Durf te vragen #5

Heb deze sojabonen bij de toko gekocht. Weet iemand of je die nog moet koken? Staat niks op de verpakking hoe je ze moet klaarmaken.

Volgens mij moet je ze nog even verhitten ivm lectine-vergiftiging.

2 likes

Ben zwanger, dus ga ze toch maar even verhitten voor de zekerheid.

En bij sushi restaurants krijg je ze ook altijd warm toch?

Hoe werkt die vega favorieten kaart? Ik heb geprobeerd hem te scannen met de handscanner en bij de kassa zelf (bij de cadeaukaart optie) maar beide deed ie niks

Heb wel de kaart geactiveerd en producten gepakt die erbij hoorden

Heb je eerst op afrekenen geklikt? Dan kan je klikken op cadeaukaart oid bij het betaalscherm. Want als je hem dan scant doet hij het al het goed is wel

1 like

Ja ik zat wel in dat menu! Maar goed om te weten dat het daar gescand moet worden dan probeer ik het dit weekend nog een keer :joy:

1 like

Ik kende het fenomeen speelgoedbank helemaal niet. Mooi concept! Ik heb meteen gegoogled en contact opgenomen met de plaatselijke speelgoedbank.

De rest ook bedankt voor de tips!

1 like

Ik heb twee items besteld bij een Nederlandse webshop en de verzendkosten waren gratis want boven de 100 euro. Nu stuur ik het terug, zegt de webshop dat IK de gemaakte verzendkosten moet terugbetalen. Dus ze halen die bedrag van mn bestelling af. Dit heb ik nog nooit meegemaakt?? Mag dit überhaupt (gaat dus niet om retourkosten, die heb ik ook betaald).

Volgens deze link mag het niet, maar is een oude bron. De webshop heeft dit wel aangegeven op de website, dit wist ik niet.

En als ik in m’n recht zit, hoe kan ik dat dan het beste aangeven?

1 like

Bij de normale kassas’s kunnen ze ‘m intikken en dan werkt het ook! Echt een drama die kaarten. Werken nooit goed.

2 likes

Ik haal wel eens van die edamame die nog in hun schil zitten bij de toko en die zijn voorgekookt; je kan ze dus meteen eten na het ontdooien**. Ik denk dat de jouwe ook zijn voorgekookt, maar warm zijn ze toch lekkerder dus zou ze voor de zekerheid even stomen of koken. Overigens denk ik dat je het wel merkt als ze nog rauw zijn.

In restaurants zijn ze overigens ook altijd gestoomd/gekookt, en niet rauw!

Edit:
Oh ik lees net die link van @Huismus :rofl: Misschien zijn ze dan toch gewoon rauw van de toko? Ik verhit ze in elk geval altijd en in een sushirestaurant zijn ze ook altijd gestoomd maar soms gewoon afgekoeld.

** dat staat op de verpakking, dat je ze meteen kan opeten of even kan stomen.

Ik heb dit wel vaker gezien omdat mensen anders extra veel bestellen en dan alles weer terugsturen. Maar geen idee of het officieel mag

1 like

Maar ik stuur wel de hele bestelling terug, dus dat gaat niet op. Nu word ik daarvoor gestraft haha

Oh ja dat is wel kut idd :thinking:

Dan moet je ook de verzendkosten terugkrijgen.
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/internetaankopen-terugsturen

Edit: eventuele retourkosten kunnen wel voor jouw rekening zijn.

1 like

Ja dit gaat over retourkosten, niet over verzendkosten. Retourkosten betaal ik inderdaad zelf

1 like

Nee, kijk maar onder het kopje ‘bezorgkosten retour’.

1 like

Waar heb je die gekocht?

3 likes

Weet iemand de Facebook/instagram waar ze webshop artikelen achterhaalde op Alieexpress? Ik hoop dat ik het duidelijk uitleg. Wat ik bedoel is pagina’s die ‘ontmaskeren’ dat een artikel van Alieexpress komt. Een bekende van me heeft een sieraad bij een influencer gekocht en ik vermoed dat het gewoon van Alieexpress komt.

Bedoel je deze? Login • Instagram

Ja die inderdaad maar ik dacht dat er meer waren, hier staat het in ieder geval niet op.