeft?

3 likes

Niet die, maar wel eentje over prijzen bepalen. Die vond ik heel fijn. Ik vind de prijs van jouw cursus niet belachelijk, maar wel goed om te weten is dat ze vooral focust op ondernemers. Dus dat is wel het gros van de andere deelnemers denk ik.

2 likes

Wat staat hierover in je huurcontract? Bij mij stond expliciet wanneer ze de borg terug moesten betalen (binnen 2 maanden). Dat soort bepalingen zijn de beste houvast!

Helaas staat er geen woord over in :unamused:.

1 like

Misschien heb je hier wat aan

1 like

Je kunt het beste een schriftelijk verzoek tot betaling versturen waarbij je een termijn geeft waarbinnen je het geld wilt ontvangen. Als ze zich hier niet aan houden, een aanmaning versturen met eventuele kosten voor als de vordering via een incassobureau of deurwaarder moet worden geïnd.

Helaas is er geen wettelijke termijn voor het terugbetalen, dus als het niet in je contract opgenomen staat kan het echt gehannes zijn om je borg terug te krijgen.

Je kunt ook altijd even bellen met het Juridisch Loket. Zij hebben ook voorbeeldbrieven om te helpen.

2 likes

Oh wat stom zeg! Er is helaas geen wettelijke termijn dus wat @radio ook zegt, schriftelijk versturen met uiterste datum en evt aanmaning en juridisch loket. En alles dat ze evt per telefoon zeggen, zorgen dat het ook schriftelijk vastgelegd wordt. Dus liefst alleen contact per mail, anders aan hun vragen of ze het per mail bevestigen wat ze telefonisch zeggen en als ze dat niet willen zelf mailtjes met ‘zoals zojuist telefonisch besproken…’

1 like

Craft blijft ook jaaaaren goed. M’n vriend en ik hebben al 7 jaar een thermoshirt van Craft en die zijn nog steeds prima, na veel gedragen te hebben. In die van m’n vriend zitten wat kleine gaatjes maar alsnog vind ik het echt goede kwaliteit!

1 like

Weet je zelf de begin- en eindstand van afgelopen jaar? Dan zou ik dat sowieso controleren!

Ik weet niets van baby’s, maar een vriendin is zwanger dus ik heb handschoenen besteld voor de baby. In de kleinste maat, ‘maat 1’. Nu zijn ze eindelijk binnen, alleen lijken ze mij een beetje groot. Maar misschien hoort dat zo?

Foto

Ik kan op de website van het bedrijf niets vinden over de maten van de babyhandschoenen. Zou iemand zo op het oog hier iets over kunnen zeggen?

2 likes

Ziet er op het oog te groot uit voor een newborn (meer wat rond de 1/2 jaar zou ik zo zeggen?), maar kun je makkelijk om een mouwtje heendoen als ze te groot zijn zodat het wel warme handjes houdt en de vingers nog ruimte hebben.

1 like

Ze zijn inderdaad wat groot maar baby’s hebben vaak nog niet echt wantjes aan dus heel erg is dat niet.

1 like

Oh dat wist ik niet eens! Haha. Leek me wel handig voor de kou.

@Anna88 oké bedankt, goed om te weten! Misschien is het niet zo erg als ze pas volgende winter goed passen? Alleen minder leuk als kraamcadeau dan :thinking:

1 like

Ze krijgen waarschijnlijk al zoveel voor de kraamtijd!
Juist heel leuk cadeau zo.

Ik heb laatst aan een vriendin een zwembroekje cadeau gedaan voor haar pasgeboren zoontje, meer voor zijn peuter-tijd. Plus aan een collega een pyama voor het 2e jaar van haar dochter. Allebei heel goed bevallen, juist omdat ze dan ook al de set kleding voor tegen die tijd compleet hebben, ipv de miljoenste mini sokjes en knuffel

4 likes

Persoonlijk vond ik cadeaus voor het 2e levensjaar niet leuk. Het hoeft niet perse iets voor direct na de geboorte te zijn. Maar bv iets voor maand 3-6 is al leuker, vind ik.

2 likes

Zocht jij misschien krabwantjes /kriebelwantjes oid?
Ik heb er laatst een paar cadeau gedaan, die waren echt mini, de baby die te vroeg geboren is kon ze al aan. Heb ze van de hema!

1 like

Ik zou mooie wantjes wel leuk hebben gevonden hoor. Mijn kind draagt ze nu met 10 maanden. Veel te groot maar dat maakt niet uit.

2 likes

Nee, die kende ik nog niet! Ik dacht echt dat de baby wollen handschoenen heel hard nodig zou hebben omdat ie begin januari geboren wordt… :see_no_evil:

Maar ik ga sowieso nog een cadeau zoeken dat meteen/snel van pas komt. En iets voor haarzelf. Even bedenken of ik de handschoenen er dan bij doe.

1 like

Wel echt super attent om merino wollen wantjes te kopen, zo fijn materiaal voor babietjes! Wat iemand anders al zei: deze kunnen iig over de mouw van de jas heen, en in de ochtend kan het echt nog maanden koud zijn, dus denk wel echt een goed cadeau!

4 likes

Ik heb iets op Etsy besteld en met iDeal betaald. Ik bestelde het via de app, werd toen doorgelinkt naar m’n bankieren app en vervolgens naar Etsy maar dan in Safari. Nu is de betaling wel gedaan, maar heb ik geen ordernummer of bevestiging of iets dergelijks.
Bij m’n rekening staat ‘reservering’ bij het afgeschreven bedrag en rentedatum 6 december.
Iemand hier ervaring mee? Het geld is wel echt weg van m’n rekening. Heb al contact met de verkoper maar die vraagt om een ordernummer wat ik niet heb.