Durf te vragen #5

Het pasgeboren zoontje van een vriendin heeft zijn ceremonie gehad waarbij zijn haar wordt afgeschoren. Is het gebruikelijk om het kindje hiervoor een cadeau te geven of de ouders te feleciteren ofzo? Ik ben er niet bij geweest, maar ben benieuwd of ik bijvoorbeeld een kaartje kan sturen of een cadeautje kan geven, of dat dat helemaal niet gedaan wordt.

Heeft iemand toevallig nog een publiekrecht wettenbundel (gaat om t WvSr) liggen van voor 2020? En zou je dan een foto kunnen maken van een inmiddels vervallen artikel voor mij?

1 like

Die kan je gewoon terugvinden op wetten.overheid.nl toch?

@teigetje : regeling geldig op instellen op een datum voor de vervaldatum.

@Teigetje of via het icoontje tekst vergelijken en dan een eerdere versie kiezen.

1 like

@Hermione oooh wist ik niet, thanks!

1 like

Is dat een ding? Ik ken dat helemaal niet!

1 like

Heeft er iemand hier zoā€™n ring deurbel (video deurbel)? Is het een aanrader en werkt het goed?

1 like

@M0nan

1 like

Mijn ouders hebben er eentje thuis. Het is wel handig. Iedereen heeft gewoon de app op zn telefoon. Mochten mijn ouders er niet zijn dan kan ik vanuit waar ik woon ook gewoon de bel opnemen. Ik laat ook heel vaak mensen schrikken ermee. Is wel grappig. Nee maar goed, het is wel fijn. Als er beweging is krijg je daar een melding van. Als er iemand aanbelt kan je erdoorheen praten. Ja het is ideaal

2 likes

Ik bezorg soms krantjes vanuit mā€™n werk en ik vind het altijd heel heftig dat ik ergens een krantje in de bus doe en diegene dan letterlijk ziet wie ik ben en dat ik voor zā€™n deur sta. Ik vind het echt voelen als een grote inbreuk op mijn privacy en snap ook niet dat dit soort artikelen mogen bestaan.

29 likes

toen ik een taart voor op zondag wilde bestellen, moest ik die op zaterdag komen halen
denk niet dat ze morgen gebak geleverd krijgen maar weet niet of ze wat in de vriezer hebben liggen ofzo

Ja dat vreesde ik alā€¦ nja Koopmans here I come. Gelukkig mag er door Corona toch niemand bij me thuis komen :joy:

1 like

Grotere filialen krijgen volgens mij wel gebak. En anders is er meestal wel wat over. Maar dan heb je dus ā€œoudā€ gebak. Wat overigens met t meeste prima kan. Kijk een zaterdag kan drukker zijn dan gepland waardoor er niet meer is maar over t algemeen zal een winkel niet zo bestellen dat er helemaal niks meer is. Als je t niet erg vind dat t van vandaag is dan kan je altijd even bellen.

1 like

Ja hoor! Als je het art stuurt dan maak ik een foto voor je als het nog nodig is :).

@banksy Wat grappig, ik ken het uit de islam, dan scheren ze het hoofd en moeten de ouders de waarde van dat gewicht van het haar in goud doneren aan arme mensen (ik hoop dat dit duidelijk is).

2 likes

In het hindoeĆÆsme: Moeran sanskaar: kaalscheren van het hoofd van de baby | Mens en Samenleving: Religie

1 like

Je bent pas een echte moeder als je een Koopmans repertoire hebt!!!
Heel veel succes, mijn persoonlijke favoriet is de appeltaart mix met zelf toevoegen alle ingrediƫnten behalve meel

11 likes

Wat interessant! Nooit van gehoord, leuk om wat over te leren!

1 like

Hahahahahaha ja als je Koopmans het werk wil laten doen hoef je alleen maar een kilo appels te schillen :pray:

1 like

Koopmans is precies zoā€™n Knorr wereldgerecht.

Ik snap ook niet waarom mensen pannenkoekenmix kopen???

5 likes

En deze klassieker

Alleen zelf even groente en ei toevoegen

9 likes