Durf te vragen #5

Ik dacht dat zowaar elk postnl ‘postkantoor’ (oftewel verzendpunt) dat heeft in verschillende maten. Meestal hebben ze de doosjes uitgevouwen staan zodat je makkelijk de maat kan zien.

1 like

Het is misschien wat zweverig, maar een tip die ik eens heb ontvangen voor tijdens stressvolle situaties is: Beide voeten in contact met aarde en het verdriet weg laten stromen de aarde in. Rustig blijven adem halen. Achterover leunen om afstsnd in te bouwen tussen jou en de situatie.

Lijkt me erg lastig en ik begrijp dat je het huilen erg vervelend vindt.

6 likes

Een koffie valt niet onder laden en lossen dus als je bezwaar maakt met deze reden dan heeft het weinig nut.

Onder laden en lossen verstaat de wet: 'Het onmiddellijk, nadat het voertuig tot stilstand is gebracht, bij voortduring inladen of uitladen van goederen van enige omvang of enig gewicht, gedurende de tijd die daarvoor nodig is.

1 like

Je kan proberen een bezwaar in te dienen en te beroepen op de zgn pardon tijd van 10 minuten. Maar ook dat wordt moeilijk, want het is betaalde zone en dan nog moet je wel zelf aannemelijk maken dat je om X tijd bent komen aanrijden en X zo laat weer weg was. Je kan het proberen en vragen aan het bestuursorgaan of zij bewijs hebben van dat ze 10 minuten hebben gewacht ivm de pardon tijd.

Als ik het goed heb moet je je bezwaar indienen bij het CJIB in Leeuwarden toch? Dan zou ik ALTIJD een kansje wagen, want zij moeten voor de afhandeling stukken opvragen bij de gemeente en als ze die niet op tijd krijgen wordt je bezwaar ambtshalve gegrond verklaard.

1 like

Ja het postnl punt waar i vandaag was had ze niet

1 like

Sorry maar ik vind het echt heel sneu als je met leugens en spelletjes onder een boete uit probeert te komen. Je hebt een fout gemaakt, leer ervan en neem je verlies. Maar goed, zal vast een impopulaire mening zijn :woman_shrugging:t4:

49 likes

Nee parkeerboetes gaan niet via het CJIB maar via je gemeente. En verder met @Lula eens.

1 like

Pardontijd bestaat niet. Dat was een schappelijke regel in bepaalde gemeentes maar het is geen recht waarmee je bezwaar kan maken.

2 likes

Ja en is het punt dan ook niet dat je daarna wel betaald moet hebben? Het gaat om de tijd dat je onderweg bent naar de automaat of je app nog moet instellen etc. Dus het parkeer/betaalbewijs moet wel geleverd worden… dacht ik

2 likes

Ik ken iemand die gesprekken heeft gevoerd met iemand die hier veel van wist. Dat was na het verlaten van een sektarische groep. Ze heeft er veel van gehad om te begrijpen wat ze had meegemaakt en weer terug te komen in het normale leven.
Deze persoon begeleidde volgens mij ook mensen die een sekte wilden verlaten, en familie die bv een kind in een sekte hebben.

Als je dat wilt kan ik komende week voor je navragen wie dat was.

Zelf heb ik delen van het boek Ik was gek van geluk (Carine Damen) gelezen. Vind ik wel een aanrader voor als je een omstander bent. Het gaf me wel wat meer begrip voor hoe alles gelopen was met die persoon.

3 likes

Jaa boks ik ook, en die jimmys nachos. Dan hoef ik echt nooit meer mn hol uit

Je hebt wel een X aantal minuten dat je inderdaad naar de parkeerautomaat mag maar zoals @Scorpiovibes zegt moet je wel kunnen aantonen dat je betaald hebt.

1 like

Thanks, toch rot dat wij het als gemeente wel nog om onze oren krijgen van het ministerie :grimacing:

2 likes

Bij ons rijdt die twee keer langs, met een periode van minimum X minuten er tussen (ik weet het niet vanbuiten, ik denk 7 of 8 minuten, de tijd die je max. nodig hebt om een parkeerticketje te halen in ieder geval). Ik vrees dus dat het weinig zin heeft.

Hebben jullie ook problemen met de asn app?

1 like

Yep

@Luzarl bij mij werkt het weer! Ik had er ook last van

ja bij mij gelukkig ook! brr, word daar altijd zo bang van, ik vind het een eng idee dat ik ineens niet meer bij mn geld kan

1 like

Altijd als ik de huisarts bel dan geef ik m’n achternaam en geboortedatum, dan zoekt ze in het systeem en dan vraagt ze: wat is je voorletter?

Betekent dat dan dat er in dit dorpje nog iemand met dezelfde datum en achternaam is? En dan wss ook nog vrouw?

1 like

Of gewoon ter controle

6 likes