Durf te vragen #5

Wie heeft er tips? Ik ben nogal een “jankvogel”. Als in: als mensen op tv huilen, huil ik al snel mee, een begrafenis/crematie is dus al helemaal een constante waterval voor mij. In het geval dat het een naaste betreft; logisch, maar in het geval van een relatief onbekende (ouders van vrienden die ik 1 keer gezien heb bijv) wel een beetje awkward. Zodra ik zie dat iemand zn emoties de vrije loop laat, begin ik automatisch mee te huilen. Wat voor mij niet helpt: denk aan iets anders of proberen het huilen tegen te houden (werkt juist averechts). Ik voorzie een situatie (uitvaart) op korte termijn waar dit mij gaat gebeuren en vraag me af hoe anderen hiermee omgaan? Zijn er pillen hiervoor ofzo? :sweat_smile:

Toevoeging: waarom niet gewoon laten gaan die waterval? Ik voel me zeeeer ongemakkelijk en wil graag met mensen praten zonder constant snot en tranen weg te moeten vegen.

2 likes

Zolang je niet bij Carnaval Festival gaat pissen zit je snor

Antidepressiva :sweat_smile:

(maar nee zou ik natuurlijk niet echt aanraden, maar ik moet normaal altijd huilen bij zielige filmpjes enzo, maar met antidepressiva had ik dat opeens niet meer)

2 likes

Bij Picnic kan je suggesties doen over producten die je mist. Heeft iemand wel eens meegemaakt dat een product daarna ook in het assortiment werd opgenomen?

Ja, maar dat heeft wel laaaaang geduurd. Ik had de gekoelde oatly als suggestie opgegeven.

1 like

Heel erg herkenbaar, ik heb geen tips om te voorkomen, en als er pillen blijken te bestaan bestel ik meteen een voordeelverpakking. Maar wat bij mij voor een klein beetje damage control of uitstel (dus vermindering van de heftigheid) zorgt:
-Oogcontact/zicht op de situatie vermijden (op momenten dat dat gepast is). Dus tijdens de uitvaart niet naar de familie of de foto’s kijken, maar naar de vloer of iets aan de muur ofzo
-En je gaf zelf al aan dat inhouden averechts werkt, het gewoon laten lopen zorgt er inderdaad bij mij ook voor dat het minder escaleert

1 like

Ik heb wel eens gelezen dat het helpt om een voorwerp in de ruimte te zoeken en daar rijmwoorden op te verzinnen.

Dus stel je voelt opkomen dat je gaat huilen, dan kijk je snel de ruimte rond en je ziet een boek. Je gaat dan bedenken welke woorden er allemaal op ‘boek’ rijmt om jezelf voor een moment af te leiden van het huilen/de situatie

4 likes

Weet iemand toevallig of de Primera verzenddoosjes verkoopt of een andere winkel waar ik het kan vinden?

Ik heb al zo vaak suggesties gedaan maar is nog nooit wat mee gedaan tot nu toe

4 likes

De Primera bij mij iig wel. Geen idee of andere winkels allemaal pakketpunt zijn waar je ook kan versturen, maar zo lang dat is denk ik dat ze daar dan ook wel doosjes hebben

1 like

Oké ik denk niet dat het kan, maar misschien heeft iemand er verstand van.
We willen bezwaar aantekenen voor een parkeerboete maar geen idee of het nut heeft. We hebben al duizend keer ergens koffie gehaald voor onderweg, dan duurt het drie minuten. Nu duurde het ineens twaalf minuten en kwamen we erachter dat het daar bepaald parkeren is, middels de parkeerboete. We zijn dus gescand door zo’n auto. Maar rijden die dan twee keer langs?
Dit is dus de enige plek (ver) buiten het centrum waar het op zondag ook betaald parkeren is. Vandaar dat we geen idee hadden dat het überhaupt betaald parkeren is daar.

Anders is het hele dure koffie.

Ze zien gewoon of je hebt betaald en nee is boete, maakt niet uit hoe lang, dus ze hoeven daar geen twee keer voor langs te rijden

2 likes

Wat is de grond voor het bezwaar? Dat je het niet wist? Lijkt me niet dat ze daar een boodschap aan hebben.

17 likes

Tijdens een film ofzo helpt het bij mij om wat te drinken, dus eigenlijk afleiding van het zielige moment. Maar kan natuurlijk niet in alle situaties

Dat het maar korte tijd was, soort laden en lossen (wat het normaal dus wel is blijkbaar maar nu niet doordat de koffie zo lang duurde).

Maar dat het normaal korter is doet er toch niet toe? Op die momenten moet je ook betalen, alleen heb je toen waarschijnlijk het geluk gehad dat er geen scanauto langs reed

7 likes

Nee, denk niet dat het daarmee gaat lukken. Voor laden en lossen heb je ook vaak aangewezen plekken (en persoonlijk vind ik even koffie halen daar ook niet onder vallen). In sommige gevallen moet je gewoon je verlies nemen, hoe kut ook.

True, maar omdat we dit zo’n beetje elk weekend doen dacht ik dat het vast wel vaker gebeurd moest zijn. Daarom vraag ik me af of ze dan twee keer langsrijden.

Maar het is duidelijk, ze rijden maar een keer langs en we hebben blijkbaar het afgelopen jaar steeds geluk gehad.

1 like

Ja ik ook. Een keer gingen ze mij wel na 2 maanden mailen of ik meer informatie had over het product(?). Dus linkje erbij en toen na 3 weken een we gaan er mee aan de slag mail… Maar zie het nog steeds niet.

Ben nu aan het strijden om deze in het assortiment te krijgen:
help.PNG

7 likes

Ja, besef hoeveel boetes je eigenlijk hebt bespaard het afgelopen jaar! :smiley:

9 likes