Durf te vragen #5

pannekoekenmix waar je alleen water aan toe hoeft te voegen staat standaard in mn voorraadkast, ik heb eens in de zoveel tijd opeens trek in 2 kleine pannekoeken en ook niet standaard melk en eieren in huis.

maar dat je mixen zou kopen waar melk en ei bij moet begrijp ik ook geen hout van

2 likes

@inezweski super lief, maar heb het gevonden op Navigator! :grin:

1 like

Ik vind die lekkerder :no_mouth: Ik denk dat het komt omdat er in zo’n pak een mix van verschillende soorten bloem en meel zit. Dat heb ik niet standaard in huis.

11 likes

Mijn ouders hadden kinderen die zagen dat sinterklaas dezelfde schoenen had als de snackbarhouder of dat de stem hetzelfde was als die van een bekende. Dus toen mijn jongste broer 5 was heeft hij aan de hele kleuterklas verteld dat Sinterklaas een scam was. Ik ben jonger dan hij is dus ik heb ĂŒberhaupt geen actieve herinneringen aan ‘geloven in’.

To be honest: boeie, geef cadeaus!!! Maakt niet uit van wie :joy:. Ken wel kinderen die fucking mad waren toen ze er op hun 9/10e achter kwamen dat ouders ze voorlogen, vaak ook echt met hele constructies om te doen lijken alsof het wel echt was.

3 likes

Verschilt per filiaal volgens mij, mijn hema (klein filiaal niet in het centrum van een stad) is sinds kort ook op zondag open en krijgt dan vers gebak, de grotere filialen in het centrum sowieso ook. Kan me niet voorstellen dat er in jouw stad nergens een hema met gebak is op zondag. Bestellen is altijd minimaal 2 dagen volgens mij

1 like

Dat is expres zo bedacht, zodat de (vrouwelijke) consument zich niet al te ‘schuldig’ gaat voelen. Mooi marketing verhaal. Vrouwen in de jaren ‘50 bleken pas cake-mix te gaan kopen als ze wel iets moesten toevoegen. Volgens mij werd het ook expres een ei, omdat dat stond voor vruchtbaarheid uiteraard.

1 like

Wooooow wat is dit?? Wat zit er in het pakje dan?? Of is dit een grapje (meme) hoop ik?

hehehe dit bestaat echt

edit: kijk maar

Ik vond dit vroeger echt heel lekker! Ook zonder die extra dingen erdoor want de kruiden zelf maakten de omelet een stuk smaakvoller. Maar goed, nu doe ik het gewoon zelf want wat een onzin.

2 likes

Er horen inderdaad cadeautjes voor onder andere de baby bij, maar feliciteren dan weer niet echt. Geen idee of er achteraf ook nog cadeaus gegeven worden door degenen die er niet bij waren, maar dat is natuurlijk altijd heel lief!

1 like

Echt heeel lekker, probeer het!!

1 like

Ja klopt! Er zit ook boekweitmeel in voor de smaak en daarnaast is het gewoon handig, omdat je verder niet hoeft na te denken over het recept!
XXX iemands die bij koopmans productontwikkeling heeft gewerkt :stuck_out_tongue: (en ook pannenkoekenmix heeft ontwikkeld)

19 likes

Deze bedoel ik idd! Maar blijkbaar verschillende soorten meel lees ik nu.

Ik doe gewoon standaard zelfrijzend, ei, melk bij elkaar flikkeren tot de gewenste dikte :thumbsup:

1 like

Dank je wel, ik ga gewoon een cadeautje geven. :relaxed:

1 like

Huh waarom zelfrijzend?

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het ‘help ik zoek’-topic

Wassen jullie je winterjassen gewoon zelf in de wasmachine of brengen jullie ze naar de stomerij?

Ik heb een bontjas waarop staat dat hij gewoon in de machine mag maar een andere goede, waterdichte jas staat handwas. Dus dan moet ik eerst van dat waterdichte spul halen. Of ik breng hem weg

1 like

Ik was mijn winterjas altijd zelf met van dat speciale wasmiddel ivm waterdicht. Een vriendin brengt haar jas altijd naar de stomerij want het was echt een hele dure jas en op deze manier blijft die het mooiste. Het kan eigenlijk allebei wel. Als je toch speciaal wasmiddel moet kopen zou ik de stomerij kiezen.

2 likes

Ik heb een fjallraven jas (op advies van de winkel) gewassen op handwas en daarna opnieuw behandeld met de daarvoor bedoelde wax. Andere winterjassen breng ik aan het einde van de winter of net voor de winter naar de stomerij.

2 likes

Ik durf alleen mijn nepbont- en teddyjassen zelf te wassen, de rest gaat naar de stomerij.

1 like